לקראת שיחות הגרעין: לפיד ייפגש עם ג'ונסון ומקרון - סרוגים

לקראת שיחות הגרעין: לפיד ייפגש עם ג'ונסון ומקרון

רגע לפני חידוש שיחות הגרעין עם איראן, שר החוץ יאיר לפיד יצא לביקור בלונדון ופריז וייפגש עם רה"מ הבריטי בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון. בשיחות לפיד ידגיש את החשש הישראלי מחידוש המו"מ על הסכם הגרעין

author-image
לקראת שיחות הגרעין: לפיד ייפגש עם ג'ונסון ומקרון
  (צילומים: נעם רבקין פנטון\פלאש 90, שאטרסטוק)

לקראת חידוש שיחות הגרעין בווינה בין המעצמות לאיראן, שר החוץ יאיר לפיד יצא היום (ראשון) לסבב פגישות מדיניות באירופה. במהלך הביקור לפיד צפוי להגיע תחילה ללונדון לפגישה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ולאחר מכן יעשה את דרכו לפריז – שם ייפגש עם ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון ושר החוץ הצרפתי ז'אן איב לדריאן.

בכל הפגישות לפיד ידגיש את החשש הישראלי מפני חידוש המו"מ עם איראן על הסכם הגרעין, זאת על רקע ההפרות החוזרות מצד טהרן והגברת העשרת האורניום בשבועות האחרונים. גורמים במשרד החוץ אמרו כי הקו בעיסוק בנושא זה הוא לנהל מגעים וגם לייצר לחץ תקשורתי, אך במינון מתון ובלי לצאת באופן פומבי נגד הממשל האמריקני. לפיד צפוי לקרוא למעצמות האירופיות להציג "עמדה נוקשה יותר מארה"ב" כלפי איראן, ולהתחייב למנוע מטהרן להגיע לנשק גרעיני.

עוד באותו נושא

ג'ונסון להרצוג: "הנקודה על איראן ברורה – אין הרבה זמן"

לפני שבועיים נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בעצמו בבריטניה, כשגם אז האיום האיראני עמד במוקד השיחות עם מנהיגי המדינה. הרצוג אמר לג'ונסון כי "ישראל מצפה מבעלות בריתה להיות קשוחות מול איראן, כיוון שאנחנו לא מאמינים שהם פועלים בתום לב. רק אם הם יחשבו שכל האופציות על השולחן – דברים יוכלו להתקדם בכיוון הנכון". בתגובה ראש הממשלה הבריטי אמר כי "הנקודה של ישראל בעניין איראן ברורה מאד – אנחנו רואים מצב שבו לעולם אין הרבה מאוד זמן לטיפול בבעיה הזו".

הנושא האיראני הוצג גם בפגישותיו של שר הביטחון בני גנץ עם בכירי הממשל במרוקו בשבוע שעבר, כשגנץ קרא למדינות העולם לחבור לישראל ולפעול נגד האיום הגובר. "כידוע, ישראל מודאגת במיוחד מהתוקפנות האיראנית ושאיפתה להגיע לגרעין צבאי" הבהיר. "זוהי חובה על העולם לנקוט בפעולות נגד איראן, שהיא לא רק אתגר לישראל, אלא קודם כל סכנה לעולם כולו ולאזור. וגם זה מסר שיש להעביר בימים אלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו