אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אל תטעו, זו הסיבה שתוקפים את הרב מלמד

זו רק ההשפעה העצומה של ספרי הרב מלמד, האהדה שהוא זוכה לה בציבור הרחב, שמייצרת תנועת נגד שמובילים אותה פוליטיקאים קטנים, שלוחצים עד שיקבלו את מבוקשם

אל תטעו, זו הסיבה שתוקפים את הרב מלמד
  הרב אליעזר מלמד (צילום: ישיבת הר ברכה; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

אחת ההסכמות שאני הכי הכי אוהב היא ההסכמה של הרב ציון בוארון לספר 'בין הזמנים' שאבי מורי חיבר (ואני הקטן ערכתי) לפני כמעט עשור.

עוד באותו נושא

"חוזרים מההסכמה על ספרו של הרב אליעזר מלמד"


42

זו הסכמה נהדרת, דווקא כי אחרי הנוסח הרגיל על "הספר החשוב שחיבר וערך ידידי הגאון וכו' וכו'", הרב בוארון מעיר על שלוש נקודות שהוא לא מוכן לקבל. אחת מהן, שקיבלה בהמשך הדים תקשורתיים גדולים, היא ההיתר (המסויג מאוד, יש לציין) לצפות בסרטים המכילים סצנות שאינן צנועות.

"אי אפשר להסכים לזה", כותב הרב בוארון, וקובע כי "הדבר פשוט לאיסור במוחלט". זה לא מאוד מפתיע, בסך הכל, שדיין מן המגזר החרדי לא נלהב מן הרעיון של סרטים עם בעיות צניעות.

מה שאני אוהב בהסכמה הזו, והיום אני מבין יותר כמה זה לא מובן מאליו, זה שהפער הבלתי ניתן לגישור בין התפיסה הרוחנית של הרב בוארון וזו של אבי מורי, לא מנע ממנו לכתוב את ההסכמה ולפרסם אותה. כאילו זה ממש בסדר לפרגן לרב שחושב מאוד אחרת ממך, כאילו זה ממש בסדר לשמוח במחלוקת.

נקעה נפשי מפולמוסים תורניים. באמונה שלא הייתי כותב לולא הידיעה על הסרת שתי ההסכמות מספרי הרב מלמד קרעה לי את הלב. ולא. החידושים שבספרי הרב מלמד הם לא חידושים בסדר גודל חסר תקדים.

עוד באותו נושא

הרב מלמד משיב למתקפות: אסור להחרים את הרפורמים


31

אני מזמין אתכם לפתוח את ספרי הרב ליאור. תמצאו שם חידושים לא פחות מפליגים מכל מה שתצליחו לחלץ מתוך פניני הלכה. בהלכות איסור והיתר, בהלכות שבת ובכל תחום הלכתי אחר.

זו רק ההשפעה העצומה של ספרי הרב מלמד, האהדה שהוא זוכה לה בציבור הרחב, שמייצרת תנועת נגד שמובילים אותה פוליטיקאים קטנים, שלוחצים עד שיקבלו את מבוקשם.

וכן, כך היה גם בתקרית ההיא של אבא שלי והרב עובדיה, ומאז כבר שמעתי על כך אינספור עדויות. פוליטיקה קטנה שמחדדת מחלוקות היא לא תופעה חדשה.

עוד באותו נושא

מה עובר על הרב אליעזר מלמד?


260

אני לא רוצה ללכת רחוק מדי, אז נציין רק את הביקורת החריפה של 'הנודע ביהודה' על השועלים הקטנים שדאגו לתדלק את הפולמוס בין ר' יהונתן אייבשיץ לר' יעקב עמדין, שקרע את מערב אירופה לפני מאתיים שנה.

תופעה חדשה יותר היא שיש לנו, הציבור, יושבי הבית והרשתות, הכוח לומר גם כן מילה או שתיים. לבקש צורות ענייניות יותר של שיח, לשמוע יותר נימוקים ופחות מילות גנאי וחרמות. ולבטא בכל צורה את התשוקה לשמוע ולקבל עוד ועוד מפניני ההלכה שנוצרות ונוצקות בחדרו של הרב מלמד שבהר ברכה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
79 תגובות - 53 דיונים מיין לפי
1
של נעליך מעל רגליך
אברהמלה מלמד | 19-10-2021 18:24
ההשוואה בין גדולי עולם גאונים וקדושי עליון לבין אביך, מקוממת ומגוחכת גם יחד. קצת צניעות לא תזיק לכם. אביך אינו האורים והתומים...
מדרון מאד חלקלק...
היסטוריון | 22-10-2021 9:50
מה ההבדל בין היהודים הדתיים לבין היהודים הריפורמים? בעיקרון רק דבר אחד. הרבנים הריפורמים גדעו את רצף הפסיקה. וזה התחיל בקיצור של ברכת המזון, כשהוא מסתמך על שיטת יחיד שנדחתה על ידי רוב הפוסקים. והיום? הכל מותר להם, כולל, ואולי בעיקר נישואי תערובת. והעיקר שיהיה פרנסה לרבנים הריפורמים. המשחקים המסוכנים של הרבנים שחולקים על רוב רובם של גדולי הדורות דומים להפליא למשחקים של רבני הריפורמים.
גילוי נאות - הרב מלמד חייב לרב סתיו
ת | 21-10-2021 23:27
בזמנו הרב סתיו היה ראש איגוד ישיבות ההסדר כאשר רצו לסגור את ישיבת 'הר ברכה' כיון שתלמידים שם הרימו שלטים בעד סירוב פקודה (מה שלא היה קורה היום... ). הרב סתיו נלחם בכנסת שלא יסגרו את הישיבה ומאז הרב מלמד מיישר איתו קו כמעט בכל נושא. כדאי לציין זאת. גילוי נאות, קוראים לזה.
לא שייך נשילת נעליים .פוסק אמור לפסוק
זאב | 21-10-2021 0:19
לפי מה שעיניו רואות. הרב סתיו הווא תח מצטיין ושקל את כל הדעות בסוגייה. יש פה גם מציאות תרבותית מסויימת שהרב ליאור וגדולי הדורות לא מכירים כי גדלו בחברה פרימיטיבית שאין לה צורך בתרבות אנשויץתת חוץ תורנית. ברור שהם יגיבו ככה. הרב סתיו גדל במקום אחר ובמקום שאין אנשים צריך להיות איש.
טעות בדבר משנה
הרב יוסף קארו | 20-10-2021 20:19
מי שפוסק לרבים בדבר שגדולי הדורות פוסקים אחרת, טועה בדבר משנה. ולא משנה מה שמו. יש לזכור ולהזכיר כי הרב דב ליאור והרב מאיר מאזוז מייצגים את רצף הפסיקה ההלכתית. והפורש מהם כפורש מן החיים. השם ישמור ויציל.
איזהו חכם המכיר את מקומו
מרכזניק | 19-10-2021 21:54
צריכים הרבה דרך ארץ בפני הרב דב ליאור שהוא גאון בקנה מידה של הדורות הקודמים. הרב צבי יהודה קוק זצל עודד אותו להתמודד מול הרב בצלאל ז'ולטי הגדול. כשהרב ליאור היה צעיר מהרב ז'ולטי בשנים רבות. מי שלא מבין את גדלותו של הרב ליאור לא מבין כלום.
והנה מה שכתבתי לרב מלמד לחזקו
דולה ומשקה | 19-10-2021 21:52
שלום כבוד הרב, תנו עוז לא-לוהים - אמרו חכמינו זל שאפילו הקבה צריך דברי חיזוק ועידוד כביכול. והוסיף המהרל בחיבוריו, שהאגדתא של אמר הקבה למשה היש שלום בעירך? - שהכוונה היא שהקבה רמז שהוא רוצה לקבל חיזוק מהתחתונים. וזה גם ענין ההתעוררות מלמטה, השייך בהרבה עניני התורה והמצווה. על כן לא אימנע אני הקטן מלהביע תמיכה ברב, לעודדו, לחזקו ולעורר שלא לחדול גם רגע קט מתורתו מפני איזו חולשת דעת חס ושלום. אנחנו מאוד מעריכים את כבוד הרב ומתפעלים מרוחב יריעתו בהבהרת כל התורה בצורה השווה לכל נפש! אני רוצה לומר הרב, שאם כל הרבנים היו מסכימים עם כל הרבנים כל הזמן, התורה לא הייתה מתקדמת. אני שומע גם את השיעורים של הרבנים שביטלו לאחרונה את ההסכמה שלהם לספרי הרב, ואיני מכניס את ראשי לעניני ההלכה הסבוכים, אך אני יודע בוודאות שאני אוהב גם את כבוד הרב וגם את הרבנים החולקים וכל רצוני הוא להביע זאת לכבוד הרב ברגעים אלה. ... קנינו עותקים של ספר המסורת הנהדר, ואנחנו דוחפים אותו לכל מי שאפשר, דתי כחילוני, תוך המלצות חמות לקבוע בו לימוד או לפנות לספר זה על פי המפתחות. אז שוב תודה, ושהרב יזכור, שכנגד כל הרועשים יש ציבור שקט וגדול שמצפה למוצא פיו של הרב בספריו ובמאמריו! אגב, לאחרונה, מאז שבשבע נהיה עיתון חמוץ שכולו ביקורת על בנט, מאמרו השבועי של הרב הוא אחת הסיבות לקחת את העיתון בידיים – לצד המאמרים התורניים הנפלאים שמופיעים מעת לעת מסביב לטורו של הרב. בברכת בריאות והארת התורה.
משפחת מלמד בלחץ
איבדו את זה לגמרי | 19-10-2021 19:08
...
2
עד כדי כך...
עופר | 19-10-2021 18:30
עד כדי כך הפכת את הציבור שלך לרדוד וחסר אינטילנציה, בגלל כבוד ופוליטיקה אחרי 20 נזכרו פתאום להסיר את ההסכמות. אולי כדאי שתתחיל לקרוא מה כתוב על ספריו של הרב ולא סברות כרס.
3
לפי אברהם סתיו...
יעקב | 19-10-2021 18:52
לפי אברהם סתיו כולם רדודים. כולם תקועים בדעות הקדומות שלהם, אפילו כשהרב בוארון חולק על אבא שלו בצורה מכובדת זה רק בגלל שהוא חרדי
משפחת מלמד בלחץ
איבדו את זה לגמרי | 19-10-2021 19:09
...
4
הכתבה הזאת היא...
זלמן | 19-10-2021 18:59
הכתבה הזאת היא זלזול ברב ליאור וברב מאזוז כאילו הם מושפעים מפוליטיקה קטנה.
לגמרי.
שוקי26 | 19-10-2021 19:11
.
משפחת מלמד בלחץ
איבדו את זה לגמרי | 19-10-2021 19:09
...
5
הרב מזוז והרב ליאור אנשי אמת אתלמידי חכמים
הכתבה זלזול באינטלגנ | 19-10-2021 19:05
קשקוש להגיד שזב בגלל פופולריות הספרים, משהו באמת עובר עליו אם כי הוא איש חזק ערוץ 7 שלו
6
האמת יותר פשוטה מתאוריות הקונספירציה
ענת | 19-10-2021 19:09
יש רב ידוע שמתחיל להטיף להתקרבות אל הרפורמים, בנגיוד למחקרים סטטיסטיים ובניגוד לדעתם של גדולי ישראל. הציבור אומר (בלעז) וואט דה פאק?!.
7
לו חכמת
דוד בן מאיר | 19-10-2021 19:10
לא כתבת. יתכן שקצת התבודדות והינזרות מכתיבה תסייענה לשוב להכיר במשקלך האמתי, קצת ענווה.
8
למה מפרסמים כתבות...
אחד שחושב | 19-10-2021 19:14
למה מפרסמים כתבות שטותיות כאלה מכותבים כאלה... איפה מנהלי האתר..
9
נהנה לקרוא את...
מתי | 19-10-2021 19:34
נהנה לקרוא את התגובות. הן מזכירות לי שעדיין יש בריאות בציבור שלנו.
10
האם גם הרב...
ישראלי | 19-10-2021 19:43
האם גם הרב אברהם סתיו כותב מתוך פוזיציה???
11
סרוגים, למה צריך...
פרץ | 19-10-2021 19:59
סרוגים, למה צריך לבקש מכם יום יום להעלות תגובות? נראה שכל מה שלא תואם את הגנדה שלכם - נפסל, גם כשאין ניבול פה.
12
תוקפים בגלל שהרפורמים משתמשים בו
תגובה | 19-10-2021 21:18
בגלל שהוא מנסה להיות נחמד, הרפורמים מפרסמים כאילו הוא תומך בהם, וכך הם מעבירים אנשים לדת שלהם של 80% התבוללות, כי אנשים חושבים שהרב מלמד מסכים עם דרכם. וזו כמובן טעות אבל מן הראוי שהרב אליעזר מלמד שליטא יבהיר שזה לא כך ושהוא מתנגד עם דרכם שהוציאה מליונים החוצה מעם ישראל ורבים חללים הפילה.
13
אברהמלה הקטן שכח את גילו
י | 19-10-2021 21:23
תפסיק כבר עם ההתנשאות על גדולי הדור חתיכת ילד קטן וחוצפן
14
הכספים של הנוצרים שבשו דעתו של מלמד
שקר שקר | 19-10-2021 21:33
ומתחת לפני השטח הכל רוחש כדי להביא אותו להיות רב ראשי - וכמובן ערוץ 7 (שבבעלות אמו של מלמד) תומך ותומך בממשלת בט - הכל למען הכבוד מי שבעניינים יודע איך הכל שם עובד
15
הכל מוכשר אצל מלמד למען יתמנה להיות רב ראשי
לא ראוי אפילו לקרוא | 19-10-2021 21:33
הכל בעידוד מסווה יותר או פחות של ערוץ 7 שבחסות אימו כמובן
אמת דיברת
אבי | 19-10-2021 22:25
אמת דיברת, אחד שיודע
16
קצת ענווה מול גדולי ישראל
בן אדם גאוותן אתה | 19-10-2021 21:34
כל צוציק רואה עצמו כגדול ישראל ופוסק בעמיו
17
עיוותו את השכל הישר של מלמד
כספי הנוצרים | 19-10-2021 21:35
הקנאה התאווה והכבוד (להיות רב ראשי) מוציאים את האדם מן העולם אמרו כבר?
18
גאוותן שפל
לא ראוי להתפרסם | 19-10-2021 21:35
דבריך שווים להבל פי של כל צוציק בגן שעשועים. מי שלא בא להיות תלמיד, וודאי לא הופך לתלמיד חכם....
19
מצחיק לקרוא שהוא...
הרב סתיו | 19-10-2021 21:50
מצחיק לקרוא שהוא מסביר למה הרב בוארון לא הסכים עם ההיתר של הרב סתיו לראות סרטים עם תמונות לא צנועות רק בגלל שהוא חרדי חתיכת מטומטם כתוב בתורה ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם זה מראה שהוא רואה הרבה סרטים לא צנועים חניה מטומטם בגללם.
עדיף שתראה...
פלוייני | 20-10-2021 20:06
עדיף שתראה סרטים לא צנועים ולא תדבר כמו שאתה מדבר על תלמיד חכם ובכללי לבן אדם
מתרומם ...
דוסה | 20-10-2021 3:22
מתרומם
הוא עדיין...
| 19-10-2021 23:43
הוא עדיין רב !
20
הרב אברהם. (ולא...
פרץ | 19-10-2021 22:44
הרב אברהם. (ולא אבריימלה הכומר, כמו שהחרדים מכנים אותך) (זו פעם חמישית שאני מעלה התגובה וסרוגים מסרבים להעלות. אעלה על שיעלה) יש אמת בדבריך, אבל אתה טומן את הראש באדמה. להאשים את הרבנים כמתפתים לשועלים, וכן את הפוליטקאים שמשתמשים ברבנים, זו בדיחה. טענה ממוחזרת ולא חכמה במיוחד. רבנים שמוטעים בקלות מצחיקה כזו, אינם ראויים להנהיג ציבור. הסיבה האמיתית להחרמת הצדיק מלמד היא כמו שאמרת, תפוצת ספריו, שאין בהירים ונהירים מהם. אבל יותר מכך, לא רק הקולות (הרב ליאור עדיין לא מקל כמוהו) אלא הרוח והתפיסה הפסיקתית שדומה יותר לחכמי הספרדים המקורים כדוגמת הרבנים יוסף משאש (שמקל הרבה יותר מהרב מלמד) ורפאל בירדוגו. זו תפיסה שמנוגדת לתפיסה האשכנזית-חרדית ב180 מעלות, וקשורה גם בעניינים לא הלכתיים! אם ישנה תנועת נגד היא מהעם, לא מהפוליטיקאים, ומטרתה שינוי בתפיסה השלטת. הפחד שלהם מאיבוד ההגמוניה מובן. אבל נתפלל שהרב מלמד יעלה עליהם מעלה מעלה.
קלעת...
דרדעי | 20-10-2021 11:02
קלעת בומבה יהודי חכם. או במילים אחרות הם מ.פ.ח.ד.י.ם
21
אהבתי חלק מהטענות,...
ח | 19-10-2021 23:44
אהבתי חלק מהטענות, אם יורשה לי, אני לא חושב שזה נכון לציין שהרב בוארון חרדי, משום שתורתו היא גם תורתנו וכן להיפך, אין זו מחלוקת על גישה אלא על כוונת השוע וגדולי ישראל במהלך הדורות.
22
הרב ליאור והרב...
דון | 19-10-2021 23:50
הרב ליאור והרב מאזוז הם לא פוליטיקאים קטנים.
להבנתי הוא...
יהודי פשוט | 20-10-2021 1:20
להבנתי הוא לא התייחס לרבנים כשאמר פוליטיקאים קטנים אלא לאלו שלחצו עליהם לחזור בהם מההסכמות שלהם.
23
לפי דברי הרב...
Tpeh | 20-10-2021 1:22
לפי דברי הרב סתיו, כל רב שחולק על הרב מלמד, לא עושה כן מסיבות ענייניות, הלכתיות, אלא רק בגלל קנאה שהרב מלמד יותר מצליח ממנו. האמנם? האם אין לאותם רבנים יושרה, יראת שמים, אהבת האמת? האם רק מי שמסכים עם הרב מלמד הוא ישר והגון? לדעתי יש כאן הוצאת שם רע על רבנים רבים וטובים, שבאמת חושבים שהרב מלמד טועה. וגם הוצאת שם רע היא איסור דאוריתא!
בוודאי. כשיורדם...
שלמה | 21-10-2021 7:43
בוודאי. כשיורדם לפסים אישיים ולשון הרע נגד הרב זו לא מחלוקת. אם אתה לא יודע על המאמרים האלו תבדוק בסרוגים שפירסמו אותם.
חוסר הבנת...
אניאני | 20-10-2021 6:53
חוסר הבנת הנקרא. הבעיה היא לא עם המחלוקת, אלא עם האופן בו חולקים. אפשר לחלוק ולכבד, ואפשר לחלוק ולהגיד אסור לקרוא את הספרים שלו, אלו שני דברים שונים לחלוטין.
24
אינך ראוי כלל...
יהודי | 20-10-2021 2:54
אינך ראוי כלל להגיב על גדולים ממך קצת כבוד לגדולי תורה ואין לך זכות להביע על כך עמדה מי אתה שתתמון ראשך בין שני הרים אלו ובוודאי שלא תכתוב על כך טור... לאן הגענו???
אוסף ...
אלחנן | 20-10-2021 12:36
אוסף שטויות
25
עוד הפעם התעורר...
יצחק קיץ | 20-10-2021 3:22
עוד הפעם התעורר השפיץ הקטן הזה???? עכשיו חורף לא סתיו.
עם הדיבור...
אנוכי | 20-10-2021 20:03
עם הדיבור המסריח והמזלזל שלך אתה שווה לקרסוליים של הרב סתיו
26
"הרב" מלמד ? כל רבני ישראל לא רואים בו כבר רב
רפאל | 20-10-2021 3:43
אין רב ללא הסכמת לפחות חלק מרבני ישראל.
27
מלמד מיקל בהלכות כדי למצוא חן
שירה | 20-10-2021 3:44
עבר את הגבול עם הרצון שלו להתייפייף בעיני הרפורמים.
28
ניכרים דברי אמת...
צביקה | 20-10-2021 5:22
ניכרים דברי אמת
29
בכדי לכתובדברים רדודים...
נאווה | 20-10-2021 6:28
בכדי לכתובדברים רדודים ועם םוליטיקה כה קטנה, צריך להשתמש כותב המאמר בתואר רב? זה רב? פשוט בושה לתורה!
30
הכתבלב התלבלב ,...
אבי | 20-10-2021 8:18
הכתבלב התלבלב , הרב מלמד בתהליך רפורמי מתקדם
31
בכל מקרה אליעזר...
חמי | 20-10-2021 9:13
בכל מקרה אליעזר מלמד. ניהל דיון עם הכת לענייני טקסים. אלו שלא מאמינים באלוקים ובתורתו ובמשה עבדו. ובוודאי שלא בחזל. עצם הישיבה עמם שנאסרה עי כל חכמי ישראל. היא נתינת לגיטימציה לעקירת התורה! ולכן טוב עשו הרבנים. שמחו בקול גדול! למען שלא יאמרו שכל המזרחניקים הם כופרים בתורה!
להקות ...
אמנון | 20-10-2021 12:35
להקות אנטישמים. לא למדו דבר מחורבן בית המקדש. לא תורה ולא דרכה של תורה
32
בן של אדם שהקים ארגון להילחם ברבנות
אני | 20-10-2021 9:42
ברור שהוא יצא להגנת הרב מלמד ולא משנה מה יכתוב הרב מלמד. הרב מלמד מישר קו עם ארגון הנלחם ברבנות ישראל
33
כל הכתבה הזו...
פייק ניוז | 20-10-2021 11:29
כל הכתבה הזו היא פייק ניוז אחד גדול, אף אחד לא תקף את הרב מלמד שתי ההבהרות של הרב ליאור והרב מאזוז הם ענייניות לחלוטין, הרב ליאור הודיע שהסכמתו אינה תקפה לספר החדש והרב מאזוז חזר בו מההסכמה שלו. הם כתבו לרב מלמד בענייניות ובכבוד. הרב אברהם, אין צורך להצטרף להיות מכת מחרחרי הריב!
34
מגוחך. הביקורת על הפסיקות בטהרת המשפחה אמיתית
יהודה | 20-10-2021 13:13
הרב מלמד הלך מאוד רחוק בספר על טהרת המשפחה. לא מדובר על אופי הספר ודברים כלליים כאלו, אלא על שורת פסיקות קונקרטיות שמנוגדות לדעת כמעט כל מורי ההוראה, ועל הכרעות מדעתו במקומות שנפסק להדיא אחרת. להאשים את הרב ליאור שהוא מושך את הסכמתו בגלל שיקולים פוליטיים זה חוצפה. ובכלל, הרב ליאור מחמיר גדול בהלכות אלו, אז למה לדעתך לא הגיוני שהוא מתחרט על הסכמה לספר שהולך חזיתית נגד מה שהוא חושב שהיא אמת התורה?!
הוא לא בא בטענות לרב ליאור על אי הסכמתו
יוסי | 21-10-2021 0:24
מותר לא להסכים. אלא על תרבות ההחרמות. הבנת הנקרא
35
מי שזקוק להסכמות...
מיכאל | 20-10-2021 17:26
מי שזקוק להסכמות כנראה אינו בטוח בתוצרתו.איני מכיר סופר אחד בעולם המבקש הסכמות לספר שכתב.ותודה לאל נכתבו ונכתבים ספרים נפלאים בכל נושא שנבחר. ההסכמות האלו נחשבות בעיני כשמור לי ואשמור לך.
36
קודם תהיה אתה רב ואז תדבר..
רם | 20-10-2021 18:07
מפרש סרטים של דסני.
37
אתה רב? כותב כמו עם הארץ גמור.
דניאל | 20-10-2021 18:08
וכן יש בעיה להסכים ללכת לסרט.
38
מזעזע
יעקב מ. | 20-10-2021 19:14
כל רב בישראל שיקרא קולא מסויימת בספרו של הרב מלמד בענייני טהרת המשפחה - יזדעזע. מפני הצניעות אינני יכול לפרט. (ספק בעיניי אם תפרסמו תגובה זו, אבל כולי האי ואולי). מ
גם אמרו את זה על הרב אבינר. די לצדקנות
יוסי | 21-10-2021 0:26
הלכה היא עניין לשכל ולא לרגש. או שמהוא אסור או שמותר וצריך להביא ראיות לכאן או לכאן. הזדעזעויות זה עניין לעמי ארצות
39
רפורממ ...
מ | 20-10-2021 23:34
רפורממ
40
אוי לחברה שנותנת...
חזור בך, ויפה שעה אחת קודם | 21-10-2021 1:59
אוי לחברה שנותנת לילדון להיחשב תח, במיוחד כשאין לו שום הבנה במקורות שלמד קרא ושנה ולא שימש תח... וטוב שהיה מבין את זה ולא היה מתבזה בכתיבה פומבית
41
נקעה נפשנו מהחרדלעך...
מאיר מזוז | 21-10-2021 2:28
נקעה נפשנו מהחרדלעך הבזויים שעסוקים כל היום לחרחר ולהתמרמר ולסכסך. חבורת משועממים וטים לוחכי פנכה. את מי מעניין את מי החרמתם בבוקר או בערב ולמי הלכתם שיסיר הסכמה מספר זה או אחר...בסופו של דבר אתם תקועים בפינה החשוכה שלכם ומרקדים סביב העגל בהר המור כמו סביב הכעבה....כל הציבור הדתי והחרדי בז לכם.
42
הקץ לחרדלות...קבוצת פנאטים...
מאיר מזוז | 21-10-2021 2:30
הקץ לחרדלות...קבוצת פנאטים חסרי בינה. אינם מגיעים לקרסוליו של הרב מלמד שליטא
43
מכבד מאוד כל...
אליעזר | 21-10-2021 6:03
מכבד מאוד כל הרבנים משני הצדדים.משתדל לכבד אפילו הרב הכותב וגם הרב המותקף.אבל,מצטער להגיד,לא תקפו אותו עד שלא התחיל עם המפגשים עם הרפורמים.לעניות דעתי,אפשר להבין את החשש,שמא אנשים יבינו מזה שיש משהוא שאפשר ללמוד מדרך שעד עכשיו היה נחשב לפסול לגמריה.כמובן שלא אחרים את הרב מלמד שליטא.מבין גם רצונו של הכותב להגן עליו.אבל ,לא אל חשבון הכפשת רבנים אחרים.
מסכים לגמרי!!...
אליעזר | 27-10-2021 2:38
מסכים לגמרי!!
הרי...
מה יש ללמוד מהרפורמים? | 21-10-2021 8:23
הרי הרפורמים לא שייכים ליהדות. זה דת אחרת. הם החליטו שרירותית לפני 250 שנה לכפור במעמד הר סיני לצורך השגת הטבות חברתיות ואישיות. הרפורמים כופרים בתורה מן השמיים שניתנה בהר סיני לפני 3334 שנה הועברה במסורת מדוייקת מאב לבן אצל כל העם עד שבאו אלה הרפורמים וכפרו. רוב הרפורמים גם כופרים בקיום הבורא. הרפורמים זה דת אחרת. זה לא היהדות. היהדות זה מעמד הר סיני ובתורה מן השמיים. מכל הסיבות האלה גם אין שום אפשרות להכיל אותם בשום צורה ובשום אופן ובשום אפשרות.
44
כל המחלות של...
מחלות האשכנזים | 21-10-2021 7:07
כל המחלות של האשכנזים אנו סובלים. בגלל חוסר ההבנה הבסיסי שלהם ביהדות. מחלה ראשונה רפורמים הרי בעולם הספרדי לא המזרחי יהודי יכל להיות משכיל כמו הרמבם הרלבג ועוד ולשאר בקהילת ישראל אבל יהדות אשכנז לא הבינה זאת והגדירה שני יהודים אחד הגאון מוולינא והשני איינשטיין פרויד לעומת בעל שם טוב. זו מחלה קשה ראשונה. המחלה השניה של יהדות אשכנז זו החסידות. הרי החסידות קמה מתוך יהירות הרבנים שלא נתנו לפשוטי העם מקום אז התרופה לזו זו החסידות יהירות חדשה. היכן מצינו אצל הספרדים מחלה כזו.
תבורך. שמח...
פרץ | 24-10-2021 14:05
תבורך. שמח לראות שותף לתפיסה )שהיתה נחלת כלל חכמי ספרד, עד שהורידו את הראש לאדמה). כל הבלאגן במילה אחת: אשכנזים
45
אם הפוליאיקאים הם...
צבי | 21-10-2021 7:53
אם הפוליאיקאים הם הרב ליאור הרב מזוז והרב אריאל, אעדיף להיות עם הפוליטיקאים, אם הרבנים הם בנט כהנא ואורבך בהחלט מובנים דבריך. לא ההשפעה של הרב מלמד (וגם של אביך) גרמה לרבנים לצאת נגד אלה הדעות שמשפיעות כמו הרפורמים במקרה של הרב מלמד, וכמו הרופרמה ברבנות של הרב סתיו. לא תהפוך את הפוליקאים לרבנים ואת הרבנים לפולטיקאים. הרב ליאור מקל יותר מהרב מלמד, הרב עובדיה הקל יותר משניהם, זה לא הקולה זו הדרך לקולה.
46
אף מילה על רפורמים
יובל | 21-10-2021 11:27
במקום לנמק את הסרת ההסכמות והקמפיין בפופולריות שצובר הרב, אולי זה קשור מעט ללגיטימציה שנותן הרב לשיח הלכתי עם רפורמים? אולי...
47
משפחת מלמד הם...
זלמן | 21-10-2021 12:41
משפחת מלמד הם נכלולים
48
יהדות התפוצות
יהודי אמריקאי | 21-10-2021 14:03
רוב היהודים בחול גם חילוניים גמורים יודעים ומבינים שהיהדות לא קשורה לרפורמים כלל
49
אמירה חצופה לכנות...
עמי2 | 21-10-2021 22:35
אמירה חצופה לכנות רבנים כ'שועלים קטנים מחבלים..' ולהוסיף חטא על פשע בהדבקת האשמה תלושה כאילו הם מקנאים בהצלחת הרב מלמד. הזהר שנשיכתם נשיכת שועל..
50
לא לחינם הלך...
אלישע | 22-10-2021 2:01
לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב..
51
הקטע היחיד הנכון פה
נריה פיינגולד | 24-10-2021 23:26
הנק' היחידה שמצאתי נכונה היא צמד המילים אני הקטן אכן כך. מעתה נשאל מדוע קטן שכזה חושב שיעמיד את הרב בוארון בפינה של החרדים את הרב ליאור כלא סימטרי במשיכתו את הסכמתו. ובתליית כל הביקורת של חכמי ישראל על הרב מלמד כ שועלים קטנים
52
הרב אליעזר מלמד...
ב.י. | 26-10-2021 14:43
הרב אליעזר מלמד הוא גדול הדור האמיתי.
53
לך תראה סרטים...
יהודי דתי | 26-10-2021 15:24
לך תראה סרטים עם פריצות וטינופת עם הרב ערב רב שהתיר לך..