ונתנה תוקף: אוריין שוקרון ביצוע מיוחד באולפן סרוגים - סרוגים

ונתנה תוקף: אוריין שוקרון ביצוע מיוחד באולפן סרוגים

אנחנו נכנסים לימים נוראים, בהם הפיוט "ונתנה תוקף" נאמר בבתי הכנסת. לרגל העניין, דאגנו לכם לביצוע מיוחד של אוריין שוקרון באולפן סרוגים ללחן המוכר מקיבוץ בית השיטה

ונתנה תוקף: אוריין שוקרון ביצוע מיוחד באולפן סרוגים
  (צילום: סרוגים)

רגע לפני ראש השנה, אירחנו את אוריין שוקרון באולפן סרוגים, לביצוע מיוחד של הפיוט "ונתנה תוקף".

צפו והאזינו ל"ונתנה תוקף" של אוריין שוקרון

חלק גדול מהקהילות נוהגות לומר את הפיוט "ונתנה תוקף" בחזרת השץ של תפילת מוסף בימי ראש השנה, רגע לפני קדושה. לפי המסורת, את הפיוט כתב רבי אמנון ממגנצא, ואוריין שוקרון שר אותו ללחן של יאיר רוזנבלום מבית השיטה, שחיבר את הנעימה לזכר חברי הקיבוץ שנפלו במלחמת יום כיפור.

הסיפור על רבי אמנון ממגנצא

על פי המסורת, רבי אמנון ממגנצא נדרש על ידי ההגמון של העיר להמיר את דתו, ומשסירב הרבי לבקשת ההגמון הוא עונה בייסורים קשים. אצבעותיו נכרתו וההגמון גרם לכאביו להתעצם באמצעים שונים. הרבי הוחזר לביתו רגע לפני ראש השנה, וביקש שיקחו אותו לבית הכנסת. שם הוא החל לפייט את "ונתנה תוקף" ממש לפני קדושה, וכשסיים לחבר את הפיוט, נפטר.

מאז הפיוט הופץ בכל קהילות אשכנז, שנוהגות לומר אותו לפני קדושה בראש השנה וביום הכיפורים.

הלחן מבית השיטה

קיבוץ בית השיטה ספג אבדות רבות במלחמת יום הכיפורים. 11 מחברי הקיבוץ לא שבו מהקרבות, מה שנתן משעמות סימלית ליום הכיפורים, שעד אז מרבית מחברי הקיבוץ הרגישו אליו בעיקר ניכור.

לכבוד טקס יום הכיפורים שנערך בבית השיטה, יאיר רוזנבלום, חבר הקיבוץ, הלחין את הפיוט. המעשה גרם לחיבור מחודש של חברי הקיבוץ ליהדות, עניין שהיה מיוחד מאוד ועורר הדים.

אוריין שוקרון

הזמר והיוצר אוריין שוקרון התארח באולפן סרוגים לראיון חג מיוחד, וביצע את "ונתנה תוקף" במיוחד לגולשי סרוגים, לכבוד ראש השנה.

מערכת סרוגים תרבות מאחלת לכולנו, שנכתב ונחתם בספר חיים טובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו