דוחים את המתווה: 2000 מתמחים יתפטרו מחר - סרוגים

דוחים את המתווה: 2000 מתמחים יתפטרו מחר

לאחר הצהרת שרי הבריאות והכלכלה, המתמחים ברפואה דוחים את המתווה שהוצג ומתכוונים להגיש מחר את התפטרותם. "סליחה מהמטופלים, על הצעד הקיצוני שאנחנו נאלצים לעשות"

author-image
דוחים את המתווה: 2000 מתמחים יתפטרו מחר
  (צילום: תומר נאומבורג/ פלאש 90)

למרות ההכרזה על קיצור התורנויות בבתי החולים, מנהלי מאבק המתמחים דוחים את ההצעה של משרדי הכלכלה והבריאות: "אין כאן היסטוריה. יש כאן צעד קטן מידי, חלש מידי של משרד הבריאות. אומרים לנו להסתכל על חצי הכוס המלאה אבל אין חצי כוס- יש רק כמה טיפות."

לדברי ארגון המתמחים מרשם: "90% מהמתמחים נותרו מחוץ למתווה וימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות. ואין תאריך יעד ואין להם אופק- המילים הגדולות על קיצור תורנויות לכל המתמחים, שהשתמש בהן שר הבריאות ניצן הורביץ הן מילים חלולות מתוכן שאין מאחוריהן שום התחייבות כתובה ושום הקצאת משאבים. מילים שכתובות על קרח. אנחנו לא נסתפק במתווה המביש הזה ונגיש מחר את התפטרותם של 2300 מתמחים סטאז'רים וסטודנטים"

שר הבריאות ניצן הורביץ ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי הציגו את המתווה לפיו קיצור התורנויות היה בהליך מדורג של כמה שנים, כאשר בשלב הראשון רק 10 בתי חולים, בעיקר פריפריה, יקוצרו התורניות באופן מלא.

המטרה: קיצור הדרגתי

לפי המתווה יקוצרו התורנויות מ-26 שעות ל-18 שעות בעשרה בתי חולים בפריפריה ממרץ 2022. הורוביץ אמר במסיבת עיתונאים כי בעתיד זה יורחב בהדרגה "לכל המתמחים בכל בתי החולים בכל הארץ". הורוביץ וברביבאי הסבירו שאי אפשר ליישם באופן מיידי את הקיצור המלא לכלל המתמחים, כי אין מספיק רופאים, ולכן הם יגדילו את מספר הסטודנטים לרפואה ותוך מספר שנים יוכלו להרחיב בהתאמה.

ד"ר ריי ביטון יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" אמרה במסיבת העיתונאים שהתקיימה מול הכנסת: "במתווה אין בשורה אמיתית. הדרישות שלנו היו ברורות. לצערי מה שניתן לנו זה קיצור במקצועות שאינם כירורגים.90% מהמתמחים ימשיכו בתורנויות של 26 שעות ברצף."

עוד באותו נושא

26 שעות תורנות; הדבר הראשון שנפגע – הסבלנות

"גם הדרישה שלנו להכניס למתווה מחלקות פנימיות, קורונה ומלר"דים לא נכנסה למתווה- מפקירים את לוחמי הקורונה שנמצאים בקו החזית כבר כמעט שנתיים", הוסיפה ביטון. "היתה אפשרות לתקן את זה. רצינו להגיע למתווה מקובל. אבל לצערנו התערבו מספיק גורמים נגדנו כדי למנוע את התהליך".

"אנחנו לא מתעלמים מהבשורה בהתחלת קיצור התורניות אבל זה לא מספיק", אמרה. ממסמסים אותנו שנים. לא ניתן לזה לקרות. סליחה מאזרחי מדינת ישראל".

סילמן: "נושא שלא טופל שנים והוזנח"

יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת הבריאות, ח״כ עידית סילמן, אמרה בתגובה למתווה קיצור התורנויות שהציגו שרת הכלכלה ושר הבריאות: ״זהו הישג חשוב ומשמעותי, ודרך ארוכה עוד לפנינו. אני מתכוונת להמשיך לעבוד למען קיצור התורנויות״.

״כמי שמלווה את מאבק המתמחים מקרוב מזה שנים, עוד לפני כניסתי לכנסת, אני שמחה על ההתקדמות המשמעותית בעניין קיצור תורנויות המתמחים, ועל כך שהגענו להבנה שמשמרת של 26 שעות אינה הגיונית, ובסופו של דבר – פוגעת בבריאות של כולנו. נושא שלא טופל שנים והוזנח הגיע כעת לתחילתו של מענה. זהו הישג חשוב ומשמעותי.

צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת

"בתחילת השבוע הבא תיפתח שנת הלימודים האקדמית וגם שם נדאג להגדיל את כמות הסטודנטים לרפואה ולסיעוד. עם זאת, דרך ארוכה עוד לפנינו. אני מתכוונת להמשיך לעבוד למען קיצור התורנויות במתווה נכון ואחראי ואף לפקח על ההתקדמות בועדת הבריאות. חשוב לזכור כי כלל המחלקות הפנימיות והמחלקות לרפואה דחופה (מלר״ד) צריכות לקבל מענה הולם בטווח הזמנים הראוי ברמה הארצית, ובכוונתי לעשות כל שביכולתי כדי להביא לכך, כולל יישום אצל כלל המתמחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
בנט נכשלת לך...
אהוד הפדופיל | 06-10-2021 12:59
בנט נכשלת לך הביתה כישלון ראש הממשלה הכושל של ישראל
2
אתם יכולים להיות...
פם | 06-10-2021 13:56
אתם יכולים להיות רגועים. יש פה ממשלת שינוי בדיוק בשביל לעזור לכם. גם אם כרגע נראה שזה גרוע באותה מידה או אף יותר- תזכרו שבנט הוא אדם מאוד אמין ושאפשר לסמוך עליו. גם אם בפועל זה נראה שהוא אחד הנוכלים האפסים הכי גדולים.