"תחשבו טוב" | הקמפיין החשוב של הנשיא והסלבס
בית הנשיא משיק יחד עם חברת Meta קמפיין רשת חדש בהשתתפות מפורסמים מעולם הבידור, הספורט והפוליטיקה עם קריאה משותפת לשנות את השיח ברשת: "היד הפכה להיות קלה על המקלדת"

קמפיין רשת חדש תחת הכותרת "תחשבו טוב" בהובלת בית הנשיא מבקש להביא לשינוי השיח ברשתות החברתיות, יחד עם חברת META (לשעבר פייסבוק).
במסגרת הפרויקט, עשרות ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כאשר המילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות.
מטרת הפרויקט היא להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, לעודד אנשים לחשוב פעמיים לפני השימוש בשפה פוגענית ואלימה, ולחשוב מחשבות חיוביות לפני שכותבים תגובה.
כאמור בקמפיין לוקחים חלק מפורסמים רבים מעולם הבידור, הספורט והתקשורת כמו הג׳ודוקא פיטר פלצ׳יק (56K), אקי אבני (44.5K), נדב אבקסיס (10K),מאור בוזגלו (387K), אנה זק (1.4M) ועוד

הג׳ודוקא פיטר פלצ׳יק
בין המשתתפים אפשר למצוא גם פוליטיקאים כמו ראש הממשלה נפתלי בנט (513K בפייסבוק ו-126K באינסטגרם), שר החוץ יאיר לפיד (505K בפייסבוק ו-121K באינסטגרם) ושרת הפנים איילת שקד (227K עוקבים בפייסבוק ו-62K באינסטגרם) וחברי הכנסת מירי רגב (345K) משה ארבל ומיקי זוהר (44K).

השחקנית אנה זק
הרצוג: "היד הפכה להיות קלה על המקלדת"
נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר לקראת העלאת הקמפיין: "השיח ברשתות מטריד אותי. היד הפכה להיות קלה על המקלדת ונחצים כל העת קווים אדומים ברשת הדיגיטלית. שמתי לי למטרה מרכזית למתן את השיח הפוגעני והבריונות ברשת, אשר פוגעים בנו כיחידים וכחברה, באופן יום-יומי."

הרצוג בקמפיין החדש
"חשוב לנו להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, דרך התמודדותם של אנשי ציבור ומשפיענים מתחומים רבים. עלינו לעשות כל שביכולתנו, ביחד, כדי לשנות את השיח ברשת ובעם כולו. אנחנו חייבים להתחיל לחשוב טוב ולכתוב טוב."
מנכ״לית Meta בישראל, עדי סופר-תאני מוסיפה: "אני נרגשת לשתף פעולה עם נשיא המדינה ועשרות מובילי דעה. פרויקט 'תחשבו טוב' מפנה זרקור אל הרגעים הקשים ביותר ברשתות החברתיות כדי לעורר שיח ולהשמיע אמירה ברורה נגד תופעה שאין לה מקום בפלטפורמות שלנו."
"אני מודה לכל מי שהסכימו לחשוף באומץ את המילים המכוערות ביותר שנכתבו להם, כדי להוביל מהלך חשוב כל כך נגד כל גילוי בריונות, שיח פוגעני ושפה אלימה ברשת. יש לנו מחויבות בלתי-מתפשרת לספק חוויה בטוחה וחיובית למיליארדי אנשים המשתמשים בפלטפורמות שלנו."
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו