בית המשפט ביטל את השחרור של עזרא שיינברג - סרוגים

בית המשפט ביטל את השחרור של עזרא שיינברג

בית המשפט המחוזי מרכז, קיבל את ערעור המדינה וביטל את השחרור המוקדם של עזרא שיינברג "הרב מהצפון". בעוד חצי שנה הוא יוכל להגיש בקשה נוספת לקיצור העונש

author-image
בית המשפט ביטל את השחרור של עזרא שיינברג
  (צילום: באסל עווידאת/פלאש90)

קרבנות עזרא שיינברג יכולות לנשום לרווחה, בית המשפט המחוזי מרכז, ביטל היום (ד') את שחרורו המוקדם של "הרב מהצפון" שהורשע בפגיעות מיניות כלפי נשות הקהילה בראשה עמד.

שיינברג, ששימש רב קהילה רב השפעה, הודה והורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, ונידון ל-7.5 שנות מאסר בפועל. ועדת השחרורים של בית הסוהר, קיבלה את בקשתו לקיצור שליש על התנהגות טובה, אך פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים.

עוד באותו נושא

הרב אליהו לסרוגים: הרבה רבנים ונשים נפלו ברשתו


28

 

לפי הודעת הפרקליטות, "שיינברג הורשע בשני מקרים של ניסיון אונס, בשש עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אינוס, בשלוש עבירות של גרימת מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בניסיון לביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ובשיבוש מהלכי משפט. ועדת השחרורים החליטה בשבוע שעבר, ברוב דעות ובניגוד לעמדת הפרקליטות, לנכות שליש מעונשו של שיינברג, כך שבניכוי הזמן בו שהה במעצר וכן התקופה שריצה במאסר, הוא צפוי לשחרור מיידי".

כעת כאמור קיבל בית המשפט המחוזי את הערעור, והחליט כי שחרורו המוקדם של שינברג בעת הזו, יבוטל. הוא יוכל להגיש בקשה נוספת בעוד כחצי שנה.

לפני שבועיים פסקה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת עירית הוד כחצי מיליון שקל פיצויים לאחת המתלוננות.

עוד באותו נושא

עזרא שיינברג ישלם לאחת הנפגעות 550,000 שקל


8

בסך הכל עומד סך הפיצויים על 470,000 שקלים ועל זה הוסיפה השופטת הוצאות משפט: שכ"ט עו"ד בשיעור 17% מסכום הפיצוי (כ-75,000 שקלים) וכן הוצאות משפט הכוללות החזר אגרת בית משפט ועלות חוות דעת מטעם התובעת בסך 4,000 ש"ח, ובסך הכל יותר מ-550,000 שקלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אפילו איסמן עושה...
סיון כ | 21-10-2021 22:27
אפילו איסמן עושה דברים טובים לפעמים. מזל שזה רב ולא אימאם מסית...