מהפכה: אישה מונתה למשגיחת כשרות - סרוגים

מהפכה: אישה מונתה למשגיחת כשרות

אביבית רביע, אם לשבעה מביתר עילית, עשתה היסטוריה: היא תהיה האישה הראשונה שמונתה למשגיחת כשרות. בתחילת החודש החליט הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כי תנאי הסף שקובע מספר מצומצם של מוסדות שרק בהם יכירו לצורך משגיחי כשרות יבוטל

author-image
מהפכה: אישה מונתה למשגיחת כשרות
  אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

אביבית רביע, אם לשבעה מביתר עילית, עשתה היסטוריה: היא תהיה האישה הראשונה שמונתה למשגיחת כשרות, זאת לאחר שעתרה לבג"ץ ביחד עם תנועת 'אמונה' בדרישה לאפשר לה להתמנות לתפקיד, למרות היותה אישה.

מתשובת הרבנות לעתירה עולה כי לאחרונה החליטו ברבנות הראשית לבצע מהפכה בתחום. בתחילת החודש החליט הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כי תנאי הסף שקובע מספר מצומצם של מוסדות שרק בהם יכירו לצורך משגיחי כשרות יבוטל. כך דווח בידיעות אחרונות.

בימים הקרובים, כך עדכנה פרקליטות המדינה בעמדתה לבג"ץ, המשרד לשירותי דת אמור לערוך את התיקונים.

המשמעות היא כי מעתה והלאה כל גוף יוכל להערוך קורס למשגיחי כשרות, וכל מה שיצטרכו המשגיחים לעשות זה לא עבור בחינה. במילים אחרות, גם נשים יוכלו לגשת לקורסים ולבחינה.

רביע הסבירה כי תפקידה כמשגיחת כשרות אמור להיות מהותי במיוחד. "באופן טבעי, מי עוסקת יותר במזון? האישה, כמה שזה לא נשמע פוליטקלי קורקט. זה קצת הזוי שהרבנות אמרה 'זה לא עיסוקכן'. אנחנו כאן כדי לשנות".

יו"ר אמונה ליאורה מינקה ברכה על ההחלטה: "אחרי חודשים ארוכים של סחבת, התעלמות מפניות חוזרות ונשנות, בקשות הארכה וניסיונות התשה, הרימה מועצת הרבנות הראשית לישראל ידיים, ובתשובתה לבג"צ היא מתחייבת להסיר את המכשולים ולפתוח דרך להסמכת נשים לתפקידי השגחת כשרות. הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה, בשם הרבנות ובשם השר לשירותי דת, כותב כי ניתן מענה למבוקש בעתירה, וכי התיקונים הנדרשים ימצאו ביטוי בחוזר המנכ"ל ויוטמעו במערכת. "ללא ספק, מדובר בפריצת דרך ובהישג היסטורי גדול ומשמעותי, בעל היבטים רחבים. הוא יפתח אפיקי תעסוקה חדשים עבור נשים רבות, שתחום זה היה סגור בפניהן כל השנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
חבל שאת לא עושה את זה לשם שמיים אלא לשם הפמיניזם......
יניב | 02-12-2013 8:58
רק על זה אסור לתת לך תעודה.
2
נו, בוגרי הר המור: רפורמה! לא לסמוך על הכשרות!!!!
| 02-12-2013 8:58
3
ימח שמם של בג"ץ תמיד היו אלו שפוגעים בתורה.......
יניב | 02-12-2013 9:02
אבל בתכלס? כירא שמים לא רוצה לקבל נשים כאלו כמשגיחות. מעניין למה כל הרבניות הקדושות לא עושות את מה שאתן עושות. אתן פשוט רפורמיות בתחפושת.
4
אבל אשה פסולה לעדות.אז איך היא יכולה להיות משגיחה?
מאיר | 02-12-2013 9:09
.
5
למס' 1- ואולי זה על מנת לפרנס את בעלה שלומד???
לשם שמים | 02-12-2013 9:55
אין סיבה שאישה לא תוכל להיות משגיחה כשרות. לגבי העדות, אפשר לומר שהגוף שנותן את ההשגחה (כלומר הרב המקומי) מעיד שהיא כשרה לבצע את הפיקוח בשמו - וכך זה נשאר העדות שלו.
6
ל-6, יש ועוד איך סיבה.....
יניב | 02-12-2013 10:09
היא פסולה לעדות וגם עניין הצניעות. נ.ב. היו מספיק פוסקי דורות גדולים שלא התירו את זה, כך שהם ידעו מה הם עושים. אני לא מוכן לקבל אוכל שהמי שמשגיח שם היא אישה(פרימיטיבי כמה שזה ישמע) אבל נשים דעתן קלות.
7
"עד אחד נאמן באיסורים" נלמד מאשה
למד משהו | 02-12-2013 10:36
רצוי ללמוד לפני שמגיבים. איזה פוסק פסל אישה להיות משגיחת כשרות?
8
בולשיט! אמא שלי כבר יותר מ10 שנים משגיחת כשרות.
נועה | 02-12-2013 12:43
וגם היתה כתבה לפני איזה שנתיים על משגיחת כשרות במקום אחר... תבדקו עובדות לפני הפירסומים..