חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה - סרוגים

חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק הדיינים, שמטרתו להגדיל את הייצוג הנשי בוועדה למינוי דיינים ולהגדיל את הרוב של הממשלה: "ממשלת בנט-לפיד נלחמת בדת"

חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה
  מליאת הכנסת (קרדיט: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדיינים של חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב ממפלגת העבודה. לפני כשבועיים החוק נפל לאחר שיו"ר הכנסת מיקי לוי, הצביע בטעות עם האופוזיציה נגד החוק.

עוד באותו נושא

דרמה בכנסת: מיקי לוי הצביע נגד; חוק הדיינים נפל


60

59 חברי כנסת הצביעו בעד החוק לעומת 51 שהתנגדו. כעת החוק יועבר לוועדת הכנסת שם יוחלט באיזו וועדה הוא יוכן לקראת העלאתו לקריאה שנייה ושלישית.

על פי החוק, מתוך נציגי הממשלה והכנסת יחדיו, לוועדה לבחירת דיינים יהיו שתי נשים לפחות במקום אישה אחת מכל אחת מרשויות אלה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי ההצעה נועדה על מנת לאפשר לממשלה יותר גמישות בבחירת נציגיה.

ח"כ ישראל אייכלר תקף את הממשלה ואמר: "בממשלה הזאת יש הסכמה שלא עוסקים בשום דבר כי היא מפוצלת ולא מסכימה על שום דבר, חוץ מדבר אחד- המלחמה ביהדות ובדת. עצם זה שאנחנו יושבים כאן בשעה כזאת ומדברים על הוועדה למינוי דיינים כאשר הרי לא חסרות צרות במדינה, זו הוכחה לכך. בשם הדמוקרטיה והשוויון לשלול מהגברים בכנסת את הזכות להיבחר לוועדה זו טיפשות ועוול".

ח"כ יואב בן צור אמר: "מי שיצר והגה את החוק הנורא הזה, הפרסונלי הזה, שנועד לנסות לשנות את אופיים של בתי הדין הרבניים הוא פשוט כמו כסיל השב על איוולתו. בפעם הראשונה ניסיתם וברוך השם לא הצלחתם, כשיו"ר הכנסת בעצמו הצביע נגד החוק".

"אין לנו ספק ואנחנו מתפללים שגם הפעם בעזרת השם הרפורמה הזאת לא תעבור. אף אחד לא מעז לגעת בוועדה למינוי שופטים או למינוי קאדים או בוועדה למינוי דיינים דרוזיים כי אוי ואבוי מה יקרה, וכאן בגלל גחמה של אדם מסוים שרוצה להיות בוועדה הופכים עולמות".

ח"כ יריב לוין אמר: "במשך שנים הקואליציה הנוכחית האשימה אותנו שאנחנו רוצים לסדר ג'ובים, כי חשבנו שראוי לאפשר לשר להביא איתו צוות רציני שיהיה מחויב להצלחתו ומדיניותו. מה לא אמרתם על התפיסה הבסיסית כל כך הזאת? אבל עכשיו, בשיא החוצפה והצביעות, אתם באים ולא רק שעושים חוק ג'ובים מיוחד שמייצר הרחבה של הוועדה ומשנה את ההרכב האנושי בה, אלא שאתם עושים את זה כדי לסדר ג'ובים אישיים. הצביעות הזאת היא חרפה, החוק הזה הוא בושה וזה תקדים שלצערי הרב מדינת ישראל ואזרחי ישראל ישלמו עליו ביוקר".

שר המודיעין אלעזר שטרן השיב לדברים ואמר כי בניגוד לטענות, "החוק דווקא יתרום למעמדם של בתי הדין הרבניים שחשוב לכולנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הממשלה מצילה את הדת היהודית מהעסקנים החרדים
עמיחי | 27-07-2021 9:20
הממשלה הנוכחית מצילה את הדת היהודית מהעסקנים החרדים שהוזילו וביזו אותה
נו. תשנו את הוועדה למינוי שופטים
ראש גדול | 27-07-2021 12:49
מינוי שופטים זו הצרה הגדולה... יש רוב ימיני בכנסת למה לא תשנו לטובה את הוועדה למינוי שופטים? אוף, נזכרתי עבאס מירב מיכאלי ולפיד לא מרשים. אתם עסקנים קטנים שעוסקים בשטויות... הדיינים? כל הדיינים הם אותו דבר ומחויבים להלכה.
אכן
דיסקין | 27-07-2021 10:59
יישר עמדין היטבת לבטא זאת,בכל מפגש שלצערי אני נאלץ על כרחי להיפגש עם דתי לאומי אני רואה את השנאה בעיניים, במסגרת העבודה שלי אני נפגש פעמים רבות עם אנשים שאינם בני ברית ,וויכול אני להעיד אף אחד לא שונא ועוין כמו הדתיים לאומיים וכבר דרשו חזל למה נקרא שמו סיני שמשם ירדה שנאה לדתיים לאומיים
גלגל הצלה
עמדין | 27-07-2021 9:53
ברגע שאתה אומר חרדים אתה פטור מכל טיעון ענייני ,די להפעיל את הרגשות החייתיים האנטישמיים ואתה פטור מהכל ,ממש גלגל הצלה,ואלו שמיטיבים להשתמש ביצרים האפלים האלו הם בעיקר הדתיים לאומיים שיינקו את השנאה והאנטישמיות מחלב אימם
2
הרב קריב = התרופה מהקב"ה לשחיתות האורתודוקסית
הודו לה' כי טוב | 27-07-2021 9:21
חבל שאין עוד אנשים כמוהו בכנסת
3
פני הדור כפני הכלב סוף העולם קרב מהרבה בחינות
יעקב | 27-07-2021 9:28
שיטפונות וירוסים שלך תדע אפה יעצרו והכל ממעשינו אם לא נדע לעצור ויהיה מלחמת אחים שכהנה התחיל בו זה מה שיהיה
אז עכשיו סוף...
דודו אוהד ארסנל | 27-07-2021 11:34
אז עכשיו סוף סוף אנחנו מבינים שעל מי שעושה הרבה רעש ברשתות הם בסך הכל קומץ כהניסטים. אתם גרמתם לנפילת נתניהו ועכשיו מי יודע כמה שנים תעבורנה עד שהוא יחזור. בינתיים טיבי המשותפת ורעם יתפסו לכם את הכנסת ויוריד אתכם בכוח מן הדוכן. איפה השכל שלכם??? איך נפלו גיבורים.
4
המדינה נמכרה לרפורמים אמנם עדין לא מלא אבל
חיים | 27-07-2021 9:30
הסכר נפרץ