שם חדש: מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע הערב (חמישי) על שינוי השם של החברה, שתיקרא מעכשיו "מטה" (Meta). עם זאת, הרשת החברתית תישאר בשמה הקיים, כשרק החברה המחזיקה בבעלות גם על וואטסאפ ואינסטגרם תשנה את שמה.

כחלק ממיתוג מחודש של החברה, הנועד להדגיש את כל השירותים שהיא מציעה ולא רק את הרשת החברתית המקורית. "אנחנו בונים טכנולוגיות שמחברות בין אנשים" אמר צוקרברג בנאומו בכנס המפתחים השנתי של החברה. "כיום, המותג שלנו קשור באופן חזק מאד למוצר אחד – הרשת החברתית. אבל אנחנו מציעים עוד המון דברים מעבר לזה. עם הזמן, אני מקווה שתוכלו לראות אותנו כחברה שפיתחה 'Metaverse' גדול, שייצג את חזון העתיד".

בהמשך צוקרברג הציג את החזון שלו לעולם החדש של "מטה", המהווה למעשה עולם דיגיטלי אלטרנטיבי, שמשלב מציאות פיזית ודיגיטלית, "בדרכים הרבה יותר מתקדמות ממה שאנחנו יודעים כיום". לדבריו, "זה הולך להשפיע על כמעט כל תחומי החיים שלנו ומה שאנחנו עושים בשנים הקרובות – מהעבודה דרך כושר, לימודים משחקים ועוד".

כזכור, ההחלטה על שינוי השם מגיעה על רקע דרישות של הממשל האמריקאי לבדיקה יותר רצינית של ההתנהלות העסקית של החברה – כאשר מחוקקים משני הצדדים מתחו ביקורת על פייסבוק. ייתכן כי ההחלטה מגיעה גם בעקבות חשיפה של מסמכים סודיים של החברה על ידי העובדת לשעבר פרנסס האוגן, שהראתה שפייסבוק פועלת במודע נגד טובתו של הצרכן על מנת להיטיב עמה כלכלית.