מבקר המדינה אנגלמן מזהיר: "העדר אכיפה פוגע במאבק בקורונה"

מבקר המדינה אנגלמן מזהיר: "העדר אכיפה פוגע במאבק בקורונה"

"הגל הרביעי בו אנחנו נמצאים מחייב אותנו לשים דגש גדול על אכיפה", אמר מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעת חשיפת הדו"ח על הרשויות המקומיות מהן עלה כי לא הייתה אכיפה אפקטיבית

אנגלמן: "העדר אכיפה פוגע במאבק בקורונה"
  מבקר המדינה אנגלמן (קרדיט חופשי)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים הבוקר (שני) במשרד מבקר המדינה בירושלים כנס לחשיפת דוח הביקורת של השלטון המקומי לשנת 2021.

עוד באותו נושא

עלייה בתחלואה: 2,114 נדבקים חדשים בקורונה

במהלך דבריו התייחס אנגלמן לנושא אכיפת בידודים ועטיית מסכה ברשויות המקומיות. "הגל הרביעי בו אנחנו נמצאים מחייב אותנו לשים דגש גדול על אכיפה", אמר. "בשבועיים האחרונים קבינט הקורונה קיבל שתי החלטות: להחזיר חלקית את התו הירוק ולהחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. עם קבלת ההחלטה, אסור לממשלה להסתפק בכך ועליה לאכוף את החלטתה.

פרסמנו לפני חודש דו"ח על התנהלות הרשויות המקומיות בעת משבר הקורונה. עלו ממצאים על אכיפה חלקית ביותר שלא היתה אפקטיבית. גם משעה שהטילו קנס על מפרי בידוד ועל אי עטיית מסכה – כמעט לא אכפו את תשלום הקנס. ברשויות שנבדקו נמצא כי ניתנו קנסות בגובה של 7.3 מיליון ש"ח, אבל נגבו רק 1.3 מיליון, המהווים 18%, נכון ל- 1 בדצמבר 2020. העדר אכיפה פוגע במאבק בקורונה".

אנגלמן המליץ להגביר את שיתוף הפעולה באכיפה בין המשטרה לפקחי הרשויות. כמו כן המליץ שהשלטון המרכזי ישלב את נציגי הרשויות המקומיות בגיבוש המדיניות ויבחן את הרחבת עצמאותן וגמישותן הניהולית של הרשויות, ובפרט בעת חירום.

הוא ציין כי "ניתן לראות כיצד ביקורת המדינה אפקטיבית ורולוונטית. המסקנות שפורסמו לפני חודש רלוונטיות ביותר לימים אלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו