תיקו בין המפלגות: תוצאות צמודות בבחירות בגרמניה - סרוגים

תיקו בין המפלגות: תוצאות צמודות בבחירות בגרמניה

קרב צמוד נרשם בין גוש השמרנים לגוש השמאל-מרכז בבחירות לפרלמנט הגרמני, כשמתוצאות המדגמים עולה כי גם המפלגה הנוצרית דמוקרטית וגם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית סיימו עם 25 אחוז מהקולות

תיקו בין המפלגות: תוצאות צמודות בבחירות בגרמניה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

קרב צמוד בבחירות לפרלמנט בגרמניה: מתוצאות המדגמים שפורסמו הערב (ראשון) בערוצי התקשורת המקומיים עולה כי אף מפלגה לא הבטיחה רוב בפרלמנט. מפלגת השלטון הנוצרית דמוקרטית (CDU) של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל זכתה ליותר תמיכה מהצפוי בסקרים, ונותרה בקרב צמוד מול המפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD) מהמרכז-שמאל.

עוד באותו נושא

היורש של מרקל: זה מועמד השמרנים לבחירות בגרמניה

לפי המדגם של רשת ARD, המפלגה הנוצרית דמוקרטית והמפלגה הסוציאל דמוקרטית סיימו כל אחת עם 25 אחוז מהקולות. מפלגת הירוקים קיבלה 15 אחוז ותהיה המפלגה השלישית בגודלה, בעוד שמפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" ומפלגת הליברלים קיבלו כל אחת 11 אחוז מהקולות.

היורש של מרקל? מנהיג ה-CDU ארמין לאשט (צילום: שאטרסטוק)

מהצד השני של הקשת הפוליטית, מפלגת השמאל הקיצוני "דה לינקה" קיבלה 5 אחוז מהקולות. 8 אחוז מהקולות הלכו למפלגות שעל פי המדגמים לא עוברים את אחוז החסימה, שעומד על 5 אחוז. יש לציין כי תוצאות המדגמים אינם כוללים את ההצבעות שנשלחו בדואר, כך שייתכן שהתוצאות הסופיות יהיו שונות מנתוני הסקרים.

אחוז ההצבעה הסופי עמד על 78%, המהווה עליה בהשוואה לנתוני הבחירות הקודמות ב-2017. מדובר גם באחוז ההצבעה הגבוה ביותר שנרשם בגרמניה מאז עלייתה של מרקל לשלטון ב-2005.

קרב צמוד. מנהיג ה-SPD אולף שולץ (צילום: שאטרסטוק)

המשמעות העיקרית של התוצאות היא שעדיין לא ברור מי יעמוד בראשות הממשלה הבאה, כאשר הקרב כעת הוא בין מנהיג ה-CDU ארמין לאשט לבין אולף שולץ שעומד בראש מפלגת ה-SPD. על פי המפה הנוכחית קיימות מספר קואליציות אפשריות, ויש סיכוי לא קטן שנראה ממשלת איחוד לאומי בין שני המועמדים העיקריים. שתי המפלגות הבינוניות, הירוקים והליברלים, צפויות להיות "ממליכות המלכים", ולקבוע את סדר היום ואת אופי הקואליציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו