אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

כל מה שלא ידעתם על שבעת המינים

הם בסיס לתזונה בריאה ועשירה בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. הם בעצם מזונות על מדהימים שיכולים לעזור לנו להוריד את הקילוגרמים העודפים | כדאי שתתנו להם כבוד ומקום בתפריט היומי שלכם- שבעת המינים

כל מה שלא ידעתם על שבעת המינים
  (צילום: שאטרסטוק)

אז מורן שטרום, נטורופתית מוסמכת עושה לכם סדר בכל הנוגע לשבעת המינים ומגלה את הסגולות של כל אחד משבעת המינים:

חיטה

כמקור לפחמימה מורכבת, עשירה בסיבים תזונתיים, שמספקת לגוף אנרגיה ותחושת שובע. היא עשירה בוויטמינים מקבוצת B, ביניהם את הניאצין, שיכול להיות נפלא לאיזון רמות כולסטרול ובניית תאים תקינים בגוף.

כולכם בטח שמעתם על כוסמין, כדאי שתדעו שזוהי פשוט חיטה, המון זנים יש לחיטה וכוסמין אחת מהן, חיטת כוסמין היא עתיקת יומין וקלה יותר לעיכול מהחיטה הרגילה.

(צילום: שאטרסטוק)

כיום יש טרנד חזק על הימנעות מחלבון הגלוטן הנמצא בחיטה, בואו נדבר על זה, גלוטן כשמו כן הוא, glu, יש לו נטייה להידבק בדפנות מערכת העיכול וליצור רגישויות אצל חלק מהאוכלוסייה, את החיטה מוסיפים לתעשיית המזון כתוספת מסמיכה להמון מאכלים ולכן לא תמיד ניתן לעלות על הימצאותה במזון, כמו רטבים, מרקים, תערובות תבלינים, מאפים, עוגות ועוד. עצם בעיית החיטה בהימצאותה הכל כך שכיחה.

אך חשוב לציין, לחיטה נפלאות רבות ולכן לאדם ללא רגישות לגלוטן, חבל להימנע ממנה, לכן שלבו והכניסו אותה ודגנים נוספים לתפריט השבועי.

רוצות עור פנים קורן?

קנו את קליפות החיטה, בשם סובין חיטה בכל סופר, קחו כפית סובין, הם ישמשו כפילינג נפלא לעור, הוסיפו כף שמן זית איכותי, שפשפו את עור הפנים בתנועות מעגליות מכיוון פנים לחוץ מספר פעמים ושטפו היטב במים.

כך תוכלו להזרים את הדם ולסייע לעור להתחדש ולזהור. תוכלו לחזור על הפעולה פעם בשבוע.

תאנה

 התאנה עשירה מאוד בסיבים תזונתיים התורמים לעיכול תקין, בנוסף היא מתוקה וטעימה ויכולה להיות נהדרת כקינוח טבעי. מינרלים חשובים כמו ברזל, סידן ואשלגן ישמרו על כלי דם ועל עצמות תקינות וחזקות.

(צילום: שאטרסטוק)

רוצים נשנוש מהיר, טעים ומבריא?

הקפיאו 2 תאנים, השרו חצי כוס קשיו טבעי לא קלוי, הוסיפו תפוח עץ טרי, כפית סוכר קוקוס- זהו! טחנו הכל במעבד מזון והרי לכם גלידה טבעונית וטבעית, דלת שומן וקלוריות, קינוח נפלא לאורח חיים בריא.

רימון

מה עוד לא אמרו עליו? נחשב לסופר פוד עם כיסא של כבוד, הרימון עשיר בנוגדי חמצון נמצא כמונע מחלות לב וכלי דם. לאלו ביננו הסובלים מעצירות או אבנים בכליות, כדאי לצרוך ממנו בכמות מתונה, וזאת עקב חומר צמחי הנקרא חומצה האוקסלית שבו.

רוצים להקפיץ את הסלט שלכם?

פזרו גרעיני רימון, הסלט יהיה צבעוני יותר, הטקסטורה תהיה קראנצ׳ית יותר ואפילו הבטן שלכם תגיד לכם תודה.

זית

 שמן ארץ ישראל, שלפעמים מרוב שהוא בשגרת השימוש שלנו, אנו שוכחים עד כמה הוא מרפא, הזית מכיל נוגדי חמצון רבים וטובים ונמצא מגן מפני מחלת סרטן מעי גס.

הקפידו לקנות שמן איכותי ושימו לב, יש זיופים רבים.

שמן זית עם חותמת של איגוד מגדלי הזית, ומס סידורי, כתית מעולה, כבישה קרה ורמת חומציות 0.2-0.8.

(צילום: שאטרסטוק)

רוצים לשלב אותו בשגרת היום יום שלכם?

ניתן לחמם שמן זית עד ל 220 מעלות, כך שהוא מתאים להכנת חביתה, בישול מרקים ואפילו הכנת אורז, שימו לב, שמן שחיממנו מידי העלה עשן, נשרף ואין להשתמש בו.

שמן זית נפלא בקינוחים ולכן מומלץ להשתמש בזנים פיקואל וברנע במיוחד, בעלי ניחוח פירותי ועדין, הכינו סלט פירות עשיר, הוסיפו ממנו יחד עם מעט עלי טימין, ושבו לקצור את המחמאות.

עוד טיפ:

מסכת שמן זית all over body שבועית תעשה לכם רק טוב.

קחו מעט שמן זית איכותי ועסו את עור הפנים והגוף עד לספיגה, כך תוכלו להגן על העור מפני נזקי הקיץ ופיגמנטציה.

שעורה

ממשפחת הדגניים עם יתרון אדיר באיזון רמות הסוכר בדם וזאת בזכות מינרל יחודי לה, בשם כרום. השעורה ידועה באיכותה המכייחת ולכן תתאים מאוד במרקים ותבשילים בעונת החורף.

גפן

הענבים עשירים בחומרים בשם ביופלבונים ונוגדי חמצון רבים השומרים על כלי הדם והעורקים שלנו מסתימות.

גפן- יין הוא שירה בבקבוק, כאשר יש יין הדאגות מתפוגגות מעצמכן, ניתן להבין עד כמה יין מסמל את השמחה בחג וזה עוד לפני סגולותיו המרפאות.

(צילום: שאטרסטוק)

מכירים את האמרה שיין שומר על הלב? זאת בזכות רמתו הגבוהה של מינרל האשלגן המצוי בענבים ובזכות נוגד חמצון בשם רזרווטרול.

רוצים לנשנש ועדיין לשמור על משקל מאוזן?

הכינו קופסת הצלה מתוקה – שפדו 4 ענבים ירוקים או סגולים על שיפוד עץ והקפיאו קופסה מלאה בהם. 2 שיפודים יהיו מנת נשנוש נהדרת זמינה ומרווה כשתרצו.

תמר

 הממתק של הטבע, המון זנים לתמר, השכיח ביניהם הוא המג׳הול והוא עשיר בסיבים תזונתיים העוזרים לשחרר את הסוכר בתוכו באופן מתון ואיטי יותר.

מכירים מישהי שסובלת מתסמונת קדם ווסתית? המליצו לה על 2 תמרים עם 2 שקדים ואגוז מלך אחד מידי יום, 3 ימים לפני קבלת הווסת ועד לווסת עצמה, המגנזיום והסידן בהם ימנעו את הכיווץ הכואב והמטריד המאפיין את המחזור.

(צילום: שאטרסטוק)

כדאי לזכור, תמרים הם נפלאים, אך רווים בסוכר טבעי ולכן מומלץ תמר מג׳הול עסיסי משולב עם 4 שקדים ואגוזים עד פעמיים בשבוע באופן קבוע.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שמן זית הוא...
יצחק 11 מיליארד | 24-09-2021 17:25
שמן זית הוא הכי מסוכן הוא פוגע ויש לערבב אותו עים ירקות חיים