לפיד על מינוי פרץ: מותר לנו לחשוב אחרת מהוועדה - סרוגים

לפיד על מינוי פרץ: מותר לנו לחשוב אחרת מהוועדה

לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לפיגועים בזמן האחרון: "צה"ל ומשטרת ישראל ישמרו על החוק. כל מחבל שיוצא לפגוע בישראלים, צריך לדעת שהוא ימצא מולו לוחמים נחושים שיגנו על האזרחים"

author-image
לפיד על מינוי פרץ: מותר לנו לחשוב אחרת מהוועדה
  (צילום: סרוגים)

שר החוץ ורה"מ החליפי, יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' לפיגועים מהעת האחרונה, בהם נרצח אלי קיי הי"ד ונפצע יהודי בשער שכם. "בשבועיים האחרונים היתה סדרה של פיגועי יחידים, כולל בשבת האחרונה בירושלים והיום בבוקר במעבר תאנים. הם גבו את חייו של אליהו קיי זכרו לברכה, גרמו לפציעתם של אזרחים ושל אנשי בטחון ישראלים".

פיגוע הדריסה במעבר תאנים הלילה (צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)

לוחמי צה"ל ומג"ב, המאבטחים במחסומים וברחובות, צריכים לדעת שיש להם גיבוי מלא. הם מגינים על חיינו. הם שומרי ישראל. האירועים האלה הם לא סטריליים. הלוחמים צריכים להגיב תוך שניות, במקום שבו יש סכנה לחייהם.

עוד באותו נושא

פצוע קשה בפיגוע דריסה בשומרון


7

לפיד על מינוי פרץ: אנחנו עושים הכל אחרת

"זו הייתה ממשלה שכמדיניות החליטה להרוס את המוסד המשפטי ולפרק את מערכת המשפט ושומרי הסף", אמר לפיד בהתייחס למינויו השנוי במחלקות של עמיר פרץ. "אנחנו ממשלה שמכבדת את שומרי הסף. לדוגמא מקרה עמיר פרץ – מותר לממשלה שמכבדת את המערכת המשפטית, נגיד פעם באלף מינויים, לחשוב אחרת מוועדת המינויים ובאישור מלא של היועמ"ש. אנחנו עושים הכל אחרת".

עוד הוסיף: "מה שעשו בשבת לוחמת מג"ב ולוחם מג"ב ליד שער שכם בירושלים, הוא הדבר הנכון. בשביל זה הם שם. כשמחבל מתנפל ודוקר יהודי רק בגלל שהוא יהודי, הם צריכים להגיב מהר, חזק, בלי היסוס. ישראל היא מדינת חוק. צה"ל ומשטרת ישראל ישמרו על החוק. אבל כל מחבל שיוצא לפגוע בישראלים, צריך לדעת שהוא ימצא מולו לוחמים נחושים שיגנו על חיי האזרחים, ויגנו על עצמם.

אם תהיה בקורת בעולם, אנחנו יודעים לטפל בה. זה תפקידו של משרד החוץ, זה תפקידי, אנחנו יודעים לעשות את זה. אנחנו יודעים להגיד לעולם, אם הם לא רוצים להפגע, שלא ידקרו יהודים. אני מברך שוב את הלוחמים שלנו. שולח להם מפה חיזוק וחיבוק, אנחנו אוהבים אתכם. לא ינום ולא יישן שומר ישראל".

על אבידר: הלוואי שרק אלה יהיו המתחים שלנו

(צילום: יונתן זינדל\פלאש90)

בהתייחסות לסוגיית אלי אבידר אמר: "בכל קואליציה בהיסטוריה היו מתחים כאלה. זה בסדר גמור. הלוואי שאלה יהיו המתחים שלנו עד סוף הקדנציה. נדבר עם אלי ועם מרכיבי הקואליציה ונמצא פיתרון לכל בעיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מותר פעם באלף לגנוב.....
שלי | 06-12-2021 15:10
הכי טוב להיות ישר ב999 מהמקרים ופעם אחת פעם באלף לגנוב. אכן תורה מוסרית חדשה הביא לפיד לעולם
2
לפיד שקרן
שי | 06-12-2021 20:32
חרטטן נשאר חרטטן, לפיד הוא האדם הכי לא אמין בעולם!!! לא מבין איך הוא מצליח לחרטט כל כך הרבה אנשים לבחור לו