צפו: קצר על הפרשה: אנחנו לא טיבטים ולא סטאלין - סרוגים

צפו: קצר על הפרשה: אנחנו לא טיבטים ולא סטאלין

בפרשת וישלח מתקיים מפגש מעניין בין יעקב ועשיו, כל אחד מביא למפגש את מה שחשוב בעיניו, עשיו את הצבא ויעקב את המשפחה. הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר לפרשת השבוע. צפו:

author-image
צפו: קצר על הפרשה: אנחנו לא טיבטים ולא סטאלין
  אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט/ פלאש 90)

פרשת וישלח: אחרי נתק של עשרים ושתיים שנה יעקב ועשו נפגשים סופסוף, וכל אחד מהם מביא את מה שבעיניו המרכזי והחשוב, יעקב מביא את המשפחה, את בני האדם, ועשו מביא את הצבא, אלו שתי תפישות עולם, בני האדם או השלטון הצבאי, מה חשוב ממה?

יעקב, ששם את הדגש על בני האדם, על המשפחה, מתמודד עם כל האנשים שתוקפים אותו ובעייתיים מולו לאורך החיים, על ידי העורמה, אין לו צבא אז כלי ההתמודדות הוא עורמה.

כשפעם אחת שמעון ולוי תופסים את החרב כדי להציל את דינה אחותם, יעקב מפחד, עוד מעט כולם יאספו סביבי ויהרגו אותי, כי אין לו צבא, כי בכל דבר צריך להתנהג בעורמה.את המשפחה אפשר להנהיג בעורמה במקום בכוח, ולהסתדר.

עוד באותו נושא

זמני כניסת ויציאת שבת פרשת וישלח תשפ"ב

אצל הבן שלו, יוסף, העניין יותר מורכב. בצעירותו הוא מסתבך עם המשפחה, ואחר כך עם השלטון, אצל אשת פוטיפר, אבל בבגרותו הוא יודע לשלב, גם לטפל במשפחתו, באחיו, בילדיו, באביו, וגם להיות משנה למלך מצרים. הוא הצליח לשלב.

השילוב הטוב ביותר היה אצל דוד, שידע גם להיות מלך עם שלטון וצבא חזק מאוד, וגם להתעסק כל הזמן עם כל המורכבויות שהיו לו במשפחתו, ועם בני האדם, ולא רק עם השלטון.

עם ישראל אמור להיות אור לעמים, עם ישראל לא יכול להיות עם שרק משפיע ומתעסק עם בני האדם, עם הצד ההומני, להיות כמו הטיבטים שמתעסקים רק בענייני הרוח, כך אי אפשר להיות אור לעמים.מצד שני ודאי שעם ישראל לא יכול להיות כוחני כמו סטאלין, שמדבר רק על הכוח, ופחות על בני האדם והצדדים ההומניים.

עם ישראל צריך לדעת לשלב, ואכן, כמו שדוד שילב, גם אנחנו מתפללים למשיח בן דוד, מתפללים שהמדינה שלנו תדע לשלב בין הצדדים ההומניים עם הרגישויות השונות מול בני האדם, לבין הפעלת הכוח בצורה עוצמתית כשצריך את הכוח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אתם מצנזרים, ננסה תגובה אחרת
משה אהרון | 19-11-2021 13:19
ודעו שאנו צולעים כיום בגאולה בגלל עשיו שהוא הוא גיד הנשה. ================================================ כשיעקב חזר מחרן לאחר סדרת טהרה שערך לו שר הרמאים לבן להלבין תרמיתו לאביו. ועל סיפה של ארץ ישראל . ארץ ההגשמה והייעוד. נזעק מלאך אלוהים אשר שימש כשרו של עשיו בשמיים. ליישר ההדורים לסגור גם מעגל איסטרטגי , בשסע ההיסטורי הזה שבין האחים. וכך נאבק ביעקב ו. כל שיכל הוא להטביע בגופו של יעקב. חותם אשר ישקף סמל לפירוד . משל עשיו הוא גיד, שניטל מירך יעקב . [שהרי שניהם אחים יוצאי ירך יצחק]. והנה לפי שעה, עשיו פרוד מיעקב והוא בחזקת גיד הנשה - גיד נשכח. וכך צעד לפי שעה יעקב צולע ,אל מחוז ייעודו והגשמתו. לארץ ישראל . [כמו גם אנו היום] לעתיד לבוא, אין גאולה שלמה בלוא השבת הגיד שנשכח למקומו להיות שוב האחים כאחד. העובדים את ה' אחד ושמו אחד. משה אהרון
2
שיש רבנים דתיים...
נאור | 20-11-2021 20:59
שיש רבנים דתיים לאומים אומרים שלא צריך לחזור לעזה כי יהרגו חיילים(ואולי גם כמו שלא צריך לחזור לסוריה וסיני אם אין סיבה בטחונית וזה לא בריבונות שלנו ואולי לפי דבריו אפשר ליחס לגוש קטיף) וכן תמכו בהסכם אברהם והמאה וסומכים על כיפת ברזל מה נשאר אפילו סמוטריץ תמך בהסכם המאה לצערי חלק מהדתי לאומי לפעמים נסחף למרכז הפוליטי בלי משים לב כמו כן יש רבנים מהדתי לאומ י שלא תמכו בהסכמים האחרונים ומאמינים שהיו צריך להמשיך להפציץ באוויר עד שחמאס יתחלש משמעותי ואז להכנס לקרקע שכבר החיילים היו בטוחים וגם שפוליטיקאים ומנהיגים חלקם לא עשו מספיק כדי לאחד שהיה ממשלת ימין יציבה כמו כן חמאס תקף בבחירות בגלל שהמדיניות של ביבי וגנץ דומות ואז זה יגרום להם להיות צמודים ויגרום לפילוג הממשלה וככה הבעיות בבממשלה גדלות אם זה בתחבורה בביטחון פנים ופשיעה ובפשיעה הערבית שמתעצמת ופוגעת גם במרכז ושלא לדבר על הדרום וגם בצפון אם הם רוצים הם באים לתל אביב לגנוב רכבים בתל אביב בגלל חמאס הממשלות לא יציבות אם ביבי היה יותר ימני יתכן והיה יותר יציבות כי יצביעו לו בעה
3
עוד על אותה הגאולה
משה אהרון | 21-11-2021 5:39
עוד לעניין אותה הגאולה [=================] הנביא ------------------------------------- אליהו הנביא אליהו התשבי אליהו הגילעדי. .......................... שהיה נביא לאל האחד - יהו כינוי של שם הוויה והוא גם תשבי שתש בו בקבה במלאכת נבואתו הקשה והלא פשוטה. והוא גם מזומן לעתיד להשלים נבואתו. להיותו עמוד התווך של הגאולה השלמה המכונה : גיל-עד גאולה שכל מהותה שמחת עד שמחת עולם. משה אהרון
4
שמעון לוי יצאו...
על רגל אחת | 21-11-2021 14:29
שמעון לוי יצאו לנקום את אונס אחותם דינה על ידי שכם בן חמור. הם הרגו את כל הגברים בעיר בטח, ואת כל השאר בזזו.