התקדמנו בהר הבית ויש עוד לאן להתקדם - סרוגים

התקדמנו בהר הבית ויש עוד לאן להתקדם

המהפך שעבר על הר הבית: בשנים האחרונות העלייה היהודית להר הבית גדלה והתייצבה, השוטרים בכניסה להר התחילו להתייחס לעולים היהודים בצורה מכובדת יותר ויש שינוי בקרב הרבנים. הכל בזכות העולים

התקדמנו בהר הבית ויש עוד לאן להתקדם
  הר הבית (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90) תמונת כותבת (צילום: הדס פייגנבום)

"עליתי להר הבית להתפלל לעילוי נשמת אימי שנפטרה, והשוטר שליווה אותי, ביקש שאזכיר גם את אימו בתפילה" סיפר לי אחד מהעולים הקבועים.

בשנים האחרונות העלייה היהודית להר הבית גדלה והתייצבה. כשסגרו את הר הבית באינתיפאדה בשנת 2000 למספר שנים, למעט מאוד יהודים הסגירה גרמה לצער. השנה, לעומת זאת, כשההר נסגר לשבועות בודדים, הצטערו יהודים רבים.

עוד באותו נושא

למרות המתיחות: 1679 יהודים עלו להר הבית בט' באב


14

בעבר הלא רחוק, כל עלייה יהודית לוותה בצפיפות באבטחה משטרתית שהקיפה אותה מכל כיוון, כשבצמוד לשוטרים עוטים מכל עבר נשים וגברים מוסלמים שקיבלו תשלום על צעקות בלתי פוסקות על העולים היהודים. הוואקף הירדני, מצידו, העמיד מספר וואקפיונרים שעקבו אחרי כל שפתי יהודים, ומי שהיה נחשד ולו במלמול קל, היה מוצא מההר ע"י השוטר, בהוראת הוואקף. יש רבים שעלו אז להר הבית, חוו את ההשפלה הזאת ואת תחושת חוסר האונים ולא שבו יותר להר הבית.

בעלי איתמר, אז עו"ד, שעלה באותו זמן להר הבית, צעק חזרה לעבר מוסלמית שצעקה עליו: "עם ישראל חי!", הוצא מההר מיד ועוכב. כמובן שאיתמר תבע את המשטרה ואת הוואקף וניצח, אבל זו הייתה האווירה הקבועה בהר.

גילעד ארדן בעזרת יורם הלוי – מפקד מחוז ירושלים, יאמר לזכותם, הוציאו את המוראביטן והמוראביטאת (הגברים והנשים המוסלמים שצעקו על כל יהודי שעלה להר) מהר הבית, הרחיקו את הוואקף מהקבוצות היהודיות ופתחו סוף סוף את האפשרות לעלות להר הבית בנחת. פתאום היה זמן לחוש את הקדושה. פתאום היה אפשר למלמל פרקי תהילים בלי להסתכן בעיכוב.

מאז, התחלפו השוטרים בכניסה להר והתחילו להתייחס לעולים היהודים בצורה מכובדת יותר. לפני כ-4 שנים, נרצחו בהר הבית שני שוטרים. אחרי הרצח, המשטרה החליטה להרחיק את הוואקף אפילו יותר, מה שאפשר ליהודים שעולים לעלות להר להתפלל בגלוי ולהעביר שיעורי תורה קצרים בהר.

במקביל התחילה התעוררות בקרב הרבה מאוד רבנים שחקרו ובררו את הלכות הר הבית והתחילו לעלות להר הבית ולקרוא לתלמידיהם לעלות ולהתפלל.

בהר הבית היום יש מקום שנקרא "בית המדרש" ע"ש יצחק וטליה איימס הי"ד, ישיבה בבוקר וכולל בצהריים, תפילות קבועות כולל חזרת הש"ץ עם סיומת מיוחדת לברכות ושיעורי תורה מלאים.

ההתקדמות העצומה של הר הבית, בעיקר בזכות המתפללים היהודים שפוקדים אותו באדיקות, מרגשת ופותחת הצצה לגאולה. מפה חייבים להמשיך להתקדם לתפילות עם ספר תורה, טלית ותפילין, קורבנות ובניית בית המקדש.

 

אילה בן גביר היא חברה במנהלת הר הבית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
נבנה את בית המקדש ושאחמד טיבי יתפוצץ!!!!!!!!!
נבנה את בית המקדש | 29-07-2021 18:17
נבנה את בית המקדש ושאחמד טיבי יתפוצץ!!!!!!!!!
???? לא...
מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי ? | 30-07-2021 6:01
???? לא ! לא רוצים. לא רוצים מלחמות דת כדי שאפשר יהיה לשחוט בהר הבית פרים או כבשים. מספיק לחרחר ריב בין דתות. האיסור הגדול והחמור ביותר הוא שפיכות דמים. לא רוצים !!!!
שאחמד טיבי?
עמדין | 29-07-2021 19:44
מי שיתפוצץ כשיבנה בית המקדש זה לא אחמד טיבי,זה בנט ,שקד ,וכהנא, ואורבך ,והילדה עם האזנות הסתר
2
זאת התקדמות? זאת...
אוהב ההר והבית | 29-07-2021 19:01
זאת התקדמות? זאת התדרדרות!! איפה מורא מקדש? איפה איסור *כל* הרבנים הראשיים? התקדמות תהיה כשיסגרו את המקום הקדוש והנורא הזה לכל יציר נברא עד לחזרת הנבואה במהרה בימינו
אהבה מרחוק?...
אבי | 30-07-2021 8:27
אהבה מרחוק? גם את הוריך אתה אוהב מרחוק? גם את אשתך וילדיך אתה אוהב מרחוק? גם להם אתה אומר: אני לא אתקרב אליכם, העיקר שגם אף אחד אחר לא יתקרב? מה זה? משחק ילדים?
3
ראש עקום
עמדין | 29-07-2021 19:39
ככה זה עולים להר נגד ההלכה ,ואחר כך מוכרים את כל המדינה לדעאש ולחמס, הגיע הזמן שהדתיים לאומיים יתחילו לחזור לקיום התורה והמצוות כפשוטם ,זו הסגולה הכי טובה להגמל מכל השיגעונות ,ובזכות זה ובא לציון גואל גאולה אמיתית ושלמה ולא גאולת שקר אין שום גאולה בציונות אין שום גאולה בחורבן הדת,להפך כל הציונות זו מלחמה על ה ועל משיחו
4
כל מקום שבו...
אופוזיציונר חילוני | 30-07-2021 5:47
כל מקום שבו הדת שלטת - שם מקום שפיכות הדמים, הסכסוכים, הרוע והרשע. בכל הדתות מדברים גבוהה גבוהה על שלום ואהבה - ובשמם נלחמים המאמינים זה בזה, שונאים זה את זה ומנסים לשלוט זה בזה. הפרידו את הדת מהמדינה. הניחו לנו עם ההזיות על הקרבת קורבנות, עם השתלטות על הר הבית, עם חזרה לתקופה שלפני 2000 שנה. לא רוצים דאעש יהודי.
צודק. במקום...
אלוהים ישמור | 30-07-2021 23:10
צודק. במקום שיש דת אין אלוהים.
5
מרגישים את פעמי...
שוחר ציון | 30-07-2021 8:21
מרגישים את פעמי הגאולה. מדי יום עולים יהודים בקדושה ובטהרה בראשות תלמידי חכמים מובהקים. מתפללים במקום אשר בחר ה'. לאט, לאט גם יהודים שהסתייגו מצטרפים לעולים ועוד ועוד רבנים תומכים.
6
הקורבנות מקורם בעבודת אלילים.
המורה להיסטוריה | 31-07-2021 14:10
אלוהים לא זקוק למקום ומושג הקדושה הומצא על ידי אנשים שכמו הרבנים הרבים של היום - רוצים שהציבור יממן אותם. עצוב ועלוב שאתם חושבים שזו יהדות. עצוב ועלוב שאתם חושבים שיש קדושה או רוחניות בלהסביר לאלוהים דווקא במקום מסויים כמה הוא נפלא. עצוב ועלוב שאתם מאמינים שאם לא תספרו לאלוהים אלף פעם ביום כמה הוא נאדר ונהדר, הוא לא יאהב אתכם. עצוב ועלוב שאתם זקוקים לתפילות תפלות כדי להרגיש שאלוהים אתכם. עובדי אלילים אתם כולכם. סוגדים לאבנים ולפתקים ולדפים כתובים.
שקר.חוסר הבנה רוחנית בסיסית.מצוי אצל חילונים.
מד | 02-08-2021 17:41
.
עצוב שאתה...
יותם | 01-08-2021 11:22
עצוב שאתה מזלזל ביהדות ובמקום קדוש. לך תלמד היסטוריה. תלמד יהדות אין שחר לכל מה שאמרת הכל נובע מבורות.
7
לאיזה רב את מקשיבה?
משה | 01-08-2021 14:00
בעלך אמר שהוא עולה בגלל פסק הרב ליאור. אבל הרב ליאור אוסר על נשים לעלות, אז לפי מי את הולכת? רב כבקשתך?
8
הרבי
נועם | 20-08-2021 9:38
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף