פרויקט רבני הקהילות של 'שעלי תורה' תופס תאוצה - סרוגים

פרויקט רבני הקהילות של 'שעלי תורה' תופס תאוצה

מול הכשלון של הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית ואי מינוי רבני ערים ורבני שכונות, הולך ותופס תאוצה פרויקט לא רשמי של רבני קהילות הפועל בערים הגדולות. כיום פועלים 30 רבנים המפיצים תורה לעשרות אלפים

פרויקט רבני הקהילות של 'שעלי תורה' תופס תאוצה
  מפיצים תורה בערים הגדולות (שעלי תורה)

על רקע הכשלון של הציונות הדתית לכבוש את הרבנות הראשית לישראל, ולאור העובדה שבשנים האחרונות כמעט ואין מינויים חדשים לרבני ערים ורבני שכונות בכלל ומטעם הציונות הדתית בפרט, הולכות וקמות להן מהשטח אלטרנטיבות רבניות.

ברשת "שעלי תורה" מיסודו של הרב רחמים ניסמי, המובילה את הגרעינים התורניים הפרוסים בכל רחבי מדינת ישראל זיהתה את הצורך העצום ברבנים צעירים, בעלי כריזמה ויכולת להוביל את הקהילה, ובשש השנים האחרונות החלה להוביל פרויקט של "רבני קהילות".

כיום ישנם 150 בתי כנסת ברחבי מדינת ישראל המובלים על ידי 30 רבני קהילות במסגרת שעלי תורה ועוד ארגון מרכז נוסף, רבני קהילות ע"ש הרב מרדכי אליהו זצ"ל בהובלת בנו הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת.

רבני הקהילות הפועלים מטעם הגרעין התורני, מגיעים לשכונות ומרכזים את הפעילות הדתית בשכונה מעריכת שיעורים בבית הכנסת בשבתות, דרך שיעורי תורה ופעילויות לנוער בשבת ובאמצע השבוע, לימוד למבוגרים, לנשים ועד לעריכת חופות ולניהול אזכרות.

מצוות מעשר שני, כבר קיימת?

מפריחים את השממה הרוחנית

בשעלי תורה מציינים שתי דוגמאות מוצלחות המלמדות על הרעיון. בקרית מלאכי מונה הקהילה הבוכרית כ-650 אנשים. קהילה זו ידועה במסורת העמוקה ובקשר עם עולם התורה בין אם אתה דתי או לא. קהילה זו מתגוררת בשש שכונות ברחבי העיר כשבכל שכונה מרכז הפעילות הדתית הוא בית הכנסת השכונתי.

מי שמרכז את הקהילה הוא הרב יעקב לוי, שהגיע לפני כ-3 שנים וכיום מרכז את הפעילות בכל אחד מששת בתי הכנסת המלאים מפה לפה בשבתות ובחגים, כשגם באמצע השבוע מתקיימים שיעורים ערבי לימוד וחוגים לנוער בכל אחד מימי השבוע.

דוגמה נוספת היא שכונת פולג בנתניה בה מתגוררות כ-200 משפחות מרקע מסורתי-דתי. עד לפני 3 שנים הייתה השכונה שממה רוחנית, אך אז הגיע הרב בצלאל בזק והקים את בית הכנסת "באר חנה" ולהפתעת כולם בתוך מספר שבועות התמלא בית הכנסת בעשרות מתפללים. כיום מתקיימים בשכונה חיי קהילה ענפים ארוחות משותפות ותושבים המזמינים זה את זה כמו שנהוג בקהילה.

לשכפל את המודל

את המודל של רבני קהילות בשכונות בערים גדולות עם אוכלוסיה ותיקה וצעירה מבקשים ב'שעלי תורה' לשכפל בכל הארץ. כיום פועלים ברשת בכ-200 בתי כנסת ב-30 ערים ברחבי הארץ מהצפון ועד הדרום. כרגע מדווחים בשעלי תורה על ביקוש הולך וגובר כשעוד ועוד קהילות מבקשות רב קהילה שינהיג ויגבש את הקהילה שלהם מבחינה רוחנית.

בשבועות האחרונים נפגש הרב נסימי עם ראשי הבית היהודי ואלה הבטיחו לאמץ את היזמה ולתת גב במסגרת תפקידם בממשלה ובוועדות הכנסת להצלחת הפרויקט.

"מטרת היוזמה היא לקרב ביתר שאת את הציבור המסורתי, הפוקד מעת לעת את בתי הכנסת ברוח הציונית הדתית. הצימאון גדול ואנחנו משתדלים להרוות אותו ורואים ברכה" מסכם הרב ניסימי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מרגש לשמוע
| 05-11-2013 20:25
ישר כח לשעלי תורה