דרישה לכינוס מיוחד של הכנסת על הבנייה ביו"ש - סרוגים

דרישה לכינוס מיוחד של הכנסת על הבנייה ביו"ש

לאחר המחאות שנשמעו בשבוע שעבר על תוכניות הבנייה ביהודה ושומרון, חתמו 25 חברי כנסת משדולת ארץ ישראל על דרישה לכינוס פגרה מיוחד של הכנסת. "התוכניות מהוות פגיעה חמורה בסטטוס קוו"

author-image
דרישה לכינוס מיוחד של הכנסת על הבנייה ביו"ש
  (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)

25 חברי כנסת ביוזמת שדולת ארץ ישראל חתמו על דרישה דחופה לכינוס פגרה מיוחד של הכנסת. זאת בעקבות הביטול של אישורי הבנייה ל-2/3 מהתוכניות ביהודה ושומרון, ובעקבות האישור לבניית 1000 יחידות דיור שניתן לפלסטינים בשטחי C.

כזכור, גנץ מקדם תכנית שתאשר קרוב ל-1,000 יחידות דיור חדשות לפלסטינים בשטחי C ו-2000 יחידות דיור יאושרו השבוע ביישובים היהודים.

עוד באותו נושא

במועצת יש"ע זועמים על ההחלטה של בנט


13

חברי הכנסת דורשים להתכנס ולדון בהקפאת התכנון והבניה ביהודה ושומרון אשר לטענתם "מהווים פגיעה חמורה בסטטוס קוו וכן לדון בהסדרת ההתיישבות הצעירה כמובטח וכנדרש במקביל להסדרת המאחזים הבדואים בנגב".

בשבוע שעבר מחו בחריפות על התוכניות של הממשלה בנוגע לבנייה ביהודה ושומרון. בכינוס חירום של מועצת יש"ע אמרו כי: "אנו נמצאים במצב בלתי מתקבל על הדעת בו תוכניות שאושרו על ידי שר הביטחון בני גנץ, נדחו על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט. אנו מתנגדים למהלך חסר התקדים לפיו מורידים מסדר היום של מת"ע תוכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, למרות שהן מוכנות לאישור. לא ייתכן שתוכניות שמחכות על שולחן המועצה במשך 8 חודשי הקפאה, לא יקודמו. זוהי עצירת פיתוח של ההתיישבות לשנים רבות קדימה ואנחנו לא נוכל להמשיך לשבת ולהמתין".

בהצהרה מיוחדת מול משרד ראש הממשלה ביום חמישי אמר יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני: "אנו נמצאים מול לשכת ראש הממשלה. באנו לטכס עצה בישיבת חירום של הנהלת מועצת יש"ע", אמר . "א. להביע את תודתנו על כך שבשבוע הבא יאושרו למעלה מ-2000 יחידות דיור אבל יחד עם זאת למחות על כך שיש עוד אלפי יחידות דיור שלא אושרו ויעוכבו. אנו דורשים שעוד היום יתוקן המצב".

במועצת יש"ע מחו בחריפות על ההקבלה שלטענתם עושה הממשלה בין בנייה ביישובים היהודים לבין אישורי בנייה לפלסטינים: "במציאות הזאת שהממשלה יוצרת קורלציה בין היתרי בנייה לטבעות לפלסטינים בשטחי C, מבחינתו זו משאווה שאנו לא יכולים לעבור עליה לסדר היום. זו חציית קו אדום. אנו מתנגדים התנגדות מוחלטת למתן טבעות לפלסטינים לפורעי חוק אלה ששנים המנהל האזרחי לא טרח ולא נקף אצבע להרוס את בתיהם. זה פרס לאותם פורעי חוק וזה מסר שעובר לפלסטינים שאם תבנו בשטחי C נכשיר לכם. אנו לא יכולים לעבור על כך על סדר היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אחלה שינוי טוב...
ש | 15-08-2021 12:12
אחלה שינוי טוב שדופקים את המתנחלים מי שהצביע לפינוקיו השקרן ולשמשון ויובב שיאכל חרא
2
כל ההזוים שבחרו...
מפגרים | 15-08-2021 21:25
כל ההזוים שבחרו ימינה גרמו לזה, וזאת רק ההתחלה