סער הודיע: זה התאריך לבחירת שופטי העליון - סרוגים

סער הודיע: זה התאריך לבחירת שופטי העליון

שר המשפטים גדעון סער הודיע כי הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ב-22 בפברואר כדי למנות 4 שופטים לבית המשפט העליון. אמש הוחלט לפתוח מחדש את רשימת המועמדים, לאחר שחברי הוועדה לא הגיעו להסכמות מהרשימה הקיימת

סער הודיע: זה התאריך לבחירת שופטי העליון
  (צילום: אוליביה פיטוסי\פלאש 90)

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (רביעי) כי הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ב-22 בפברואר על מנת לבחור ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. במקור הישיבה הייתה אמורה להתקיים בנובמבר, אך היא נדחתה לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות על המועמדים.

כזכור, אמש סער הודיע כי הוא החליט על פתיחת רשימת המועמדים לכהונה בבית המשפט העליון, זאת לאחר שחברי הוועדה לבחירת שופטים לא הגיעו להסכמות מהרשימה הקיימת. ניתן יהיה להגיש מועמדים נוספים עד ליום חמישי הבא.

עוד באותו נושא

יסכימו? נפתחה מחדש רשימת המועמדים לעליון


3

בכדי לתת מענה לבעיית כוח האדם בעליון, סער ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות סיכמו למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי ת"א, השופט שאול שוחט, לכהונה בפועל בבית המשפט העליון לתקופה של שישה חודשים.

כעת סער ממשיך לנסות להגיע להסכמות עם נשיאת העליון חיות ועם לשכת עורכי הדין, בכדי להצליח לגייס את הרוב הדרוש בוועדה (7 מתוך 9) ולמנות את השופטים. בינתיים, סער מאותת לחיות כי הוא לא ממהר להתפשר, ורשימת המועמדים לעליון תורחב בכדי לנסות להסכים על נציג שיהיה עו"ד מהמגזר הפרטי.

לאחר הדחייה הקודמת, גורמים מסרו לסרוגים כי "סער משחק חכם. כעת הנשיאה הטילה וטו על המועמדים של הימין ואין הסכמות. סער לא ממהר לכנס את הוועדה וכך הוא מפעיל שרירים על חיות שככל שעובר הזמן תישבר שכן היא זו אשר רוצה את המינויים בבית המשפט יותר ממנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו