גנץ במרוקו: "אספר לנכדי על הביקור ההיסטורי הזה" - סרוגים

גנץ במרוקו: "אספר לנכדי על הביקור ההיסטורי הזה"

שר הביטחון בני גנץ פרסם מאמר מיוחד בעיתון המרוקאי "L’Observateur du Maroc", בו התייחס לביקורו המדיני ואמר כי "יום אחד אספר לנכדיי על הביקור ההיסטורי הזה. כולנו יכולים להרגיש את השינוי במזרח התיכון"

author-image
גנץ במרוקו: "אספר לנכדי על הביקור ההיסטורי הזה"
  גנץ במרוקו (צילום: אריאל חרמוני\משרד הביטחון)

עם תחילת היום השני לביקורו המדיני במרוקו, שר הביטחון בני גנץ פרסם הבוקר (חמישי) מאמר מיוחד בעיתון "L’Observateur du Maroc" המופץ במדינה. בדבריו התייחס לכינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל ומרוקו, ושיבח את ההתנהלות המרוקאית מאז ההצטרפות להסכמי אברהם.

"יום אחד אשב בסלון עם נכדיי ואספר להם על הביקור ההיסטורי הזה, שבו ייסדנו את היחסים הביטחוניים בין המדינות" כתב גנץ. "למרות שהיחסים בין מרוקו לישראל מבוססים על כבוד הדדי, שהעמיק בשנים האחרונות והגיע לשיא עם הוצאתם לאור בהסכמי אברהם, ההיסטוריה המשותפת שלנו התחילה לפני שנים רבות ומושרשת במסורת של הקהילה היהודית במרוקו".

גנץ עם שר החוץ המרוקאי אמש (צילום: אריאל חרמוני\משרד הביטחון)

"כולנו יכולים להרגיש את השינוי העובר על המזרח התיכון בימים אלו" הוסיף גנץ. "לא ראיתי אופטימיות גדולה כל כך מאז המבצע הצבאי הראשון שלי, שבו אבטחנו את הפמלייה של נשיא מצרים אנואר סאדאת בביקורו ההיסטורי הראשון בישראל ב-1977".

"הקרב החשוב ביותר הוא למען השלום"

"כרמטכ"ל נלחמתי בעשרות מבצעים, אבל מעולם לא שכחתי שהקרב החשוב ביותר הוא למען שלום ויציבות. זה יכול לקרות רק אם ישראל תהיה חזקה, אך גם תחזק את יחסיה עם בעלות בריתה" הבהיר. "ישראל תעבוד עם ידידנו המרוקאים, בתמיכת ארה"ב, בכדי לחזק את יחסיה עם שאר מדינות האזור ובהן ירדן, מצרים, המדינות החברות בהסכמי אברהם וכן עם שכנינו הפלסטינים".

(צילום: אריאל חרמוני\משרד הביטחון)

בהמשך דבריו גנץ התייחס לחתימת ההסכם הביטחוני בין ישראל ומרוקו אמש, ואמר כי "אחרי שנים של שיתוף פעולה בלתי פורמלי במניעת טרור, לקחנו צעד קדימה את היחסים, הפכנו אותם לרשמיים וחתמנו הסכם הגנה בין מרוקו לישראל שיאפשר לנו שיתוף מידע מודיעיני, וקיום הכשרות משותפות. השותפות הזו קריטית מול האתגרים האזוריים והאיום על שלום העולם מפני הטרור הפונדמנטליסטי, וההסכם ייתן לשתי המדינות כלים להגן על שני העמים".

עוד באותו נושא

בהמשך להסכמי אברהם: חוזה ביטחוני חדש במרוקו

עוד התייחס לאיום האיראני, לקראת חידוש שיחות הגרעין בשבוע הבא. "כידוע, ישראל מודאגת במיוחד מהתוקפנות האיראנית ושאיפתה להגיע לגרעין צבאי" הבהיר. "זוהי חובה על העולם לנקוט בפעולות נגד איראן, שהיא לא רק אתגר לישראל, אלא קודם כל סכנה לעולם כולו ולאזור. וגם זה מסר שיש להעביר בימים אלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו