הבית היהודי תוקעת את חוק שטרן: "זה חוק ריאליטי" - סרוגים

הבית היהודי תוקעת את חוק שטרן: "זה חוק ריאליטי"

הבית היהודי מודיעה כי תגיש ערר על הצעת החוק של אלעזר שטרן לרב ראשי אחד. הרב אלי בן דהן "לא ניתן שפעם אחר פעם ח"כים מהקואליציה יעשו ככל העולה על רוחם, מבלי לתאם איתנו נושאים של דת ומדינה"

author-image
הבית היהודי תוקעת את חוק שטרן: "זה חוק ריאליטי"
  תוקע את חוק שטרן. הרב בן דהן (פלאש90)

הבית היהודי שוב תוקעת הצעת חוק של אלעזר שטרן.

בצהריים דיווחנו כי ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק למינוי רב רשאי אחד בערים לתקופה מוגבל של עשר שנים, וכעת מודיע סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, כי סיכם עם יו"ר סיעת הבית היהודי, איילת שקד, על כך שנציגי המפלגה בוועדת השרים לחקיקה, יגישו ערר על החוק

לדברי הרב בן דהן, החוק משנה את מעמד רבני הערים ברחבי הארץ, באופן חד צדדי וללא חשיבה מעמיקה. "לא ניתן שפעם אחר פעם ח"כים מהקואליציה יעשו ככל העולה על רוחם, מבלי לתאם איתנו נושאים של דת ומדינה. אנחנו עובדים בימים אלה על צעדים מרחיקי לכת בתחום שירותי הדת במדינת ישראל. ההבדל הגדול בינינו הוא שבעוד שאני עושה עבודה מקיפה, שתהיה בהסכמה ובתיאום עם הגורמים הרלוונטיים במערכת, אחרים עושים זאת באופן רדוד וכדי לקבל עוד כותרת לאוסף ועוד אזכור בתקשורת. צעדים מערכתיים צריכים להיעשות בתיאום עם הרבנים הראשיים לישראל ועם רבני הערים. אנחנו לא ניתן לחוקי ריאליטי לעבור".

על עצם הצעת החוק אמר הרב בן דהן: "מודל של רב אחד בכל עיר, עדיין אינו מתאים לטעמי. רב עיר שני ניתן למנות רק לאחר שראש רשות מקומית, שיש בה מעל 30 אלף תושבים, מבקש רב נוסף, כי הוא רואה צורך בכך, הבקשה למינוי מגיעה מתוך הציבור ונציגיו ברשות המקומית. "

שני נציגי הבית היהודי בועדת השרים, אורי אורבך ואורי אריאל התנגדו להצעה, והיא עברה רק הודות לחסרונם של מספר שרים מהליכוד ביתנו הנמצאים בחו"ל. בבית היהודי כאמור יגישו ערר על ההחלטה, וידרשו הצבעה חוזרת, כשבמידה והערר לא יתקבל, יוכלו להטיל וטו על החוק במסגרת הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה כפי שמעוגן בהסכם הקואליציוני.

בעוד שרב ראשי למדינת ישראל הוא תפקיד ייצוגי תורני של כלל הציבור בישראל, ולכן הגיוני שדמות תורנית רשמית אחת תייצג את הפן הדתי במדינה, מה שאין כן בייצוג של קהילות אינדיבדואליות בעיר נתונה. המחשה לצרכים שונים: עבודה מול קהילות מגוונות, בתי כנסת, רבנים, מנהגים ועוד. אל אלה יש לתת מענה אישי ייחודי.

"יש מעל 100 רבני ערים ברחבי הארץ וכל שינוי במעמדם צריך להיעשות תוך הידברות ותוך מתן הכבוד המתאים למעמד הרבנות במדינת ישראל. שרירותיות היא לא הדרך. חוק צריך להיות מקיף ולראות את התמונה המלאה.", אומר הרב בן דהן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרב דהאן--רב ראשי אחד?!
יהודה | 01-12-2013 18:21
נכון לא רב ראשי אחד..אין צורך בשום רב ראשי ממילא לכל עדה וקבוצה יש את הרב שלה. חשבתי שאתם תבינו כי מפלגתכם היא מפלגה מסורתית ולא מפלגה חרדית .התנהגותכם כמפלגה חרדית תחת איצטלה של כאילו לא..פוגעת בשיכבה גדולה אצל הדתיים המסורתיים. תקנו דרככם ויפה שעה אחת קודם.הרבנות היא חממה לג'ובים. בטלו אותה.
2
תרבות הג'ובים
אדם | 02-12-2013 15:02
רב עיר ראשי הוא דמות ייצוגית ותו לא. לכל אחד יש את הרב שלו, לכל קהילה יש הרב שלה. 2000 שנה גלות כנראה פיצלו אותנו לשני עמים - מזרחי ואשכנזי כי אחרת אין שום סיבה לשני רבנים.... אולי גם נכריז על שני ראשי עיר - מזרחי ואשכנזי שני ראשי ממשלה, שני רמטכלים וכו'... הטיעון של בן דהן מיותר, הרי ברור כי ראש הממשלה, שר, רמטכל, ראש עיר עסוקים במעט יותר מאשר הרב הראשי העירוני ואילו הם עושים את עבודתם לבד.... אין צורך בשום עבודת מטה, אנחנו עם אחד!
3
שאלה
המצליף | 03-12-2013 8:49
בימי החנוכה אנו אומרים בתפילה על הניסים ובין היתר זדים ביד עוסקי תורתך האם הכוונה היא למי שיוצא נגד עולם התורה