חברת החשמל מזהירה בתוקף בפני ניסיונות להונות לקוחות באמצעות מסרון או הודעת דואר אלקטרוני שקריים הקוראים ללקוחות ״להסדיר את חובם״.

מזה מספר חודשים מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מידית, או לחילופין הודעה לנייד המבקשת להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.

(צילום: חברת החשמל)

בימים אלו שוב מופצות הודעות לנייד של לקוחות – הכוללות בקשה להסדרת החוב. בנוסף מופצת בדואר האלקטרוני הודעה הקוראת לשלם את החשבונית עם הצעה להנחה בשיעור של 100% בתשלום החשבונית. הקישורים מובילים לאתר הזהה בנראותו לאתר של חברת החשמל. חברת החשמל שבה ומבהירה כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il.בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון. הנחות בחשבון החשמל ניתנות לזכאים מטעם הביטוח הלאומי ולא באמצעות קישור למייל.

(צילום: חברת החשמל)

אין להתייחס או להשיב לפניות אלה. חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.