אפגניסטן: ילדים יגוועו ברעב, המדינה על סף תהום - סרוגים

אפגניסטן: ילדים יגוועו ברעב, המדינה על סף תהום

באו"ם מזהירים מפני קריסה נוראית באפגניסטן, על רקע השתלטות הטליבאן. מיליוני בני אדם צפויים למות ברעב, בהם גם ילדים: "דברים הולכים להפוך להרבה יותר גרועים"

author-image
אפגניסטן: ילדים יגוועו ברעב, המדינה על סף תהום

באו"ם מזהירים מפני עתיד עגום לאפגניסטן, עליה השתלט לא מזמן מחדש ארגון הטליבאן. מיליוני אפגנים, בהם ילדים, צפויים למות מרעב אם לא יינקטו פעולות על מנת לשפר את המצב במדינה שנמצאת על סף התמוטטות.

מזכ"ל ארגון תוכנית המזון העולמית של האו"ם, דיוויד ביסלי, אמר לרויטרס כי 22.8 מיליון בני אדם, יותר מחצי מאוכלוסיית המדינה, עומדים בפני סכנת חוסר ביטחון תזונתי חריף, וצועדים לעבר חרפת רעב.

"ילדים צפויים למות, אנשים הולכים לגווע ברעב. דברים הולכים להפוך להרבה יותר גרועים", אמר ביסלי. "אני לא יודע איך לעצור מצב שבו מיליוני אזרחים, במיוחד ילדים, ימותו, בקצב שבו אנו נמצאים כרגע, עם חוסר במימון וקריסת הכלכלה".

אפגניסטן נכנסה למשבר חמור באוגוסט לאחר שהטליבאן השתלט על המדינה בעקבות הנסיגה החפוזה של מעצמות המערב שהיו מעורבות צבאית במדינה במשך 20 שנה. המצב הביא לכך שתורמים רבים סירבו להעביר מיליארדי דולרים בכספי סיוע שהכלכלה תלויה בהם.

עוד באותו נושא

85 מיליון על מלונות: על מה ארה"ב בזבזה באפגניסטן

משבר המזון, שהפך לגרוע עוד יותר בעקבות משבר האקלים, היה חריף במדינה עוד לפני השתלטות הטליבאן. כעת מדינות שונות מונעות מהמשטר החדש גישה לכספים ונכסים בעוד הן מתקשות לפענח כיצד להתמודד עם השלטון החדש-ישן.

"מה שחזינו מתרחש במהירות הרבה יותר גדולה ממה שציפינו. קאבול נפלה הרבה יותר מהר ממה שמישהו ציפה, והכלכלה צונחת מהר אף יותר", הוסיף ביסלי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
אשכרה קוראים לו ביסלי
שרון | 25-10-2021 22:13
מי באש ומי במגפה מי בשבע ומי ברעב
כן קורע
אני | 26-10-2021 11:11
מצא לעצמו שם. או שאולי ביסלי העתיקו ממנו?