קבר אחים פולני מהתקופה הנאצית התגלה ליד כפר - סרוגים

קבר אחים פולני מהתקופה הנאצית התגלה ליד כפר

קבר אחים ענק של חברי מיליציה פולנית שהתנגדה לכיבוש הנאצי נחשף ליד הכפר חויניצה בפולין. על פי העדויות, מאות מחברי הארגון נורו למוות, ונקברו באתר ביער שנשאר חבוי למשך 75 שנה

author-image
קבר אחים פולני מהתקופה הנאצית התגלה ליד כפר
  הכפר חויניצה (צילום: שאטרסטוק)

ארכיאולוגים גילו קבר אחים ענק ליד כפר בפולין. הקבר מכיל בתוכו את גופותיהן של חברי המיליציה "ארמייה קריובה", הקבוצה השנייה בגודלה בפולין שהתנגדה לכיבוש הנאצי.

על פי ההערכות, במקום נורו למוות מאות מחברי הארגון על ידי הגסטפו בינואר 1945, כאשר תבוסתה הצפויה של גרמניה הנאצית והכיבוש הסובייטי התקרבו בצעדי ענק. גופותיהן של הקורבנות נשרפו על ידי הגרמנים והן נקברו בקבר אחים ענק, שמקום מוצאו לא היה ידוע למשך 75 שנה.

עוד באותו נושא

בצל המשבר: פולין שוקלת לעצור את המסעות מישראל


8

כעת החפירות הארכיאולוגיות ליד הכפר חויניצה חשפו עדויות לכך שהטבח המדובר, ועוד אחד נוסף, התרחשו במקום. צוות החוקרים מצא תכשיטים של קורבנות, תרמילים של כדורים, עצמות אדם שרופות ועוד.

"ידענו שהקורבנות קבורים איפשהו", אמר הארכיאולוג דוויד קוביאלקה. "אבל עד שהגיע המחקר שלנו אף אחד לא ידע היכן בדיוק". הצוות השתמש במגוון מסמכים ארכיוניים וראיונות עם ניצולים על מנת למצוא את מיקומו המדויק של הקבר.

מדובר בפעם הראשונה שנעשה מחקר מסוג זה נעשה על אתרים כאלו. על פי אחת החוקרות, קלואדיה ת'ון: "בדרך כלל בדיקות מסוג זה מגיעות בעקבות חקירות פליליות של פשעי מלחמה. הבדיקה הפעם נעשתה בעקבות מחקר מדעי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו