סרט אימה שצולם בZOOM שובר עכשיו קופות: הוסט - סרוגים

סרט אימה שצולם בZOOM שובר עכשיו קופות: הוסט

הקורונה הגיעה לעולם הקולנוע: במאי יצירתי החליט לצלם סרט אימה בZOOM, והתוצאה לא פחות ממושלמת. תכירו את "הוסט", סרט האימה הטוב ביותר של השנה

סרט אימה שצולם בZOOM שובר עכשיו קופות: הוסט
  (צילום: באדיבות רד קייפ הפצה)

מסתבר שהקורונה עשתה גם טוב לעולם הקולנוע – במאי משועמם הפיק סרט אימה באמצעות ה-ZOOM, ועכשיו הוא זוכה להצלחה מסחררת. קבלו את "הוסט".

סרט בסגנון סאונד פוטג'

כבר בסוף שנות ה-90 זוג במאים צעירים (דניאל מייריק ואדוארדו סאנצ'ז) הדהימו את העולם עם סרט משונה בשם "פרויקט המכשפה מבלייר". הסרט עשוי בסגנון פאונד פוטג', מה שאומר שהוא מצולם במצלמה ביתית והאירועים בו נעשים בזמן אמת. המעורבים בו לא יודעים מה עומד להתרחש.

פרוייקט המכשפה מבלייר גרף בקופות כ-250 מיליון דולר, וצורת השיווק והמסתורין שלו הפכו לתופעה תרבותית חסרת תקדים והגדירו דור שלם.

(צילום: באדיבות רד קייפ הפצה)

עשור אחר כך, ב-2009, צעיר ישראלי בשם אורן פלי משתמש באותה נוסחה ומוציא לאור את "פעילות על טבעית" – סרט אימה שמצולם כולו באותו סגנון, והופך מידית להצלחה חסרת תקדים. כל ארבע. סרטי ההמשך הפכו לשוברי קופות, וחשוב מכך – הם הצליחו להפחיד. אולי לא כולם הפחידו, אבל רובם.

עשור קדימה, כשהעולם עוצר מלכת בשל מגפת הקורונה, יושב בבית צלם קולנוע צעיר בשם רוב סבאג'. הוא הפנים את העובדה שלעבודתו הוא לא ישוב בקרוב, שכן תעשיית הקולנוע נכנסה להקפאה. אז הוא מחליט לעשות לעצמו מעיין "פרויקט המכשפה מבלייר", מה שהוליד את "הוסט" – סרט אימה שמצולם באופן מחתרתי ובשיטת הפאונד פוטג'. הסרט, אשר יוצא השבוע לבתי הקולנוע ממחיש מה קורה כשה-ZOOM פוגש את מגרש השדים.

הוסט

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים



עלילת הסרט

בלב הסיפור נמצאות חבורה נערות שמסוגרות בביתן, בשל הקורונה והסגר. הן מחליטות מתוך שיעמום לבצע סיאנס בזום. כיאה לז'אנר, הן עוד תתחרטנה על זה ובענק.

חבורת הבנות (כולן שחקניות אלמוניות) מצרפות לשיחה מדיום, אשר עורך את הסיאנס לבקשתן. כשאחת הבנות מחליטה לשחק באש, ולהמציא למדיום דמות פיקטיבית, היא לא יודעת שלמעשה חרצה באותו הרגע את גורלה ואת גורל חברותיה.

הוסט (צילום: באדיבות רד קייפ הפצה)

מהנקודה הזו, הבנות אשר נמצאות לבדן בביתן, נשאבות לתוך גיהנום אמיתי. רמת הסיוטים והאימה שהן תעבורנה במהלך הסרט תהיה חסרת תקדים ובלתי נתפסת.

כדי לא לספיילר, לא ארחיב על המשך העלילה של הוסט, אך אוכל לציין שהסרט מצליח להיות אפקטיבי מאוד, ולא סתם הוא זכה בציון מושלם כמעט בכל הביקורות.

סרט אימה על כל המשתמע מכך

מדובר בסרט מבהיל, והצפייה בו מלחיצה, ועוצרת נשימה לפרקים. צפייה באמצע הלילה (כפי שעשה כותב שורות אלה) תהפוך אותו לחוויה עם רובד נוסף של אימה.

הסוט (צילום: באדיבות רד קייפ הפצה)

הבחירה לצלם את כל הסרט בזום, מציפה פוטנציאל רציני להפוך לתופעה תרבותית, שמגיעה ישירות מהערוגות של "פרויקט המכשפה מבלייר" ו"פעילות על טבעית".  גם הריאליזם של הוסט שעוסק במשבר הקורונה והשימוש באלמנטים אותנטיים מתוכו (כמו המסיכות ואירוע הסגר), מעניקה לפחד שיוצא ממנו תוקף ממשי וריאלי מתמיד.

שתי בחירות מעולות לא פחות הופכות אותו למצוין במיוחד: הבחירה ללהק שחקניות אנונימיות, שנראות לכולנו הקולגה מהמשרד ולא עוד שחקנית נוצצת, ובחירה תקדימית שנוגע לאורכו, אשר עומד על קצת פחות משעה.

הוסט (צילום: באדיבות רד קייפ הפצה)

כל המרכיבים הללו, בתוספת אווירת המסתורין שלו והבילד אפ, מעניקים להוסט את התואר "סרט האימה הטוב ביותר של השנה", ואין בכך ספק.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
וואוו נהדר חולת...
חנית ג'אגר | 23-08-2021 14:55
וואוו נהדר חולת סרטי אימה בטירוף תודה ענקית ????
2
הסרט הכי גרוע שראיתי בחיי
גב | 02-09-2021 0:51
לא קורה כלום בסרט וגם אין לו סוף. לא ללכת לעולם!!
למה ציפית???
טליה | 09-09-2021 15:49
הבנאדם עשה סרט בזום על כל המשתמע, מה ציפית שיהיה שם???