לפיד: ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול איראן - סרוגים

לפיד: ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול איראן

שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ של איחוד האמירויות והבהיר כי "כל גרירה נוספת של המשא ומתן, מקרבת את איראן לפצצה. הם מנסים לרמות את העולם"

author-image
לפיד: ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול איראן
  לפיד ובלינקן (צילום: שלומי אמסלם\לע"מ)

שר החוץ יאיר לפיד נפגש הערב (רביעי) עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות. בדבריו התייחס לאיום הגרעין האיראני והבהיר כי ישראל שומרת על זכותה לפעול נגד טהרן.

(צילום: שלומי אמסלם\לע"מ)

"איראן הופכת למדינת סף גרעינית. כל גרירה נוספת של המשא ומתן, מקרבת את איראן לפצצה. הם מנסים לרמות את העולם בדרך להיות מדינת סף גרעינית. יש רגעים בהן מדינות צריכות להשתמש בכוח כדי להציל את העולם מרשע" הבהיר לפיד. "ישראל שומרת לעצמה את האפשרות והזכות לפעול מול הגרעין האיראני בכל רגע, בכל מצב ובכל דרך. זו האחריות שלנו. איראן הצהירה שהיא רוצה למחוק אותנו מהמפה ולא נאפשר לזה לקרות".

עוד באותו נושא

לפיד: מודאגים מהמירוץ האיראני ליכולת גרעינית

"אנחנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה" הוסיף ופנה למקבילו האמירתי עבדאללה בן זאיד. "זו ברית מתונים שעוסקת בחיים, בתקווה, באופטימיות ובלהסתכל קדימה. אני מודה לעמיתיי על הברית הזו ועל החברות – היא מעוררת תקווה בכל העולם".

(צילום: שלומי אמסלם\לע"מ)

בלינקן אמר ללפיד כי "למרות שהבהרנו שאנחנו מוכנים לחזור להסכם הגרעין, אנחנו רואים מאיראן רמזים לכך שהם לא רוצים. הזמן הולך ומתקצר, ואנחנו עלולים להגיע לשלב שבו לא יהיה טעם לחזור להסכם הגרעין. אנחנו נבחן כל אופציה כדי להתמודד עם האתגר האיראני".

עוד הבהיר כי "אנחנו רוצים לחזור לשיחות. אם לאיראן תהיה עמדה הגיונית אפשר יהיה לחזור להסכם הגרעין. אבל הזמן לכך הולך ומתקצר ונהיה מוכנים לעבור לאופציות אחרות אם איראן לא תשנה כיוון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו