מגזין "לאישה" בצעד חריג וחד פעמי • המאבק באלימות נגד נשים

מגזין "לאישה" בצעד חריג וחד פעמי • המאבק באלימות נגד נשים

אנחנו רגילים לראות על השער של מגזין "לאישה" נשים מפורסמות, אך השער שיצא מחר לחנויות ממש לא יהיה כזה. למה? כי יש דברים חשובים באמת

מגזין "לאישה" בצעד חריג וחד פעמי למען נשים
  (צילום: שאטרסטוק)

מגזין "לאישה" שיגיע מחר לחנויות הולך להפתיע את כולכם. לאחר שנים של שערים עליהן מככבות נשים ודוגמניות שונות, הפעם השער יהיה חריג, ומסיבה טובה.

לקראת יום המודעות לאלימות נגד נשים, החליטו במערכת המגזין להקדיש את השער לנושא. השער הצפוי יהיה שחור כולו, ועליו מופיע רק מספר הטלפון: *6724, המספר של קו הסיוע האנונימי לנשים שחוות אלימות.

(צילום: באדיבות לאישה)

גם בתוך המגזין יוקדש מקום נרחב לנושא. טור העורכת הקבוע של קרינה שטוטלנד מסביר את העניין.

הטור של עורכת "לאישה", שיפורסם מחר

אתן אוחזות בשער מאוד יוצא דופן של "לאשה". כידוע, תמיד מופיעה דמות של אישה על השער, אבל הפעם זהו דווקא מספר טלפון. ארבע ספרות שיכולות להציל חיים.

מי שתתקשר למספר הטלפון הזה תמצא מהצד השני של הקו את המתנדבות הנפלאות של קו החירום של עמותת "ל.א. לאלימות נגד נשים", שמפעילה שלושה מקלטים לנשים שסובלות מאלימות ולילדיהן.

המתנדבות מאיישות את הקו 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, נותנות מענה תמידי בכל השפות (אין באותו רגע מתנדבת שמדברת אמהרית או יידיש? שיחה עם דוברת השפה תתואם עוד לאותו היום). הן מקשיבות למי שטלפנה אליהן, מאפשרות לה לשוחח באנונימיות או להזדהות ־ על פי בחירתה ־ ומספקות לה אוזן קשבת, ייעוץ ומידע על האפשרויות העומדות בפניהן.

השער הזה נולד בעקבות שיחת טלפון שקיבלתי מדניאל בניה, מנהל קריאייטיב במשרד הפרסום "ענבר מרחב". דניאל, נשוי ואב לבת, התקשר ואמר שיש לו רעיון לשער חשוב לשבוע שבו מציינים את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. "כולן מזמזמות מתוך שינה את מספר הטלפון של דומינוס פיצה או AIG", אמר, "אבל דווקא מספר של קו סיוע לנשים שסובלות ממערכת יחסים אלימה ־ הרבה נשים כלל לא מכירות, וזה מספר שחשוב לשים בענק בפרונט".

וכך התחיל להתגלגל שיתוף הפעולה הזה. המספר שנבחר להופיע על השער הוא המספר של העמותה שהקימה כבר בשנת 1977 רות רזניק, שזכתה בפרס ישראל למפעל חיים עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. ורדית דנציגר, מנכ"לית העמותה, סיפרה לי השבוע שמטרתה של רזניק ושל העמותה מאז ועד היום היא להציל נשים שסובלות מאלימות במשפחה וגם להביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעה הזו.

בעקבות השער הזה, יתוגברו השבוע קווי החירום של העמותה במספר רב במיוחד של מתנדבות, כדי שכל מי שנתקלה לראשונה במספר ותאזור אומץ לחייג, תזכה למענה. אבל ורדית יודעת שייתכן שהקווים לא יהיו עמוסים במיוחד דווקא השבוע. "זה תהליך", היא מספרת. "מישהי תראה את המספר, תשנן אותו ־ אבל לאו דווקא תתקשר באותו היום. יכול להיות שהיא תרים את הטלפון רק בעוד כמה חודשים, ואז נהיה שם בשבילה".

הדברים האלה, שאמרה לי ורדית, גרמו לי עוד יותר להבין עד כמה השער הזה חשוב. גליונות "לאשה" עוברים מיד ליד וחיים במשך שנים ארוכות, כך שלמספר הטלפון של קו החירום ייחשפו עם הזמן עוד ועוד נשים. חלקן סובלות ממערכת יחסים אלימה וזקוקות לחבל הצלה.

קו החירום של עמותת "ל.א. לאלימות" עובד בשיתוף פעולה עם קווי הסיוע האחרים במדינה. המתנדבות יודעות ליצור קשר, לפי הצורך, עם מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, עם המשטרה, עם משרד הרווחה או עם כל גוף אחר, כך שכל אישה שפנתה תזכה למענה שמתאים לה ביותר.

אז תודה לדניאל, תודה לורדית ותודה ענקית מקרב הלב לאלפי המתנדבות בכל קווי הסיוע בישראל שנמצאות שם תמיד עבור נשים בשעתן הקשה.

ולמקרה שלמישהי יש ספק ־ השער הזה אינו מודעה או תוכן שיווקי, ולא קיבלנו תשלום עבורו. שכרנו הוא הסיכוי שאישה אחת תינצל בזכותו ממעגל האלימות והאימה.

6724*

שננו את המספר הזה, ושלא תצטרכו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו