שיא של חצי שנה: כמעט 3,000 חולי קורונה ביממה - סרוגים

שיא של חצי שנה: כמעט 3,000 חולי קורונה ביממה

מקדם ההדבקה עלה אמש לשיא של חצי שנה, ועומד כעת על 1.53 - זאת לאחר ש-2,967 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול מתוך 120 אלף בדיקות שבוצעו. מניין החולים הקשים נותר יציב

שיא של חצי שנה: כמעט 3,000 חולי קורונה ביממה
  (צילום: יוסי אלוני\פלאש 90)

העלייה בתחלואה נמשכת: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 2,967 חולי קורונה חדשים אובחנו ביממה האחרונה, המהווים 2.48 אחוז מתוך כ-120 אלף הבדיקות שבוצעו אמש. בכך מקדם ההדבקה רשם עלייה משמעותית ועומד כעת על 1.53 – המהווה את הנתון הגבוה ביותר שנרשם בחצי השנה האחרונה, מאז ה-21 ביוני.

לפי הנתונים, בישראל יש כעת 17,260 חולי קורונה פעילים, מתוכם 141 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. למרות העלייה באחוז המאומתים ובמקדם ההדבקה, הדבר לא משפיע על מניין החולים הקשים – שנותר הבוקר על 88 חולים בלבד, מתוכם 39 מונשמים.

עוד באותו נושא

חשד לנפטרת ראשונה: 623 חולי אומיקרון אובחנו היום


6

בתוך כך, הבוקר נכנסו לתוקף חוקי הבידוד החדשים, שנועדו לצמצם את מספר האנשים שייכנסו לבידוד לאחר שנחשפו לחולי קורונה מאומתים. לפי המתווה החדש, מחוסנים שבאו במגע עם חולה קורונה יידרשו לעבור בדיקת PCR ולשהות בבידוד רק עד קבלת התוצאות – ולא לשבוע שלם כפי שנדרש עד היום במקרה של חשיפה לחולה שנדבק בווריאנט האומיקרון. מנגד, אנשים שאינם מחוסנים ונחשפו לחולה קורונה מאומת יחוייבו בבידוד של שבוע, בכפוף ל-2 בדיקות שליליות ביום הראשון והאחרון של הבידוד.

ראש הממשלה נפתלי בנט הסביר אמש מדוע הוחלט להקל במדיניות למרות העלייה בתחלואה, כשלדבריו "הבנו שאם נתמיד במדיניות הבידודים הנוכחית באומיקרון, שבה כל אדם שנחשף למאומת ייכנס לבידוד של שבוע גם אם הוא מחוסן, אז בפועל יהיה לנו מה שקורה בהרבה מדינות אחרות, וזה סגר לאומי דה פקטו גם אם לא קוראים לזה ככה. אם היינו רוצים לעשות סגר, היינו עושים סגר. מטרת העל שלנו היא לקיים ככל האפשר משק פתוח, תוך הימנעות מאי ספיקה בבתי החולים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו