רוטמן על חשיפת סרוגים: מערכת ללא אמון הציבור - סרוגים

רוטמן על חשיפת סרוגים: מערכת ללא אמון הציבור

החכ"ים שמחה רוטמן ומאי גולן הגיבו בחריפות על חשיפת סרוגים לפיה בג"ץ אינו פוסק הוצאות משפט לעתירות של המוקד להגנת הפרט על הריסת בתי מחבלים. "מי שמרחם על אכזרים יתאכזר לרחמנים"

author-image
רוטמן על חשיפת סרוגים: מערכת ללא אמון הציבור
  שמחה רוטמן (צילום: סרוגים)

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), חבר הוועדה למינוי שופטים, הגיב לחשיפת סרוגים לפיה מאז שנת 2014, כמעט ב-100 אחוז מהמקרים, בית המשפט העליון אינו פסק הוצאות משפט לעתירות של המוקד להגנת הפרט נגד הריסת בתי מחבלים.

"פסיקת ההוצאות כנגד מתדיינים נתונה לחלוטין לשרירות הלב של השופטים היושבים בדין", אמר רוטמן. "מחקרים שנעשו לאורך שנים הראו שבכל הנוגע לסדרי הדיון, עתירות משמאל ועתירות מימין לא זוכות ליחס דומה בבית המשפט. לא פלא שלמרות הפרות בוטות של החוקים והנהלים על ידי הממשלה הנוכחית, ניתן למנות על כף יד אחת את מספר העתירות שהוגשו מימין כנגד הממשלה. מערכת משפט הסובלת מהטיה פוליטית לא יכולה לזכות לאמון הציבור".

עוד באותו נושא

בן גביר: חשיפת סרוגים היא הכתובת שעל הקיר


13

גם חברת הכנסת מאי גולן (הליכוד) הגיבה בחריפות לדברים: "בפעם המי יודע כמה בג״צ שוב מפלה בין יהודים לערבים. מעבר לפן הכלכלי המקומם והבלתי נתפס, בכל מקרה של הרס של בתי מחבלים, שופטי בג״צ מגלים רחמנות מופלאה ומקיימים אינסוף דיונים בסוגיה למרות שהם יודעים את מה שמערכת הביטחון אומרת כבר שנים: ההריסה גורמת להרתעה ובכוחה לעצור מחבלים פוטנציאליים. כדאי שאותם שופטים ישנו את המשפט הידוע של חז״ל – מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים!"

 

מאי גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, מסר כי "כל מי שעוסק בעתירות לבג"ץ, מודע לכך שהוצאות שנפסקות בו משקפות, יותר מכל דבר אחר, את דעותיהם של השופטים על העותרים. ארגוני ימין מחויבים בהוצאות בבג"ץ על ימין ועל שמאל, בין אם התקיים דיון ובין אם לאו".

"עמותות השמאל, המציפות את בג"ץ במאות עתירות, כמעט אף פעם לא מחויבות בהוצאות ולעיתים גם זוכות בהוצאות. יש רגליים לטענה שזה משקף בצורה אמינה את התפלגות הדעות הפוליטיות בבג"ץ".

"נתונים מדאיגים אך לא מפתיעים"

מהפורום המשפטי למען ישראל נמסר: "מדובר בנתונים מדאיגים מאוד למרות שלצערנו הם לא מפתיעים. נראה כי פעם אחר פעם מקדם בית המשפט אג'נדות על ידי השימוש בפסיקת הוצאות, כך הוא למעשה מעודד עתירות של צד אחד ודואג להרחיק צדדים אחרים על ידי פסיקת הוצאות לעותרים אחרים. דבר זה מדאיג הרבה יותר כאשר עולים נתונים לפיהם בית המשפט העליון בוחר לעודד דווקא עתירות של אנשים שפעלו לפגוע באזרחי מדינת ישראל על פני הזכות לחיים של אזרחיה".

ללא הוצאות ב-76 עתירות

כזכור, אתמול נחשף כי מבדיקת סרוגים עולה שב-76 עתירות אשר הוגשו משנת 2014 על ידי המוקד להגנת הפרט נגד הריסת בתי מחבלים – בית המשפט אינו פסק הוצאות לארגון השמאל אשר מייצג כמעט בכל המקרים את משפחות המחבלים. אי מתן הוצאות בפסקי דין אלה, למעשה מהווה לגיטימציה של בית המשפט לעתירות אלה. הכלי המשפטי של מתן הוצאות נועד בכדי למנוע את הזילות והקלות בהגשת עתירות לבית המשפט. המציאות הנוכחית, בה מוגשות שוב ושוב עתירות למרות הידיעה כי קרוב לוודאי הם ידחו בבית המשפט, מאפשרת לדחות את הרס בתי המחבלים לתקופה של מס' חודשים וגורמת לאיבוד אפקט ההרתעה של הצמדת הרס בתי המחבל לזמן ביצוע הפיגוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מה לעשות אלה...
בני | 10-08-2021 11:57
מה לעשות אלה הם העמלקים ושולחהם הכלבים בכנסת,בראשם השקרנית הארורה שקראילת, ואן לנו רק על מי שאמר והיה העולם לסמוך,
המושחתים
בגץ מושחת | 10-08-2021 12:25
להפגין נגד בגץ. לשלוח את בגץ בכלא! שישפטו אותם, שופטים מארהב. אנשי ימין.
2
ועדיין רוטמן הבכיין...
רון | 10-08-2021 12:33
ועדיין רוטמן הבכיין הקטן הגיש עתירה לבגץ לשנות את הוועדות שקבעה הכנסת. רוטמן הבכיין חסר החוליות נואם השכם והערב על עליונות המחוקק מול בגץ, אבל כשלא מצליח להשיג רוב בכנסת רץ לבכות לבגץ שיכריח את הקואליציה לתת לו תפקידים. ככה זה כשנולדים עקום
אתה מאילו...
גמלאי | 10-08-2021 22:17
אתה מאילו שרוצים חורבן בית שלישי? בגולה יותר קל לבכות את החורבן מאשר לשמור על שלמות העם בישראל.
כולם יודעים...
רון | 10-08-2021 14:48
כולם יודעים שאת העתירה ניסח רוטמן הקטן הבכיין הקטן. ויפה לביביסטים שהם נושמים את מורשת רבין - הרי מי לנו גדול מביבי שהחזיר את חברון והצביע 4 פעמיים בעד ההתנתקות. רק תזכיר לי מה הקשר ביניכם ובין ימין? חבורת צבועים
שקרן עלוב....
פיינברג | 10-08-2021 14:06
שקרן עלוב. את העתירה הגישו ביטן ורגב. אגב, אין קשר בין שני הדברים. כפי שאמר רבין: נלחם בטרור כאילו אין שלום, ונעשה שלום כאילו אין טרור. אפשר להגיש עתירה לדיקטטורה של בג''ץ בידיעה שהיא תידחה, כדי להביך את האייתוללות מבג''ץ ובה בעת לפעול נגד עריצותם.
3
אשכנזים והערבים ...
האומן | 10-08-2021 18:46
אשכנזים והערבים שופטים בבגץ למה אתם מצפים בנט נפתלי ושקד לכו לעזה בוגדים מסוכנים התחבקו עים החמס תתביישו לכם שהכלבים יוכלו אותכם
4
בקרוב תיפול ולא...
האומן | 10-08-2021 18:52
בקרוב תיפול ולא תקום הממשלה בוגדים אשכנזים והחמאס בגדו בעם ישראל בתוך שלושה חודשים אין ממשלה מי אתה בנט בוגד בבוחרים))) בקרוב יהיו בחירות והעם היהודי בארץ ובחול יבחר ממשלה נאמנה לעם ישראל עוד שלושה חודשים בחירות והעם היהודי בארץ ישראל ישמח וירקוד הנאמנים
5
בגץ בשירות החמאס...
אריק הויקינג | 10-08-2021 20:46
בגץ בשירות החמאס
6
אתם אומרים שמשנת...
ליכודניקית לשעבר | 10-08-2021 21:20
אתם אומרים שמשנת 2014 זה קורה, מה קרה שהיתעוררתם רק עכשיו כשאתם באופוזיציה.
7
מטורפים אנחנו מאבדים...
גילי | 10-08-2021 21:48
מטורפים אנחנו מאבדים את המדינה!!!!!! החשיפה של רוטמן מחווירה לעומת הרעיון של רם ברק. שמאלנים מסטולים תתעוררו.... חצי שנה טרם עברה וכבר לרם ברק אין בעיה למנות ראש מוסד ערבי!!! קלטתם?????? ממשלה ארורה !!!הכל פסיכי. בגץ חותר לחיסול המדינה בחסות הקרן לישראל חדשה!!!
ארור יהיה...
איחס | 12-08-2021 4:59
ארור יהיה רם בן ברק העילג
מניאקים. מתי...
גמלאי | 10-08-2021 22:14
מניאקים. מתי פעם אחרונה חייבו התנחלויות לא חוקיות על פיצוי או תשלום למדינה על הוצאות של הריסות עי המדינה לפורעי החוק והבניה הבלתי חוקית כולל אבטחת ההריסה עי כוחות הביטחון. בתחומי הקו הירוק יחייבו גם קנסות וגם הוצאות הריסה. רוטמן ושות פועלים באופן עיקבי להרס הריקמה החברתית במדינה. לא זוכר רוטמן וההוא מחברון במפלגה אחת?
8
תרגעו, השמאל הקים...
עמי | 10-08-2021 22:13
תרגעו, השמאל הקים מדינה, את השבכ , המוסד, צהל , מערכת בריאות קופות חולים מוביל ארצי והימין מה?
התבלבלתה ,...
צדק | 11-08-2021 2:55
התבלבלתה , כתבתה השמאל הקים במקום לכתוב הימין הקים
9
השניים האלו יכולים...
סימה | 11-08-2021 6:29
השניים האלו יכולים לאמץ את השיר: באנו אור לגרש, בידינו חושך וגזענות...
10
ובכל זאת...
ש.ז | 11-08-2021 7:03
מעדיף את בגצ כמות שהוא מאשר התערבות ברוטלית של יסודות לאומניים, מסוכנים ואנטי דמוקרטים שיחסלו אותו.