בהתייחסויות של רבני הציונות הדתית, לגבי נסיעה לאומן בראש השנה והשתטחות על ציון קברו של רב נחמן מברסלב, יוצאים הרבנים פה אחד נגד המנהג.

במאמר שפרסם הרב שלמה הכהן אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב היישוב בית אל, הוא כותב שמעבר לבעיה המוסרית של עזיבת המשפחה, האישה והילדים, יש כאן בעיה הלכתית, כי מרן הרב קוק פסק שאין היתר לצאת לחוץ לארץ להשתטח על קברי צדיקים (משפט כהן עמ' שנב), בפרט שמצוות השתטחות על קברים אינה מופיעה בתרי"ג מצוות.

בתשובה שפרסם הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, מביא עדות מכתבי ר' נתן, תלמידו של ר' נחמן, שר' נחמן עצמו סיכן את חייו כדי להגיע לראש השנה לארץ ישראל, ודווקא כאן בארץ הוא השיג את ההשגות הגבוהות ביותר בחייו. "מסופקני", כותב הרב אריאל, "אם ר' נחמן עצמו רואה מצוה בנסיעה אליו מא"י לאומן".

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, ענה למאזין ברדיו בקצרה, "קשה לקבל שתפילה בחוץ לארץ ללא המשפחה גדולה מתפילה בארץ עם המשפחה". הרב הוסיף כי הוא אינו ממליץ על מנהג זה, אלא לבודדים בלבד.

הרב אליהו זייני, ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה, עונה באתר האינטרנט של ישיבתו, כי: "מי שיוצא מארץ ישראל כדי להשתטח בארץ העמים, בטומאת הגלות, לא ברור אם הוא כופר בתורה או שהוא רק חולה נפש או אולי סתם עם הארץ… אין ספק בעיניי שרב נחמן אם היה בחיים היה מתנגד בכל תוקף לחולי זה. סביר להניח שרוב התמימים הנוסעים לשם אינם יודעים עד כמה הם טועים. ואם היו עולים לירושלים עיר קודשנו או למערת המכפלה היה אלף מונים חשוב יותר.

הרב אורי שרקי, ראש בית המדרש של "מכון מאיר", בשיעורו על ספר ליקוטי מוהר"ן, הוא מתייחס גם למנהג: "יש לדעת, שללא ספק ר' נחמן לא התכוון שיצאו מארץ ישראל על מנת לעלות לקברו באומן, למרות שהקבר הוא בבחינת ארץ ישראל. זוהי שטות גמורה לחשוב כך, לעזוב את ארץ ישראל ממש בשביל מקום שהוא רק בבחינת ארץ ישראל".

בתוך כך, גם חסידי ברסלב הוציאו קריאה למתכוונים לטוס לאוקראינה, להמתין עם רכישת כרטיסי הטיסה, עד סמוך לראש השנה, כדי להוריד את מחירי הטיסות. עוד קראו החסידים שלא לשכור מיטה ביותר מ5$ דולר לאדם, כדי למנוע את הפקעת המחירים מצד התושבים המקומיים.