מתרחק מהבית הלבן: המהלך המפתיע של טראמפ - סרוגים

מתרחק מהבית הלבן: המהלך המפתיע של טראמפ

חברת הנדל"ן של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סיכמה על מכירת מלון "Trump International" בוושינגטון תמורת 375 מיליון דולר - זאת בצל החקירה על ניגוד עניינים באירוח נציגים במהלך כהונתו

מתרחק מהבית הלבן: המהלך המפתיע של טראמפ

סיום עידן בוושינגטון: חברת הנדל"ן המשפחתית של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ סיכמה על מכירת מלון היוקרה "Trump International" בוושינגטון הבירה – כך דווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". הבעלים החדשים ישלמו 375 מיליון דולר כדי לקבל את חוזה השכירות, והם צפויים לשנות את שם המלון ולהסיר ממנו את שמו של טראמפ החל מתחילת שנת 2022.

עוד באותו נושא

מכה לטראמפ: "נשיאים הם אינם מלכים"

מדובר במלון הממוקם בשדרות פנסילבניה, במרחק של כ-650 מטרים מהבית הלבן. המבנה הפדרלי נבנה בשנת 1899 ושימש תחילה כסניף דואר, ובשנת 2012 הממשל הפדרלי השכיר את הבעלות לחברת טראמפ – שהפכה את המקום למלון מפואר. טראמפ פתח את המלון בשנת 2016, כחלק מקמפיין הבחירות שלו לנשיאות ארה"ב, ולאורך שנות כהונתו בבית הלבן הוא אירח פקידים ונציגים מעשרות מדינות במלון.

המלון של טראמפ בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

בחודשים האחרונים המלון זכה לביקורת נרחבת מהממשל האמריקני, בשל החשש לניגודי עניינים של הנשיא לשעבר. ועדת בית הנבחרים פתחה בחקירה של אופן ניהול המלון, בחשד שטראמפ הפר סעיף בחוקה האמריקנית, שקובע כי אסור לפקידי ממשל לקבל מתנות או להרוויח בעקיפין מתפקידם. בחברת הנדל"ן הכחישו את הטענות ואמרו שהם לא שיווקו את המלון לאורחים שהגיעו לביקורים מדיניים, כשלטענתם הכספים שקיבלו מהאורחים של טראמפ הועברו לקופת המדינה.

לפי מסמכים שפורסמו כחלק מחקירת הוועדה, המלון הפסיד 73 מיליון דולר מפתיחתו ב-2016 ועד סוף שנת 2020. חברי הוועדה טענו כי טראמפ "סיפק מידע מטעה על המצב הפיננסי של המלון בגילויים הפיננסיים השנתיים שלו", וכי הוא "הגזים בתיאור האיתנות הפיננסית של המלון". עוד נאמר כי עליו "להזרים לפחות 24 מיליון דולר כדי לסייע למלון המתקשה" מחברת אחזקות שבבעלות טראמפ עצמו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
לא הרבה כסף,...
איתי | 17-11-2021 3:56
לא הרבה כסף, חבל שהמדינה שלנו לא קנתה את הנכס הזה, היה חוסך לנו הרבה כסף על לינה ואבטחה במשלחות לארהב וכבית שגריר וכשגרירות...
2
כותרת אמביוולנטית/דו משמעית...
מתרחק פיזית גיאוגרפית אבל לא רעיונית | 17-11-2021 5:06
כותרת אמביוולנטית/דו משמעית שנועדה ליצור כביכול את הרושם שטראמפ מתרחק מהפוליטיקה ולא היא. דווקא המכירה נועדה למנוע ממשהו צדדי ולעז כלשהו שיפריע לו לחזור לפוליטיקה במשנה מרץ. שיהיה לו בהצלחה רבה. שמחה גדולה תהיה אם הוא יחזור לבית הלבן.
3
טראמפ לא היה...
דני | 17-11-2021 7:28
טראמפ לא היה מסכים לכפות חיסון נסיוני, לכן זייפו את מספר הקולות במאגרי המידע הממוחשבים על מנת להוריד אותו מהשלטון
אהבל ...
שוש לוי | 17-11-2021 22:36
אהבל
מצחיק כל...
יהושע | 17-11-2021 17:14
מצחיק כל תיאוריות הקונספירציה של המשוגעים נגד החיסון. כותבים שטויות ומקבלים לייקים...
4
הפסד של האמריקאים...
גיא | 17-11-2021 12:03
הפסד של האמריקאים
5
תראמפ תחזור ...
הכל דבש | 17-11-2021 16:03
תראמפ תחזור
6
שטויות. אין שום...
ביבסטים חמוצים | 17-11-2021 22:47
שטויות. אין שום ניגוד עניינים
7
שיש רבנים דתיים...
נאור | 20-11-2021 20:56
שיש רבנים דתיים לאומים אומרים שלא צריך לחזור לעזה כי יהרגו חיילים(ואולי גם כמו שלא צריך לחזור לסוריה וסיני אם אין סיבה בטחונית וזה לא בריבונות שלנו ואולי לפי דבריו אפשר ליחס לגוש קטיף) וכן תמכו בהסכם אברהם והמאה וסומכים על כיפת ברזל מה נשאר אפילו סמוטריץ תמך בהסכם המאה לצערי חלק מהדתי לאומי לפעמים נסחף למרכז הפוליטי בלי משים לב כמו כן יש רבנים מהדתי לאומ י שלא תמכו בהסכמים האחרונים ומאמינים שהיו צריך להמשיך להפציץ באוויר עד שחמאס יתחלש משמעותי ואז להכנס לקרקע שכבר החיילים היו בטוחים וגם שפוליטיקאים ומנהיגים חלקם לא עשו מספיק כדי לאחד שהיה ממשלת ימין יציבה כמו כן חמאס תקף בבחירות בגלל שהמדיניות של ביבי וגנץ דומות ואז זה יגרום להם להיות צמודים ויגרום לפילוג הממשלה וככה הבעיות בבממשלה גדלות אם זה בתחבורה בביטחון פנים ופשיעה ובפשיעה הערבית שמתעצמת ופוגעת גם במרכז ושלא לדבר על הדרום וגם בצפון אם הם רוצים הם באים לתל אביב לגנוב רכבים בתל אביב בגלל חמאס הממשלות לא יציבות אם ביבי היה יותר ימני יתכן והיה יותר יציבות כי יצביעו לו בעה