עזרא שיינברג ישוחרר מהכלא בשחרור מוקדם - סרוגים

עזרא שיינברג ישוחרר מהכלא בשחרור מוקדם

ועדת השחרורים קבעה היום כי עזרא שיינברג, מי שעמד בראש הישיבה בצפת ישוחרר מהכלא בשחרור מוקדם, כשנה לפני ריצוי העונש. הרב שיינברג הורשע בעבירות מין חמורות ב-8 נשים

עזרא שיינברג ישוחרר מהכלא בשחרור מוקדם
  עזרא שיינברג (צילום: באסל עווידאת/פלאש 90)

ועדת השחרורים החליטה היום (שלישי) כי הרב עזרא שיינברג ישוחרר מהכלא בשחרור מוקדם, לאחר 6 שנים – כשנה מתום תקופת מאסרו.

הרב עזרא שיינברג הורשע ביולי 2017 בעבירות מין חמורות ב-8 נשים שפנו אליו לטיפול וייעוץ, וגזר דינו נקבע בבית המשפט המחוזי בחיפה ל-7 וחצי שנות מאסר. בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את עזרא שיינברג, על פי הודאתו, בביצוע עבירות מין ב-8 נשים, תוך שרימה אותן. בדצמבר 2018 דחה בית המשפט העליון את ערעורו של שיינברג. במסגרת ההחלטה, הביעו חלק מהשופטים פליאה על הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, וקבעו כי העונש לא הולם את חומרת מעשיו של שיינברג.

שיינברג הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, שאינו כולל הסכמה לעניין העונש, כאשר בהסדר צוין כי התביעה תבקש לגזור על שיינברג כ-9 שנות מאסר (8 שנים ו-9 חודשים) בפועל.

הפרשה, נחשפה כשהרב שמואל אליהו הרחיק את שיינברג שהיה ראש ישיבת אורות האר"י בצפת מכל פעילות, וזאת לאחר תלונות של נשים בקהילה, שטענו כי שיינברג שידל אותן ליחסים איתו כחלק מהליך התייעצותי. לאחר מספר ימים נעצר שיינברג ומעצרו הוארך עד לתום ההליכים.

הרב שמואל אליהו הגיב היום בראיון בכאן ב' להחלטה ואמר: "בית המשפט מקל. מבחינת ההקבלה ההלכתית זה נחשב כמו רצח. בהתחלה הוא העמיד פנים שהוא מצטער ואחר כך התברר שזו השיטה שלו, גם ועדת השחרורים נפלה באותה מניפולציה"

מארגון קולך נמסר: "ההחלטה על השחרור היא החלטה פוגענית ולא ראויה שעושה עוול לנפגעות, לציבור כולו ולנפגעים הפוטנציאלים הבאים. אנחנו מברכות את הרב שמואל אליהו על הקריאה לנשים להתלונן במשטרה וברשויות . הגיע הזמן שיהיו בתפקידים הרגישים הללו של ייעוץ בנושאים אינטימים רבניות נשים. דמות הרב למרות הגילויים של השנים האחרונות היא עדיין חשובה ודומיננטית מכדי להפקיר את הזירה. תלמידות החכמים בדורנו הן נשים בקיאות ובעלות שם וראויות להנהיג את הקהילה ולשמש בתפקידי מפתח. ליבנו עם הנפגעות.

srugim_video id='347857' caption='קרדיט חופשי']https://media.srugim.co.il/wp-content/uploads/2019/06/WhatsApp-Video-2019-06-06-at-13.37.49.mp4[/srugim_video]

בעבר, לאחר שפורסם כי שיינברג רכש בית בקצרין, יצא גילוי דעת של רבנים בכירים בציונות הדתית, בו הם קוראים שלא לתת לשיינברג את האפשרות להתבסס חזרה בקהילות בעקבות פגיעותיו הרבות בנשים. בין הרבנים החתומים, הרב דוד סתיו, הרב רפי פוירשטיין, הרב אורי שרקי, הרב יהושע שפירא והרב שמואל אליהו.

בגילוי הדעת נכתב: "מאז הורשע בעבירות מין חמורות מרצה עזרא שיינברג עונש של שבע וחצי שנות מאסר, במהלך תקופה זו מקבל עזרא חופשה קבועה בה הוא מקבל בית חם בבית משפחתו שבקיבוץ חפץ חיים".

"עזרא שיינברג מעולם לא הביע חרטה על מעשיו, מעולם לא ביקש את סליחת הנפגעות ועדיין בוחרת קהילת הקיבוץ להעניק לו מרחב בו הוא מרגיש רצוי. מרחב שמעניק לו תחושת ביטחון ומסכן את הסביבה הקרובה שיכולה להיות בין קורבנותיו הבאים".

עוד הוסיפו הרבנים כי הם: "רואים הכרח לזעוק את זעקת הנפגעות ולקרוא לקהילת חפץ חיים ולקהילות נוספות לא להעניק את האפשרות להתבסס בקהילה חדשה ללא זהירות ובניית גדרות מתאימים".

"אנו מחויבים להגן על נפשן של הנשים והמשפחות שעדיין מתמודדות עם הפגיעה ולא לתת מקום לאדם הפוגע חזרה אל תוך קהילותינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רגלו לא תדרוך בקיבוץ הארור הזה
מי האיש החפץ חיים | 17-08-2021 14:51
כי אני יודע שיש גם גם אנשים טובים אבל ברגע שהטובים שותקים הם שותפים לפשע
2
לא רק שלא...
שאול | 17-08-2021 22:56
לא רק שלא קיבל את העונש לו היה ראוי בבית המשפט הוסיפו חטא על פשע וקיצרו את עונשו-מה זה אמור לשדר לציבור? הכל הפקר ? לית דין ולית דיין-בושה.
3
תנאי לשחרור- סירוס...
נפתלי | 18-08-2021 4:09
תנאי לשחרור- סירוס
4
וסגידה לחבר דמיוני...
העיקר: איתות הסגולה הדתי הרגיל | 18-08-2021 11:06
וסגידה לחבר דמיוני בדרך לדריכה על הזולת.