למרות המחאות: הרפורמה בחקלאות עברה - סרוגים

למרות המחאות: הרפורמה בחקלאות עברה

למרות מחאות נרחבות של החקלאים נגד החוק, אישרה היום ועדת השרים לענייני חקיקה את רפורמת החקלאות. "ניאבק בכל הכוח לביטול הגזרות, גרזן על החקלאות הישראלית", אמרו בהנהגת החקלאים

למרות המחאות: הרפורמה בחקלאות עברה
  (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה את החקיקה השנויה במחלוקת הנוגעת לרפורמה בחקלאות לקראת קריאה ראשונה והעברת תקציב המדינה בכנסת.

במסגרת הרפורמה סוכם על סיום התכנון בענף הלול ופתיחתו לתחרות, תוך מתן סיוע כספי למגדלים שעסקו בענף עד עתה. כמו כן יימשכו המענקים הניתנים למגדלי עופות להטלה ביישובי קו העימות במסגרת חוק הגליל.

עוד באותו נושא

החקלאים זועמים: נאבק עד לביטול הגזרות

שר החקלאות עודד פורר: "עברנו עוד שלב בדרך להפיכת חקלאות ישראל לחקלאות מודרנית, יוזמת ותחרותית. ברפורמה דאגנו לכל החקלאיות והחקלאים, יינתן סיוע למגדלי הביצים הוותיקים ויימשך הסיוע למגדלים בגליל במסגרת חוק הגליל. במקביל, באמצעות מענקי השקעות נוביל את הענף למעבר ללולים מודרניים, ללא כלובים ואת ענפי הצומח נהפוך לתחרותיים באמצעות מענקי חדשנות ומחקר ופיתוח".

כזכור, הרפורמה ספגה ביקורת רבה, כאשרה החקלאים טענו שפתיחת השוק בצורה הזו, ללא פיצוי הולם לחקלאים, יפגע בהם אנושות ויגרום לקריסת התחום בארץ. כמו כן טענו החקלאים כי רשתות השיווק הן אלה שמרוויחות על גב החקלאים והצרכנים, והן אלה שבאמת קובעות את מחירי הפירות והירקות.

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הנהגת החקלאים והמועצות האזוריות אמרה בתגובה: ״אנו ניאבק בכל הכוח בתוך הכנסת ובכל הכלים העומדים לרשותנו עד לביטול הגזרות תחת חוק ההסדרים. החלטת ועדת השרים, לאשר את הרפורמה בחקלאות בתוך חוק ההסדרים, מבלי להגיע עמנו להסכמות, היא בבחינת גרזן על צווארה של החקלאות הישראלית. אותם שרים שקיבלו את הקולות מההתיישבות העובדת, שהם כאן כדי לייצג אותנו ולא כדי לחסל את החקלאות הישראלית ולפגוע בביטחון המזון של אזרחי המדינה. אנו נלך עד הסוףאנו קוראים למפלגות הקואליציה שבהן בחרנו והן מחויבות לחקלאות ולהתיישבות לא לתת לרפורמה ההרסנית הזו להישאר בחוק ההסדרים ולחייב את שרי האוצר והחקלאות להיכנס להידברות עם נציגי החקלאים״.

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שר חקלאות בן...
בוני | 19-08-2021 18:10
שר חקלאות בן של ראש עיר אסיר ברישיון,עברין מרחובות,חולה בן של חולים,רק גנבים ושודדי הקופה הם מישתלטים על הקופה,בן של אסיר זה עובר בתורשה השדידה של הקופה היא חלק מהואי של בנים של אסיר ברישיון,כמו הבוס המפיוזו שלו הזבליברמן חולירע מולדבי,
2
עוד מעט תתחיל ההסתה
חרדי שומר שמיטה | 19-08-2021 19:59
הם ממשלת הדתיים לאומיים הורסים את ענף החקלאות בישראל ,המהלכים ההזויים שהם עושים ,הם לא פחות ממגה פיגוע למפעל החקלאות שנבנה במשך עשרות שנים,הם הדתיים לאומיים אלו שדדו קרוב למאה מליארד כדי לשחד את נציגי החמאס ודעאש שייתמכו בממשלת הזדון והרמיה שלהם, והם אלו שייפתחו בימים הקרובים את מסע ההסתה נגד החרדים שומרי שמיטה כהלכתה, איך אתם מממנים ערבים ולא סומכים על ההיתר המפוקפק של הרב קוק ,אין קץ לרשעות ואין סוף לצביעות