היום לפני 3 שנים, נהרג בפעילות מבצעית סודית של צה"ל בח'אן יונס סגן אלוף מ', חלל צה"ל היחידי שעד היום שמו, תמונתו ומקום קבורתו אסורים בפרסום.
הצנזורה
האיסור על פרסום פרטיו של סא"ל מ', הוא משום שהוא מילא תפקיד רגיש, שעד היום משפיע על ביטחון ישראל, וחשיפתו עלולה לסכן את אזרחי המדינה.
הדברים היחידים שמותר לפרסם על החייל הגיבור, הוא שהיה בן 41 בעת נפילתו, ושהותיר אחריו אישה ושני בנים.
המבצע הצבאי
ב11 בנובמבר 2018, סא"ל מ' נסע עם חיילים נוספים במכונית מזון בתוך רצועת עזה, לכיוון ח'אן יונס, עד שחוליה של חמאס עצרה אותם לבדיקה והזעיקה תגבורת של מחבלים נוספים. חיילי צה"ל פתחו לעבר המחבלים באש על מנת לחמוק מהמקום, ואכן הצליחו להרוג שבעה מהמחבלים, אך גם סא"ל מ' נהרג מאש צה"ל.
חיל האוויר ויחידה 669 גוייסו להציל את המצב, ועזרו בחיפוי אש ובחילוץ החיילים מתוך הרצועה. שאר פרטי המצבע חסויים עד היום, אך דובר צה"ל הדגיש שהחיילים לא נשלחו לח'אן יונס על מנת לבצע חיסול או חטיפה.
הערכת הרמטכ"ל כוכבי
לאחר נפילתו, קיבל סא"ל מ' את צל"ש הרמטכ"ל על חלקו בפעולת החילוץ. בטקס קבלת התעודה אמר אביב כוכבי: "אני מכיר את מ' עוד מהימים שהיה קצין צעיר בחטיבה 35. לצד הכישורים הרבים שלו הוא היה איש צנוע, איש שתוכו כברו, איש של אמת, איש שידעת שמה שאתה רואה זה מה שיש. הפעילות בה נהרג היא חלק מאירוע שיכול היה להסתיים באופן הרבה הרבה יותר חמור. הוא קיבל החלטה שבעזרתה הצליח ליצור את התנאים כדי שלא נתדרדר למשבר בעל השלכות אסטרטגיות".

גם בתעודת הצל"ש תיאר כוכבי את גבורתו של סא"ל מ', כפי שנראתה במבצע בו הוא נפל: "בתאריך 11 בנובמבר 2018 פעל סא"ל מ'… זכרונו לברכה עם צוותו בשטח האויב. הצוות נתקל באויב ונקלע למצב קשה, סא"ל מ' עמד בנחישות, בקור רוח ובאומץ כדי להגן על חבריו לצוות. בהמשך, מתוך יוזמה וחתירה למגע קיבל על עצמו תפקיד קדמי בפעולת ההשתלטות על האויב ופעל בתושייה כדי להצליח בה. סא"ל מ' זכרונו לברכה הראה במעשיו דבקות במשימה, אחריות, דוגמה אישית ורעות".





תגובות
הוא לא היחיד. יש גם את סאל מורנו שתמונתו אסורה לפירסום
הוא היחיד שגם שמו ומקום קבורתו נאסרו בפרסום
ממקור מוסמך הוא דרוזי
אבל הוא עדיין דרוזי, זה שהוא חייל לא משנה לו את הלאום
, הלאום משנה???? זה שאתה מתעקש על הלאום, לא משנה את התמונה, הוא הציל אותך ואת כולנו!!!! הטא גיבור ישראל יותר מאשר אני ואתה!!!! זה מה שחשוב, הוא נפל למענינו, למען המדינה, אז למי אכפת מאיזה לאום הוא???
בזכותו ובזכות אנשים כמוהו אנחנו עדיין פה .אני מצדיע לך ולמשפחתך .
לא משנה הוא חייל צה'ל
לסלמאן הערבי, דרוזים הם ערבים כמוך רק שדתם דרוזית ושתחילתה באלכסנדריה שבמצרים הערבית לפני 1000 שנים, ולא מוסלמית, נוצרית או צ'רקסית. כולנו עוד מימי התנ"ך אחים, וחבל שעמי ערב שסביב לנו לא מוכנים להבין ולקבל שבזכות היהודים וירושלים בירת ארצם הגיע מוחמד לעולם מאות רבות של שנים מאוחר יותר, אחרי בניית בית המקדש הראשון בהר הבית.
אסור שיאבו להזיכרון של לחללצהל מי שנותן כסף למיבלים לא ראוי שאיה ביום קשוש קאזה בני גנץ לא ראוי שאיה אוה נותן כסף לממבלים ונפתלי בנט נותן כסף לסינוואר חמס אלה אאנשים שבגדו באחם חללצהל ואורים שכולים תיסלקו את אבוגדים אהלה בני גנץ ונפתלי בנט אסור שאף אחד מי אממשלה תאבו ליום הזיכרוח לחלל צהל לסלק אותם הם נותנים כבף למחבלים ולא לחיילים הם יצבעו נגד אלה במשכורות של אחיילים ויצ,יעו בעד לת. למחבלים כסף לסלק אותם אלה בוגדים באחם אורים שכולים לסלק אותם
אחי אתה עילג ברמות מטורפות
, הוא עילג ומטונף ברמות על!!!.......