עודה קרא להתנגדות אלימה - המשטרה סגרה את התיק - סרוגים

עודה קרא להתנגדות אלימה – המשטרה סגרה את התיק

המשטרה סגרה את התיק נגד יו"ר הרשימה המשותפת זאת לאחר שהוגשה נגדו תלונה בגין סרטון בפייסבוק בו הוא אומר שהדרך לסיים את הכיבוש הוא מקוואמה (התנגדות אלימה בערבית)

author-image
עודה קרא להתנגדות אלימה - המשטרה סגרה את התיק
  צילום: סרוגים

לפני מספר חודשים נחשף סרטון של איימן עודה ברשת החברתית בו ציין יו"ר הרשימה המשותפת שלושה דרכים להיאבק ב"כיבוש" לפי סדר חשיבותם.

בתחילה ציין עודה כי  על העם הנכבש לבצע מוקאוומה בצבא הכובש. הפירוש המילולי של המושג מוקאוומה הוא התנגדות. אך בעולם הצבאי ביטחוני פירוש הביטוי הוא התנגדות צבאית במרחב המזרח התיכון במטרתה מאבק מתמיד נגד ישראל.

עוד באותו נושא

היועמ"ש בוחן בקשה לפתוח בחקירה נגד איימן עודה


73

באתר המכון המחקר לביטחון לאומי iness, נכתב על מוקוואמה: "רעיון ישן–חדש סוחף בעשורים האחרונים את לבם של בני המזרח–התיכון — הלא הוא ה"מוקאוומה" ("התנגדות"). זו טומנת בחובה הרבה יותר משיטת פעולה צבאית או רעיון מדיני — זוהי תפיסת עולם שלמה. בשני העשורים האחרונים הגיע רעיון ההתנגדות לשיא עצָמתו במרחב המזרח התיכון וזכה לתהודה חסרת תקדים. ואולם המגמה הזאת מקודמת תחת הנהגה חדשה — של הארגונים האסלאמיים הפונדמנטליסטיים ושל מדינות הציר הרדיקלי, שיצקו אליו תוכן רעיוני ומעשי. בהשראת הגורמים האלה נוסחו היעדים הנוכחיים של רעיון ההתנגדות: כמיהה להשלטת סדר חלופי באזור ברוח האסלאם הקיצוני; מיגור ההשפעה המערבית במרחב; וחשוב מכול — ניהול מאבק מתמיד בישראל, עד הכחדתה. המחבר בוחן את שורשיו, גילויו והשלכותיו על תפישת הביטחון של ישראל".

עודה אף הביא דוגמא למוקוואמה שהצליחה ואמר: "בלי המוקוואמה בלבנון (חיזבאללה נגד צה"ל ברצועת הביטחון) לא הייתה קמה מחאת ארבע אימהות והפגנות ענק בת"א אביב ליציאה מלבנון

.בנוסף ציין שככל שיהיה סיפוח יצאו מאות אלפי פלסטינים לרחובות לאינתיפאדה חדשה. בעקבות הדברים הללו, פנה ארגון זכויות האדם בצלמו ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה בדרישה להסיר את חסינות עודה ולהעמידו לדין.

בפניה נטען שמדובר בעבירה על חוק הטרור וכן הסתה לטרור ואלימות. בפניה הודגש שחבר הכנסת עודה הדגיש מהי מהות ההתנגדות שהוא קורא לבצע אותו התנגדות שביצע ארגון חיזבאללה בלבנון.

לטענת בצלמו, לא ניתן בשום דרך לומר שמדובר בהפגנות ומרי אזרחי אלא בקריאה ברורה וישירה לטרור. בנוסף הגיש הארגון תלונה רשמית במשטרת ישראל.

הודעת המשטרה על סגירת התלונה

בעקבות התלונה, פרקליטות המדינה פנתה למשטרת ישראל ואישרה לחקור את המקרה .גם חבר הכנסת עמיחי שיקלי פנה ליועמ"ש וציין שמדובר בהמרדה וחייבים להעמיד לדין את עודה. השבוע קיבל הארגון את תשובת המשטרה שהתלונה נסגרת ללא חקירה או העמדה לדין של עודה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "בעוד את מיכאל בן ארי המשטרה חוקרת שוב ושוב, ונערים שהניפו תמונה חד פעמית בחתונה המדינה נלחמת ומערערת על זיכויים. חבר כנסת ערבי בכיר יושב ראש מפלגה מרכזית בציבור הערבי מסית שוב ושוב בריש גלי למאות אלפי תומכיו והמשטרה פרקליטות המדינה והיועמ"ש לא עושים כלום. מעולם לא היה אכיפה בררנית צבועה יותר מזה. אנחנו כמובן נערער על ההחלטה , ערעור שכמובן יידחה כי במדינת ישראל אם אתה ערבי מותר לך להסית חופשי. ואם אתה יהודי אתה נרדף על כל ציוץ".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה במסגרתה בוצעו ומבוצעות פעולות חקירה שונות ומגוונות. מטבע הדברים איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נמשיך לחקור במטרה להגיע לחקר האמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
זהו, הלכה לנו המדינה
משטרה של פחדנים | 28-10-2021 12:16
המשטרה מפחדת מהערבים. ראינו מה עשו לכם בכפר קאסם
2
בושה למישטרה שמפחדת...
פופר | 30-10-2021 10:45
בושה למישטרה שמפחדת ליפתוח בחקירה נגד אבן של אזונה עודה סם זאין על אמפכל קובי שבתי ארס,את אמישטרה אעם איבד את אימון אמישטרה עודה אתא פחדן וטוב אוסה בן גביר שאטה מארה לעם מי אוה אבן של אזונה עודה מחבל ישראל אסור שהם איוה בבת אחולים הם צרחים למות כול מי ששובת רעב במחבלים תנו להם למות כמו חזרה בר