"הכוכב הבא היה הפתרון לקורונה": אוריין שוקרון בראיון - סרוגים

"הכוכב הבא היה הפתרון לקורונה": אוריין שוקרון בראיון

אוריין שוקרון ניסה להתניע פריצה מוזיקלית, בדיוק ביום בו הקורונה התחילה להתפשט בישראל, וזה מה שגרם לו להגיע לאודישן בתוכנית "הכוכב הבא" ולהמם את השופטים עם שיר על נטע ברזילי. צפו בראיון המלא באולפן סרוגים

"הכוכב הבא היה הפתרון לקורונה": אוריין שוקרון בראיון
  צילום: סרוגים

אוריין שוקרון עבר שנתיים לא פשוטות, כי הפריצה הגדולה שלו התנגשה עם היום בו הקורונה הגיעה לישראל. בראיון חג מיוחד הוא מספר לנו על הדרך שלו במוזיקה, ועל מה שהביא אותו לעבור אודישן בתוכנית "הכוכב הבא".

עוד באותו נושא

אתם בחרתם: שיר השנה וזמר השנה של גולשי סרוגים


4

צפו בראיון המלא עם אוריין שוקרון

מניצוח לשירה

אתה הגעת מעולם הניצוח, והיום אתה זמר. איך הגעת לזה?

"האמת שהתחלתי דווקא בדרבוקה בכיתה ד', והמשכתי בפסנתר, הניצוח הגיע הרבה יותר מאוחר. אחרי שלמדתי באקדמיה בירושלים פסנתר, קומפוזיציה וניצוח, היתה לי שנה אחת שעשיתי חילופי סטודנטים בבודפשט. שם מצאתי את עצמי כותב שירים, הם היו הסיפור האישי שלי, מה שלא נתתי לו מקום, ליצירה האישית שלי, לחוויות שחוויתי בתוך כל המירוץ הזה".

"שם כתבתי ושם הרגשתי שאני צריך לשיר את השירים האלה".

לא הרגשת במקום של בדידות וניכור? בסך הכל היית בארץ זרה

"לגמרי. המקום שהיית בו, היה מקום בלי שפה שאני מכיר. בלי חברים, בלי משפחה, פשוט הייתי לבד. זה גרם לי להתכנס אל עצמי יותר. לפעמים אנחנו נמצאים עם הרבה רעש ואנשים סביבנו, המון מפגשים, יוצאים כל הזמן, בסך הכל אני אדם מאוד חברתי. פתאום אתה נמצא במקום שאתה צריך לדעת להתמודד עם הלבד שלך, וזה גרם לי להתכנס פנימה".

ואז חזרת לארץ, וכבר לא היית לבד?

"הגעתי לארץ והשמעתי את השירים האלו לחבר שלי, יאיר לוי, שהוא מוזיקאי בזכות עצמו, והוא אמר לי 'אחי אנחנו מפיקים אלבום, לא אכפת לי' וזה באמת קרה בזכותו!"

עוד באותו נושא

אלו אנשי השנה של סרוגים לשנת תשפ"א

לפני שנה הוצאת את מחכה לך

"נכון, ב15 למרץ, ביום שבו התחילה הקורונה, אני לא אשכח את זה".

בדיוק, זה קרה ביום שבו הבמות נסגרות, איך זה מרגיש?

"זה קושי עצום, כי זה לא רק שם, אני גם מנצח על תזמורת אלמוגרביה והכל פשוט נסגר. גם ההופעות השקה של הסינגל והכל. במשך כמעט שנה לא היתה לי הופעה, כי עד שעשינו משהו, נפתחו הבמות ואז נסגרו".

האודישן בכוכב הבא

אתה מרגיש שהקורונה תוקעת את ההתנעה?

"לי היא תקעה את המקום של ההופעות. אבל בעצם ביצירה המשכתי לעבוד על האלבום, הקלטתי עם התזמורת את אינתי עומרי יחד עם אוהד דרשן, אז כן עשינו דברים. פחות הצלחתי למצוא את הטיימינג בין הסגרים להופעה. אבל מה שקרה בסוף זה הכוכב הבא".

אז הפתרון היה הכוכב הבא בגלל הקורונה?

"ממש. הרגשתי שזה הדבר היחיד שקורה. זה היה בסגר השני, היתה תחושה כזאת באוויר שהולכת להיות עוד שנה כזאת שאין הופעות".

איך הגעת לכוכב הבא באמת?

"הלכתי בגן סאקר עם חבר שלי, ואני אומר לו 'קפץ לי הכוכב הבא בפייסבוק, ושמע נראה לי שעוד שנה ככה אין הופעות, הדבר היחיד שקורה זה רק טלוויזיה'. הוא אמר לי 'ברור! עכשיו נרשמים' ותוך כדי שאנחנו עושים הליכה נרשמנו".

לא היה לך פחד שזה עולם האינסטנט? הרי הזמרים המובילים מהמגזר כמו ישי ריבו, חנן בן ארי ועקיבא, לא עברו דרך תוכנית ריאליטי

"אני לא חשבתי שאלך לריאליטי מכל מיני סיבות. אני חושב שהקורונה נתנה לי מתנה, נתנה לכולנו מתנה – לנסות דברים חדשים, לצאת מאיזור הנוחות שלנו. לעשות דברים שאנחנו לא מצפים מעצמנו לעשות, שאנשים לא מצפים ממנו לעשות. אנשים שינו מקצועות בתקופה הזאת, אנשים באמת יצאו מאיזור הנוחות שלנו".

"לי זה איזור הנוחות להיות במקום שאני בונה את הקריירה, ואני ממשיך בדרך הזאת גם היום. זאת לא פריצה להיות פתאום הפריים טיים, זה לא ששינו לך פתאום את החיים. זאת עוד דרך, שיש לה אולי יותר חשיפה רגעית אבל אני מאמין לגמרי בדרך איטית ובטוחה ואני ממשיך בדרך הזאת".

מה היו התגובות אחרי ששודר האודישן בכוכב הבא?

"התגובות היו ממש טובות. חששתי קצת מהחברים הטובין, והיו תגובות ממש ממש טובות ומשמחות. גם פתאום מנטע, שהשיר הזה נכתב לפני כמה שנים".

נסביר שבאודישן שלך שרת שיר שכתבת על נטע ברזילי, שזכתה בכוכב הבא, ואז נטע גם ראתה את זה בעצמה

"כן, היא גם כתבה לי באופן אישי באינסטגרם שהשיר מרגש ברמות, וגם האמת שלא שידרו את זה שבאודישן השני עשו לי הפתעה, והקרינו את נטע מספרת עד כמה השיר הזה נגע בה, ואולי זאת ההצעה הכי מדהימה שמישהו הציע לה אי פעם. כמובן שהכל בהומור, אנשים לא כל כך הבינו את זה. אני מפרגן לה, היא מוזיקאית אדירה, ואני שמח שזה מה שיצא בתקופה הזאת של הסגר השלישי, צילמנו לפני הרבה זמן את הכוכב".

ומאז הוצאת עוד שיר, את 'עד היום הבא', זה שיר מיוחד

"כן, יש בעצם איזשהו דיסוננס, ניגודיות, בין הטקסט של השיר שמדבר על חרדות שבאות וחוזרות שהיו לי באיזור כיתה ט', לבין הלחן שלו. השיר מתחיל במין ליין שהוא סוג של אפריקאי, שמח, וזה העולמות שלי. מבחוץ אני בן אדם של שמחה, אבל מבפנים היו לי תהומות מטורפים, שלא ידעתי עם מי לדבר. זאת התחושה שמצד אחד אתה שמח ומצד שני אתה בפנים בחרדות".

אוריין שוקרון התמודד אצלנו במצעד השנתי על קטגוריית פריצת השנה, צפו בתוצאות המצעד המלאות בלחיצה כאן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה רק אי או שהוא ממש מזכיר את אליעד..
אני | 06-09-2021 10:31
מ