מנכ"ל פייסבוק מתנצל: "עשינו הרבה טעויות" - סרוגים

מנכ"ל פייסבוק מתנצל: "עשינו הרבה טעויות"

שבוע לאחר שנחשף כי פרטיהם של מעל 50 מיליון משתמשים הודלפו, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג שובר שתיקה. בפוסט שפרסם לקח אחריות על המעשה והתנצל: "יש לנו אחריות להגן על המידע שלכם. עשינו הרבה טעויות"

author-image
מנכ"ל פייסבוק מתנצל: "עשינו הרבה טעויות"
  "עשינו הרבה טעויות". מייסד פייסבוק מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

המנכ"ל מתנצל: שבוע לאחר התפוצצות השערורייה הגדולה ביותר בהיסטוריית החברה, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הגיב הלילה לראשונה לאירועים הקשים. בפוסט שהעלה לפייסבוק הוא התנצל על המקרה, תוך כדי שפירט את סדרת האירועים שהוביל להדלפת פרטיהם של מעל 50 מיליון משתמשי הרשת החברתית על ידי חברת הייעוץ "קיימברידג' אנליטיקה".

"יש לנו אחריות להגן על המידע שלכם, ואם אנחנו לא יכולים לעשות זאת- אז לא מגיע לנו לשרת אתכם" כתב. "אני עובד כדי להבין בדיוק מה קרה, ואיך אפשר לוודא שדבר כזה לא ייקרה שוב. את האמצעים שימנעו ממקרה כזה לחזור על עצמו נקטנו כבר לפני שנים- אבל גם עשינו הרבה טעויות. יש עוד הרבה מה לעשות, ואנחנו חייבים להשתפר".

צוקרברג הסביר שבשנים האחרונות פייסבוק שימשה כפלטפורמה לאפליקציות חיצוניות, שיכולות להשתמש בפרטי הגולשים כדי לעבוד. לדבריו, אלכסנדר קוגאן, פרופסור לפסיכולוגיה מאוניברסיטת קיימברידג', פיתח אפליקציה שנועדה להשיג במרמה פרטים ומידע אישי על משתמשי הפייסבוק, והעביר את הנתונים שאסף לחברת הייעוץ- תוך כדי הפרת תנאי השימוש בפייסבוק.

"בשנת 2015 למדנו שקוגאן שיתף את המידע מהאפליקציה שלו עם 'קיימברידג' אנליטיקה'. על פי חוקי האתר, אסור למפתחים לשתף מידע על אנשים ללא אישור מפורש מהם- אז מיד חסמנו את האפליקציה, ודרשנו שקוגאן והחברה ימחקו את המידע מיידית" הסביר צוקרברג. "זו הייתה הפרת אמון בין קוגאן ו'קיימברידג" לבין פייסבוק, אבל בעיקר הפרת אמון בין פייסבוק לבין האנשים שחולקים איתנו את המידע שלהם ומצפים שנגן עליו. אנחנו חייבים לתקן זאת".

"סמכתי על האנשים הלא נכונים"

בעת התפוצצות הפרשה, צוקרברג הבין שהחברה שיקרה לגבי מחיקת הפרטים. כזכור, המידע שהודלף שימש את עובדי החברה כדי להרכיב פרופילים פוליטיים של המשתמשים, ובהמשך החברה השתמשה בפרופילים הללו בזמן שעבדה עבור קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב- מתוך מטרה להשפיע על דעות הבוחרים ולהביא להשפעה על תוצאות הבחירות.

לדבריו של צוקרברג, פייסבוק רק גילתה את השקר כאשר היה מאוחר מדי. "בראייה לאחור, אני מתחרט שלא גילינו את זה מוקדם יותר" אמר צוקרברג בראיון לרשת CNN. "עשיתי הרבה טעויות טכניות ועסקיות. העסקתי את האנשים הלא נכונים, וסמכתי על האנשים הלא נכונים".

מייסד הרשת החברתית המשיך ופירט כיצד פייסבוק תפעל בתגובה לפרשה. "ראשית, נחקור את כל האפליקציות החיצוניות שמתבססות על הפלטפורמה שלנו, ונפעל לחשוף כל אפליקציה חשודה" הבטיח. "נחסום את כל המפתחים שיסרבו לאפשר לנו לנתח את האפליקציה שלהם, ואם נגלה שיש מפתח שעשה שימוש לרעה בפרטי הגולשים- לא רק שנחסום אותו, אנחנו גם נעדכן את כל מי שהשתמש באפליקציה הזאת".

עוד הבטיח כי פייסבוק תיצור מגבלות מחמירות יותר על פרטי המידע שבהם אפליקציות יכולות להשתמש, וכן שפייסבוק תפתח כלי עבור המשתמשים שיאפשר להם לדעת בדיוק איזה פרטים משותפים עם אפליקציות חיצוניות. "אנחנו רוצים לוודא שאתם יודעים בדיוק איזה אפליקציות יכולות לראות את המידע שלכם, ומה כל אפליקציה יכולה לראות" טען. לדבריו, הכלי החדש יהיה זמין לכלל המשתמשים בחודש הקרוב.

צוקרברג סיכם את דבריו בכך שלקח אחריות על הפרשה. "אני הקמתי את פייסבוק- ובסופו של דבר אני זה שאחראי על מה שקורה באתר שלנו" אמר. "אני מתכוון לפעול ברצינות ולעשות את כל מה שנדרש כדי לשמור על הקהילה שלנו. נלמד מהמקרה הנוכחי ונפעל להגביר את הבטיחות באתר, ונהפוך את הפייסבוק למקום בטוח יותר עבור כולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איך עושים שתמונת הפרופיל בפייסבוק תהיה תמונת איש הקשר באייפון?
שי | 22-03-2018 22:54
אין תוכן