בית ספר למשחק: הכירו את משחק הקופסא 'גרביטרקס' - סרוגים

בית ספר למשחק: הכירו את משחק הקופסא 'גרביטרקס'

הכירו את משחק הקופסא המשפחתי החדש, אשר כבש את השוק הישראלי וימלא לכם שעות קיץ ארוכות עם הילדים: ה'גרביארקס!'. מסלול גולות מאתגר, מרהיב ומרתק ילדים והורים כאחד

בית ספר למשחק: הכירו את משחק הקופסא 'גרביטרקס'
  (צילום: יח"צ)

קבלו את המשחק שכבש את השוק הישראלי בסערה: משחק הקופסא גרביטרקס, משחק איכותי, מתוחכם שמפתח את החשיבה הלוגית ומבוסס על יסודות הפיזיקה. אזהרת משחק! זה משחק ממכר, שלא ירד לכם מהשולחן או מהרצפה. גם המבוגרים בבית לא מפסיקים לשחק איתו.

עוד באותו נושא

צפו: כשמאיה ורטהיימר הפכה לכתבת סרוגים

מה הסוד שמאחורי הסחף הזה? ניסינו לפצח אותו בראיון אישי עם נופר בסון, בעלת הבלוג "משחק ילדים-בלוג משחקי הקופסא של נופי", וניצן בר על שעות משחק מול הילדות שלו בבית.

 משחקים אותה

גם טובי המשחקים לא מצליחים להיזכר מתי לאחרונה היה המשחק שלא הרים אותם מהרצפה.

זה קרה מהרגע בו פגשו את גרביטרקס, משחק קופסא איכותי ומתוחכם כאחד, שיש לו קסם מיוחד: הוא מפתח את החשיבה הלוגית ומתבסס על יסודות הפיזיקה, מה שמאפשר לילדים וגם למבוגרים צלילה לעולם שלם של הנאה ולמידה. נופר בסון וניצן בר, מעידות שהמשחק נמצא באופן קבוע על השולחן או על רצפת הסלון. וכל הזמן הילדים מחפשים מסלול חדש וכך מתפתח הדמיון לכולם.

משחק לכל המשפחה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נופר בסון, בעלת הבלוג ״משחק ילדים-בלוג משחקי הקופסא של נופי״ שעוסק כולו בעולם משחקי הקופסא. ספרי לנו איך נחשפת למשחק ומה הערך מוסף שאתם מקבלים ממנו?

לבן שלי רום בן ה 8 יש בלוג מצולם שנקרא ״משחק ילדים ג׳וניור״ שבו הוא מצלם סירטוני הסבר  על משחקי קופסא שהוא אוהב במיוחד ובו הוא מלמד את חוקי המשחקים השונים.

 

"משחקי קופסא מאז ומתמיד הם חלק חשוב ודומיננטי בחיים שלנו ואנו משחקים שעות רבות במהלך היום והם משמשים בעבורנו גם ככלי חינוכי ולימודי. אנו מקפידים על זמן משחק בהרכב משפחתי מלא לפחות פעמיים בשבוע וזהו ללא ספק זמן האיכות והכיף הגדול שלנו יחד. אוסף המשחקים שלנו מונה כ 450 משחקי קופסא שונים ומגוונים".

(צילום: שאטרסטוק)

מה את יכולה לספר לנו על המשחק גרביטרקס שכובש את הבתים בישראל?

"את הגרביטרקס רכשנו לפני כשנה וקצת והוא הרבה יותר מעוד משחק קופסא רגיל בשבילנו.  הוא משחק איכותי, מתוחכם שמפתח את החשיבה הלוגית המתבסס על יסודות הפיזיקה, הוא מאפשר לילד וגם למבוגרים צלילה לעולם שלם של הנאה ולמידה. הוא משחק ורסטילי המאפשר בניה של אין ספור מסלולים גם על פי מודלים וגם כיד הדימיון ואפשר לומר שמאז שהוא נמצא אצלנו הוא כל הזמן נמצא על שולחן המשחקים.

רום בונה דגמים מורכבים ומשקיע שעות על גבי שעות בבניית מסלולים שמפתחים את הדימיון, התפיסה המרחבית, החזותית והחשיבה היצירתית והלוגית. לא פעם הוא נדרש לפתור בעיות במסלולים שהוא בונה בכדי שהמסלול יעבוד כמו שצריך ובדרך זו הוא לומד את יסודות הפיזיקה והגרביטציה מה שמסייע לו גם בפתרון בעיות אחרות שאינן קשורות למשחק עצמו.

"לרום יש את כל ערכות הגרביטרקס שהגיעו לארץ כולל כל ההרחבות האפשריות והמסלולים שהוא בונה מרהיבים ומורכבים ואנחנו רואים שעם הזמן המסלולים הופכים ליותר ויותר מורכבים ומוצלחים. רום משלב עוד עזרים בתוך המסלולים שהוא בונה ואפילו בנה מסלול עם כוסות מים שבסופו הכדורים פוגעים בכוסות מלאות במים בכמויות שונות ובזמנים שונים והצליח להפיק ״מנגינה״ מהסאונד שנשמע בזמן פגיעת הכדורים בכוסות.

"רום נמצא בקבוצת סיכון ולכן כבר מעל שנה הוא נמצא בבית בבידוד (מאז פרוץ מגיפה הקורונה) ומשחקי הקופסא והגרביטרקס בפרט הם עוגן ואוויר לנשימה בעבורו ובעבורנו".

ניצן בר, אבא לשני בנות שנחשף גם למשחק גרביארקס בחנות משחקים והבין שהוא יותר מתלהב מבנותיו הקטנות במשחק הזה, מספר לנו כיצד נחשף למשחק ולערך המוסף שהם שואבים ממנו.

"למשחק נחשפנו אני ואשתי בחנות משחקים. התלהבנו מהרעיון שהוא מלא מסלולים ובעצם מלא למידה מעבר למחשק קופסא רגיל, הבנות שלי התלהבו ומתלהבות יחד איתי כל יום מהמשחק, אני משקיע בקניית עוד ועוד מסלולים שמאפשרים לנו לשחק וללמוד יותר.

(צילום: שאטרסטוק)

"המשחק נמצא אצלנו בקביעות בסלון, ואני יכול לספר לך הוא אומר לי, שאנחנו מוכרים את הבית וכל אחד שמגיע לראות את הדירה מתלהב ממה שהוא רואה ושואל. זה נהיה השיח הראשוני שלנו במכירת הדירה".

מה אתה יכול לספר לנו על המשחק גרביטרקס שכובש את הבתים בישראל?

"המשחק מלמד אותנו את חוקי הפיזיקה, יש בו אין ספור מסלולים ויכולות שלא נגמרים אף פעם, לא את כל החלקים ניתן לרכוש בחנויות בארץ, ולכן אני קונה המון באינטרנט וכך משלים לנו עוד מסלולים. משהוא מאוד מיוחד שעשיתי בהתלהבותי מהמשחק, מצאתי דרך להסביר לבנותיי הקטנות את חוקי המשחק ולכן בניתי מצגת שבא ניתן ללמוד מהלכים של המשחק.

עוד באותו נושא

הכוכב הבא מהמגזר: אוריין שוקרון בשיר חדש "עד ליום הבא"

"אני כל כך אוהב את המשחק, ממש כבר סוג של התמכרות שהבנות כבר שואלות אותי, אבא אנחנו יכולות לבנות מסלול משלנו? מתי אפשר לפרק את שלך? הוא צוחק…

"החשיבה במשחק הזה היא אין סופית וכן גם הלימוד כי זה יש בו חוק המשיכה, פיזיקה, מסלולים מרהיבים שנותנים לילדות ערך מוסף של לימוד עצמי ומהנה ביותר".

בואו נלמד קצת מהו משחק הקופסא גרביארקס

"מסלול גולות, משחק הרכבה ייחודי לבנייה של מסלול גרביטציה המסיע גולות במסלול מאתגר אותו ניתן לבנות בצורות שונות תוך פיתוח יכולות הדמיון וההרכבה ההנדסית. "מסלול הגולות כולל בתוכו מעל 100 חלקים עם 18 סוגים שונים של חלקים המאפשרים בנייה ועיצוב המסלול בצורות שונות ומגוונות זהו משחק הרכבה ייחודי ומאתגר לילדים המאפשר להם לפתח את יכולות הבנייה וההרכבה שלהם ויכול לרתק אותם אליו למשך שעות "למשחק זה ניתן גם לצרף הרחבות רבות מאותה סידרה וע"י כך לשכלל את המסלול, להגדיל אותו ולייצר בו מסלולים מתוחכמים ומרהיבים.

בין ההרחבות הניתנות להוספה תוכלו למצוא טרמפולינה המקפיצה את הכדור מעל מסילות, מעלית המגשרת בין מסלולים בגובה שונה, אומגה הלוקחת את הכדור באוויר, תותח מגנטי ועוד ועוד.

"וכמובן למדנו גם מנופר וגם מצבי שיש במשחק אין ספור אפשרויות כדי להגדיל אותו ולפתח דמיונית את המסלולים המתוחכמים והמרהיבים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 28-09-2021 9:35
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף