מבקר המדינה אנגלמן: "עושים ביקורת על ההיערכות לאיום האיראני"

מבקר המדינה אנגלמן: "עושים ביקורת על ההיערכות לאיום האיראני"

מבקר המדינה אנגלמן התייחס להיערכות הרשויות לאיום הגרעין האיראני: "חלק מחוסנה של ישראל הוא שכולם כפופים לביקורת כולל מערכת הביטחון, מטבע הדברים חלק מהדוחות יעברו חיסיון"

אנגלמן: "עושים ביקורת על ההיערכות לאיום האיראני"
  מבקר המדינה אנגלמן

על רקע המתיחות בין ישראל לארצות הברית וחידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אומר ב"פסגת העסקים 2021" של וואלה ומעריב, כי משרדו בוחן את סוגיית ההיערכות לאיום הגרעיני.

אנגלמן אמר בכנס בעניין האיראני: "חלק מחוסנה של ישראל הוא שכולם כפופים לביקורת, כולל מערכת הביטחון, צה"ל וגופי המודיעין. ביקורת המדינה צריכה להיות מבוססת על סיכונים, והסיכון האיראני הוא מרכזי. לכן אנחנו בודקים את היערכות מערכת הביטחון וגופי המודיעין."

"התחלנו ביקורת בנושא מתוך ראייה שמדובר בנושא מרכזי לכלל אזרחי מדינת ישראל וחשוב מאוד שנעסוק בכך. מטבע הדברים חלק מהדוחות יעברו חיסיון".

עוד באותו נושא

גנץ: לא מחויבים לתאם עם ארה"ב תקיפה על איראן


3

"טרור הסייבר כבר כאן"

המבקר גם התייחס לסוגיית איום הסייבר שלאחרונה פגע באזרחים פרטיים וגם מוסדות מדינה: "טרור הסייבר כבר כאן וסיכוני הסייבר גדלים. קיימת סכנה לחשיפת פרטים אישיים של אזרחי ישראל ומכאן החשיבות הגדולה של בדיקת אבטחת המידע בכלל הגופים", אמר המבקר.

"לרשות המסים יש את אחד ממאגרי המידע המפורטים על אזרחי ישראל, דבר שמעמיק עוד יותר את חשיבות מוגנות המידע מפני מתקפות. נבדוק שהפרטים מוגנים יחד עם בדיקת השירות המקוון לציבור שהרשות נותנת".

צילום: שאטרסטוק

בעבר כבר הודיע אנגלמן כי הוא מקיים בדיקות למוגנות סייבר בגופים ציבוריים רבים ובהם במערכת הבריאות, התחבורה והחינוך. כמו כן המבקר סיים את עבודת ביקורת הסייבר על חברת החשמל ווועדת הבחירות המרכזית. דוחות אלו נמצאים בחיסיון וממתינים להקמת הוועדה לביקורת המדינה שתוכל להסיר את החיסיון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו