בירושלים נערכים: תו ירוק ותפילות בשטחים פתוחים - סרוגים

בירושלים נערכים: תו ירוק ותפילות בשטחים פתוחים

בירושלים שומרים על ההנחיות וגבאי העיר נערכים לקראת תפילות ר"ה: תפילות בשטחים פתוחים, תו ירוק בהישג יד והקדמת התפילות לשעות הבוקר המוקדמות

author-image
בירושלים נערכים: תו ירוק ותפילות בשטחים פתוחים
  (צילום: ארנון בוסאני)

ערב ראש השנה תשפ"ב וגבאיי העיר ירושלים כבר בהכנות אחרונות, על פי הנחיות משרד הבריאות יש לבדוק תו ירוק בכניסה לבית הכנסת למתפללים מעל גיל 12 גם אם התפילה נערכת בחצר בית הכנסת ובשטח הפתוח.

עוד באותו נושא

"אין הגבלה על התפילות. ממליץ להתפלל בחוץ"

"הודענו כבר לכל המתפללים שאנחנו נקפיד מאוד על הנחיות משרד הבריאות, ולכן הם יצטרכו להגיע עם התו הירוק בחגי תשרי לבית הכנסת" מספר גבאי בית הכנסת המרכזי בשכונת בקעה בעיר ומוסיף כי יש היערכות מוקדמת לפיצול מניינים כדי להוריד עומס מהמניינים השונים "הקהל יצטרך לקבל את זה, נקווה ששנה הבאה נוכל להתפלל כולם יחד באותו מניין גדול כמו שהכרנו כל השנים, אבל השנה אנחנו צריכים לשמור על בריאות המתפללים".

יוסף ברוס גבאי בית הכנסת "לב העיר" בגבעת מרדכי אומר כי ההכנות לקראת חגי תשרי רבות, וכי הצפי הוא למתפללים רבים, וישנם הרבה תפילות ומנהגים.

קרוס (צילום: אליהו ינאי)

"במהלך השנה המניין שלנו, בקהילת לב העיר, הוא מניין משולב של אשכנזים וספרדים ובחגים אנחנו מפצלים את התפילה לשני מניינים על פי הנוסחים השונים.

בעקבות הקורונה אנחנו מתפללים בשטח פתוח מכיוון שהתפילות ארוכות וחם אנחנו מקדימים את שעת התפילות לשעה מוקדמת בבוקר כדי למנוע שהות ארוכה בשמש, הקורונה מגדילה את ההכנות לחגי תשרי שדורשים הכנות רבות כבר ככה, אבל זאת השנה השניה שלנו עם הקורונה ולומדים להסתדר ולחיות לצידה תוך שמירה על הנהלים ובעיקר על חיי המתפללים".

(צילום: סרוגים)

בשבוע שעבר ערך ראש העיר משה ליאון כנס מיוחד לראשי קהילות וגבאי בתי הכנסת בעיר ושיבח אותם על העבודה הקשה שעשו לאורך כל השנה, נתתם מעצמכם לקהילה אמר ראש העיר. האירוע נערך במעמד הרבנים הראשיים של ירושלים סגני ראש העיר וחברי המועצה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון סיפר כי בשבועות האחרונים נערכנו לקראת תפילות חגי תשרי ופיצול המיניינים בעיר ואיפשרנו לכל בתי הכנסת בעיר את האלטרנטיבות האפשריות. אני קורא לכל תושבי ירושלים, הקפידו על ההנחיות והישמרו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו