הנשיא בסיגד: "אלפים עוד מחכים לעלות לישראל" - סרוגים

הנשיא בסיגד: "אלפים עוד מחכים לעלות לישראל"

נשיא המדינה הרצוג נשא דברים בטקס התפילה המרכזי לציון חג הסיגד: "סיפור עלייתם של בני העדה האתיופית לישראל הוא לא סיפור פאסיבי אלא סיפור של גבורה ושל העפלה", אמר

הנשיא בסיגד: "אלפים עוד מחכים לעלות לישראל"
  (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

לפני זמן קצר נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בטקס התפילה המרכזי לציון חג הסיגד של העדה האתיופית בישראל, שהתקיים בטיילת ארמון הנציב בירושלים. הנשיא הודה לנכבדי העדה על ההזמנה לפתוח את הטקס.

עוד באותו נושא

10 דברים שלא ידעתם על חג הסיגד

חג לאומי של ניצחון

הנשיא פתח את דבריו באמהרית, באיחולי חג סיגד שמח והוסיף: "חג הסיגד אשר אנו מציינים היום הוא בעיניי חג של ניצחון. חג לאומי שמחדש את הברית של שיבת ציון, ומבטא במידה רבה את הגשמתו של חלום גדול. במשך שנים ארוכות עמדו במרכזו של החג הזה, כידוע, הגעגועים העזים לארץ ישראל – ובראש ובראשונה לציון – היא ירוסלם!".

(צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"סיפור של גבורה ושל העפלה"

"היום, כשאנו מציינים עשרות שנים שחלפו מאז התגייסה מדינת ישראל להעלאתם ארצה של יהודי אתיופיה שהיו בדרכם ארצה זו גם הזדמנות לחדד עובדה חשובה- סיפור עלייתם של בני העדה האתיופית לישראל הוא לא סיפור פאסיבי אלא סיפור של גבורה ושל העפלה. היהודים באתיופיה לא המתינו, אלא קמו ולקחו את היוזמה לידיהם. הם לא רק חלמו וכמהו להגיע ארצה – הם גם התחילו בפועל במסע לכאן. וכמה טוב שמדינת ישראל ידעה אף היא לפעול מצידה באופן נחוש להעלאת בניה ובנותיה של המולדת."

(צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש90)

"כיסופי העבר הם בסיס ביום הקדוש הזה"

הנשיא הוסיף ואמר: "החג הזה הוא גם הזדמנות טובה לבחון את עצמנו, כפרטים וכחברה, בכל הנוגע לדרך שעשינו עד כה בקליטתם של בני העדה בישראל. משימתנו הלאומית לקליטתם המיטבית של יוצאי אתיופיה בארצם לא תמה. זו לא רק חובה, זו זכות עצומה, בגלל שכולנו רואים את התרומה האדירה של העולים מאתיופיה בכל מקום בו אנו מתבוננים. אנחנו רואים את נתוני ההשכלה הגבוהה העולים, את היקף הקצינים ומגוון התפקידים והיחידות המובחרות בהן משרתים בני העדה בצה"ל, וגם את הבולטות ההולכת וגוברת של עולים מאתיופיה וצאצאיהם בתפקידים ציבוריים בישראל."

(צילום: פלאש90)

הנשיא חתם את דבריו והדגיש: "כיסופי העבר הם במידה רבה בסיס ביום הקדוש הזה, אך חשוב שלא נזניח לרגע את כיסופי העתיד. אלפים עוד מחכים לעלות לישראל, וחלקם נמצאים במצב מאויים ומדאיג. עלינו להמשיך ולפעול להעלתם ארצה במהרה. בשעה שאנו מזכירים את הכמיהה ההיסטורית לירושלים הבנויה, עלינו גם להניח את התשתיות והיסודות לעתיד המשותף שלנו כאן – לבניין החברתי, האנושי והרוחני שלנו. המשימה הזו מוטלת על כתפי כולנו. יש לנו הרבה מה ללמוד מהעושר ומהחיבור השורשי שהביאה עימה העלייה מאתיופיה. והאחריות הזו מוטלת עלינו – כעם וכמדינה. לא לשכוח לרגע את השורשים שלנו, להיות גאים בהם, ולדאוג כל העת להצמחתם של פירות חדשים ומבורכים. תודה רבה לכולכם – וחג סיגד שמח!"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו