בנט: מדיניות הבידודים החדשה מונעת סגר בפועל - סרוגים

בנט: מדיניות הבידודים החדשה מונעת סגר בפועל

רה"מ הסביר מדוע הוחלט לשנות את מדיניות הבידודים, כשלטענתו "אם היו ממשיכים במדיניות הנוכחית - בפועל היה לנו סגר לאומי. זה אפקטיבי בהורדת הדבקה, אבל לא משיג את היעד"

בנט: מדיניות הבידודים החדשה מונעת סגר בפועל
  (צילום: אוליביה פיטוסי\פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שלישי) למדיניות הבידודים החדשה שתיכנס מחר לתוקף, והסביר מדוע הוחלט לצמצם את מספר האנשים שנדרשים לבידוד בשל חשיפה לחולי קורונה מאומתים. לטענתו, אם ישראל הייתה ממשיכה לבודד את כל מי שנחשף לחולה אומיקרון ללא קשר להתחסנות – מספר המבודדים היה מגיע למיליונים תוך זמן קצר.

"הבנו שאם נתמיד במדיניות הבידודים הנוכחית באומיקרון, שבה כל אדם שנחשף למאומת ייכנס לבידוד של שבוע גם אם הוא מחוסן, אז בפועל יהיה לנו מה שקורה בהרבה מדינות אחרות, וזה סגר לאומי דה פקטו גם אם לא קוראים לזה ככה" הסביר בנט. "אם היינו רוצים לעשות סגר, היינו עושים סגר. מטרת העל שלנו היא לקיים ככל האפשר משק פתוח, תוך הימנעות מאי ספיקה בבתי החולים".

עוד באותו נושא

ברקע נתוני תחלואה: הנחיות חדשות למבודדים


8

לדבריו, "הסגר אפקטיבי בהורדת הדבקה, אבל לא משיג את היעד. לכן אנחנו משרטטים היום קו – הקו החדש הוא תו ירוק, שייעודו הגנה על הפרט מפני תחלואה קשה. מי שנושא תו ירוק הוא אדם עם חיסוניות טובה, שמוגן מפני תחלואה קשה באופן יחסי, אם כי ייתכן שיידבק".

"נמצאים כעת בשלב ההגנה"

לטענתו של בנט, "אנחנו נמצאים כעת בשלב השלישי של המערכה מול המגפה. השלב הראשון היה זיהוי וחסימה, השלב השני מדיניות עיקוב באמצעות מערך קטיעת השרשראות והבידודים הכוללים, ועכשיו אנחנו בשלב ההגנה, שבה מפעילים את תכנית האומיקרון".

"אני צופה גל תלול בהרבה מהגלים הקודמים שהיו לנו" העריך בדבריו. "הוא יארך קצת פחות זמן מהגלים הקודמים אבל הוא גם ייקח זמן, ואם נשתמש בדימוי של סערה – אפשרנו לכולם להתחסן, קרי ללבוש חליפת סערה – ומי שלא התחסן עדיין, אנחנו מצפים שהוא יישאר כמה שיותר בבית כדי שלא ייפגע מהסערה".

בנט הזכיר את הכללים החדשים, אותם תיאר כ"פשוטים ואוניברסליים". "מי שמחוסן או מחלים ונחשף למאומת צריך ללכת להיבדק, להמתין עד לתוצאה – ובהנחה שהוא שלילי הוא יכול להמשיך לפעול, אם כי תחת זהירות שאנחנו מצפים. אפשר ללכת לבית ספר או למקום עבודה, אבל לא לגשת למקומות הומי אדם של תרבות, פנאי, בר מצוות וכו'" הבהיר. "אני מצפה לאחריות אישית של אזרחים. יש להם אחריות להגן על עצמם ועל הילדים. מי שלא מוגן – מסכן את עצמו. מי שלא מגן על ילדיו – מסכן את ילדיו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ח ר ב...
שלמה | 28-12-2021 18:42
ח ר ב נ ט
2
לא יעזור לו...
מיקי | 28-12-2021 18:55
לא יעזור לו בנט מכר את המדינה לערבים....כך ירשם בהסטוריה
3
מה זה השטויות...
מאיר | 28-12-2021 19:01
מה זה השטויות האלה הוא מצפה לאחריות אישי. אפשר בכלל לסמוך על אזרח ישראלי שיצה שלילי שלא יילך לקניון אי למקום הפרנסה שלו. מה השטויות האלה ?
4
דרוש ראש ממשלה...
רמי מלכה | 28-12-2021 20:17
דרוש ראש ממשלה
5
חלאת אדם שלחת...
גילת | 28-12-2021 23:48
חלאת אדם שלחת את גנץ לפגישה עים אבו זיבי מה אתה מחפש בלגן במדינה שנצא לרחובות
6
שב בשקט בן...
עבדו | 29-12-2021 7:54
שב בשקט בן של שפחה כנענית ארורה, ימח שמה וזיכרה שהביאה טינופות כמוך, וכמו כל הזבלים שהמליטה,זבל נפתול החתול חלול,ימח שימך עבד כנעני ארור, ומבקש מבורא עולם שיכרית אותך ואת כל הצאצאים שלך,כולל הכלבה גילת שם רשעים ארורים ירקב,עוד היום תוקם סוכת אבלים ברעננה וגם אצל השפחה הכנענית שהביאה טינופת כמוך, יחד עם כל השבט הארור, וזעקות שבר,סוכת אבלים אצל כנענים היא רק יומיים, אז תתחילו להיתפגר זבל ארור,
7
איך חלאה תת...
רועי | 29-12-2021 11:36
איך חלאה תת אנושי כמוך מפר בידוד ללא כל סיבה,ואזרחים משלמים על זה בכספם,ימח שמו של המנדלבלוף הארור שסותם את פיו,סוגר את עניו,ואוטם את אוזניו,יהי רצון שמי שניפרע מדור המבול יפרע מימך המנדלבלוף הארור כולל בת זוגך,וכל הצאצאים הגויים, ומימשלת השמד,ובראשה חראבנט הזבל עם כל הצאצאים שלו, ואימו, וגילת הזבלים,
8
למה לא לסגור...
מוריס | 29-12-2021 15:09
למה לא לסגור את המדינה לחודש ולנקות את הקורונה? ולשלם לאזרחים כמובן .גם ככה הכסף לא עובר לאזרחים גם שהמדינה מרוויחה המון המיסים רק עולים .מעניין מי נהנה מהקופה השמנה ולא ברור לאן הוא יוצא הכסף.תראו את מדד העוני ותתביישו .