ביידן קיבל מודיעין על נפילה של אפגניסטן - והתעלם - סרוגים

ביידן קיבל מודיעין על נפילה של אפגניסטן – והתעלם

גורמי מודיעין מסרו לרשת ABC כי ממשל ביידן קיבל מזמן אזהרות על הקריסה הצפויה של אפגניסטן, אך בחר לא להתייחס אליהן. "הערכות קהילת המודיעין תמיד היו מדויקות: הם פשוט התעלמו מהן"

author-image
ביידן קיבל מודיעין על נפילה של אפגניסטן - והתעלם
  (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווח ברשת ABC, ממשל ביידן קיבל אזהרות ברורות לפיהן התרחשות האירועים שהגיעה לסופה אתמול עם קריסת קאבול עשויה לקרות, אך התעלם מאזהרות אלו.

עוד באותו נושא

הטליבאן ממשיך בכיבושים על רקע עזיבת כוחות ארה"ב

בניגוד להערכה שנמסרה על ידי המודיעין בשבוע שעבר, לפיהן הבירה קאבול צפויה ליפול בתוך 90 ימים, מספר גורמי מודיעין מסרו היום לרשת כי ההערכות המרכזיות דווקא התריעו באופן קבוע כלפי קובעי המדיניות שהטליבאן עשוי להשתלט על המדינה במהירות, ולהשתלט על הבירה. ברשויות המודיעין דיברו על חזרה על התמונות מהעיר סייגון מסוף מלחמת וויטנאם ב-1975, אז האמריקאים נאלצו לפנות במסוקים את השגרירות בליווי הצבא.

(צילום: שאטרסטוק)

כזכור, אתמול (ראשון) השתלט הארגון האיסלמיסטי הקיצוני הטליבאן על עיר הבירה קאבול, בעוד האמריקאים פינו את המקום. תוך מספר שעות הממשלה המקומית נכנעה לארגון והעבירה לו את השלטון. ההשתלטות המהירה הפתיעה את האמריקאים שלא התכוננו אליה כראוי ונאלצו לנוס ולפנות את אנשי הצוות שלהם ברגע האחרון.

התחשבו בגורמים אחרים

"הצבא אמר למנהיגים שלא ייקח לטליבאן זמן רב להשתלט על הכול", מקור מודיעין אנונימי מסר ל-ABC. מקורות מודיעין אחרים אמרו שהנשיא ביידן וצוות היועצים שלו הגיעו להחלטה על תאריך הנסיגה מאפגניסטן תוך התחשבות בגורמים נוספים מלבד גורלה של המדינה. גורם בכיר בקונגרס שבחר גם הוא להשאר בעילום שם, מסר לרשת: "הערכות קהילת המודיעין תמיד היו מדויקות: הם פשוט התעלמו מהן".

(צילום: שאטרסטוק)

בין היתר, טענו בקהילת המודיעין כי אחת העדויות להשתלטות העתידית והמהירה של הטליבאן היו טענות לפיהן גורמים במודיעין הפקיסטני חזרו לתמוך בארגון.

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, הכחיש כל טעות מצד הממשל, והתעקש כי "לא בכלל לא מדובר בסייגון", למרות שאותן התמונות של צוותי השגרירות מפונים במסוק חזרו על עצמן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רוצח סנילי ...
ח | 16-08-2021 10:58
רוצח סנילי
2
הצבא האפגני לא...
שאול | 17-08-2021 19:57
הצבא האפגני לא היה מוכן להלחם למען ארצו. אז מצפים מהאמריקאים שילחמו עבורם? פחחחח..... אחרי בליון דולר ואלפי הרוגים צריך לחתוך ולתת להם להנות מהדוסים שלהם.