עם שחקנים וסימולציות: המרכז שהופך את המורים בירושלים לטובים יותר

עם שחקנים וסימולציות: המרכז שהופך את המורים בירושלים לטובים יותר

כיתקטיקה, מרכז חדשנות שמפעיל מינהל חינוך בעיריית ירושלים, לקח לו למטרה להעניק למורים בעיר כלים להתמודדות עם מצבים מורכבים - ועושה את זה בהצלחה רבה. איך זה עובד? שחקנים, סימולציות וסדנאות מקצועיות. צפו בכתבה

author-image
עם שחקנים וסימולציות: כך ירושלים משפרת את המורים
  כיתקטיקה. חינוך בעולם החדש (צילום: סרוגים)

הכירו את כיתקטיקה – מרכז חדשנות שמפעילה עיריית ירושלים ומינהל חינוך ירושלים במטרה להפוך את אנשי ונשות החינוך בעיר לטובים ומקצועיים יותר ולהעניק להם כלים להתמודדות בפני סיטואציות מורכבות בבית הספר. במינהל חינוך ירושלים הבינו כמה מורכבת עבודת אנשי ההוראה בעיר, שכוללת התמודדות יום-יומית עם אתגרים מורכבים בכמה חזיתות, והחליטו להעניק ללא עלות לאנשי החינוך בעיר סדנאות סימולציות יחודיות שיתנו להם את הכלים להתמודד עם סיטואציות מאתגרות.

אביב קינן, ראש מינהל חינוך ירושלים אמר בראיון לסרוגים: "העיקרון אומר שאם אנחנו מבקשים מהתלמידים והמורים ללמד אחרת – כולנו צריכים גם ללמוד אחרת". עד כה השתתפו בתכנית מורים וצוותי הוראה מכל רחבי העיר. "היעד הוא שכל איש חינוך יעבור הכשרה כזו" אומר קינן, "ויביא את העקרונות והתובנות שהוא לומד ממנה לבית הספר – גם לתלמידים וגם ליישם אותם על עצמו בבית הספר"

אז איך זה עובד? אורית דולב, סגנית מנהל אגף פדגוגיה במנח"י מספרת: "אנחנו לומדים את האתגר לעומק, מכינים תרחיש ושחקנים שנכנסים לדמות. מגיעה הקבוצה, עולה אחד המורים שמתאמן מול שחקן עם התרחיש המסויים ומול הקבוצה מופיע קונפליקט במלוא הדרו".

שרונה שם טוב, מנהלת בית הספר ממ"ד תורני חומת שמואל שצוותה השתתף בסימולציות סיפרה לסרוגים: "מה שמדהים בכל הדבר הזה – זה שצוות המתחקרים פשוט נכנס לעולם של בית הספר, חוקר אותו בנעימות ומנסה להבין לאן הוא נכנס, מי אנחנו ומה אנחנו רוצים".

אביב קינן מסכם: "אם כל העולם התקדם – רופאים, אחיות וצוותים בהייטק לומדים אחרת – גם אנחנו רוצים. הרצון הוא לעשות תהליך למידה אפקטיבי וקצר, אתה עושה סימולציה, הכל מצולם, הכל נראה והכל מדובר, ובתוך כמה שעות אתה יוצא עם תובנות. זה הצורך. רצינו להיות חדשניים, אפקטיבים ויעילים לטובת חינוך אחר בירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רעיון נפלא!! ...
שרון נחמן | 19-08-2021 21:59
רעיון נפלא!!
2
אין על עיריית...
אברהם | 19-08-2021 22:02
אין על עיריית ירושלים בכל העולם. כמה השקעה! כל הכבוד!
3
אשמח להצטרף לצוות...
תמי איתן | 26-08-2021 15:50
אשמח להצטרף לצוות השחקנים אני בעצמי משתתפת כשחקנית בסמולציות הרבה שנים