יומיים לפתיחת הלימודים: כמה תלמידים התחסנו לקורונה? - סרוגים

יומיים לפתיחת הלימודים: כמה תלמידים התחסנו לקורונה?

שרת החינוך ומנכ"ל המשרד סקרו בפני ועדת החינוך של הכנסת את הערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, בה 2.4 מיליון תלמידי מערכת החינוך יפתחו את שנת הלימודים

יומיים לפתיחת הלימודים: כמה תלמידים התחסנו לקורונה?
  (צילום: גרשון אלינסון\ פלאש90)

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, תא"ל (מיל') יגאל סלוביק הציגו הבוקר (ב') בפני ועדת החינוך של הכנסת את הערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים ביום רביעי הקרוב, ה- 1.9.

עוד באותו נושא

שרת החינוך: "אפשר ללמוד פחות פרקים בתנ"ך"


48

"יום חגה של מערכת החינוך"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "השנה לא היה זה מובן מאליו שאנחנו נגיע ל-1 בספטמבר – יום חגה של מערכת החינוך. היה ברור לכולם שאנחנו לא יכולים להמשיך להסתכל על ניהול המגיפה רק בהיבט הבריאותי של הקורונה. אנחנו חייבים לתת את הדעת גם למגפות האחרות שליוו אותנו בשנה האחרונה עלייה במצוקות הרגשיות, בדיכאונות, בחרדות ובמחשבות אובדניות".

"ההחלטה לפתוח את השנה התקבלה מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של החזרת הילדים לשגרת הלימודים, ליציבות ולוודאות. מערכת החינוך היא פיתרון ולא בעיה – היא חלק מהמאמץ הכולל להתמודדות עם מגיפת הקורונה", הסבירה השרה. עוד אמרה בדיון כי משרד החינוך יאפשר למורים לגלות קשב לתלמידים ולהתמקד בהיבטים הרגשיים, כיוון שילד שאינו פנוי רגשית ללמידה – לא יוכל להשיג כלום.

עוד באותו נושא

מנכ"ל משרד הבריאות: "סגר בחגים ירד מהפרק"

מנכ"ל משרד החינוך ציין כי התכנית לפתיחת שנת הלימודים היא פרי עבודה של הרבה שותפים חשובים, מומחים ואנשי מקצוע והיא נועדה לאפשר לתלמידי ישראל שגרה ורצף של לימודים לצד הקורונה, שתלווה אותנו לאורך כל השנה.

כמה חוסנו?

התכנית נשענת של חמש שכבות הגנה שנועדו לצמצם את היקף ימי הבידוד ובד בבד לשמור על מוגנות ובריאות התלמידים וצוותי החינוך. הוא הוסיף כי הוא סומך על ציבור ההורים שיהיו שותפים לרציפות הלימודים של ילדיהם. לצד זה, פרט המנכ"ל סלוביק את סטטוס שכבות ההגנה ובהן:

חיסוני תלמידים ז' – ט': 53% י'- יב' : 81%צוותי הוראה: 86%

בדיקות סרולוגיות: ריכוז מאמצים בערים בהן התחלואה גבוהה מ- 12%. עד היום בוצעו: 343,622 בדיקות מתוכן 33,328 תוצאות חיוביות, המהוות כ- 10% מכלל הבדיקות.

בדיקות אנטיגן: כ-2 מיליון בדיקות נשלחו לבתי הספר ואל גני הילדים, כאשר מבצע הבדיקות יימשך במספר פעימות לאורך השנה.

כיתה ירוקה: החל פיילוט ב- 2 בתי ספר במגזר החרדי. הפיילוט צפוי להימשך עד למחצית חודש אוקטובר הקרוב.

המנכ"ל אף סקר את הערכות המשרד בתחומים נוספים, ובהם התקשוב, הבינוי והבטיחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו