שר הביטחון גנץ: "הסדרת אביתר - בהתאם לחוק וככל שיתאפשר"

שר הביטחון גנץ: "הסדרת אביתר - בהתאם לחוק וככל שיתאפשר"

בפגישה שהתקיימה היום בין שר הביטחון לחברי מרצ, אמר גנץ: "המדיניות שלו היא לחזק את הגושים", מנגד אמר הורוביץ: "מרצ לא תאפשר פעולות חד צדדיות שיעמיקו את הסכסוך"

author-image
גנץ על הסדרת אביתר: "ככל שיתאפשר"
  צילום: פלאש 90

במהלך פגישה שהתקיימה הבוקר בין שר הביטחון, בני גנץ, עם חברי סיעת מרצ, התייחס גנץ לסוגיית הסדרת המאחז אביתר, לאחר זה פונה זמנית בהסכמה.

לפי ההודעה מטעם שתי המפלגות: "ההסדר מקבע את העיקרון שקבע- שלא תהיה התיישבות בניגוד לחוק, תוך שמירה על שלמות העם והקואליציה, והימנעות מאלימות. גנץ הדגיש, כי עתיד המקום נבחן כעת במוסדות התכנון, וכי החלטה תתקבל אך ורק לאחר סיום סקר הקרקעות בהתאם לחוק וככל שיתאפשר. גנץ עידכן את סיעת מרצ כי צה"ל מתחקר את נושא העלייה על הקרקע במקום."

אביתר, לפני הפינוי. צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90

עוד אמר גנץ ביחס לפיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון כי "המדיניות שלו היא לחזק את הגושים ולתחזק את היישובים הקיימים, והזכיר, כי עמד על כך שבהסכמים הקואליציוניים תישמר האחריות על הפיקוח על הבנייה הבלתי חוקית בשטחי c בידי מערכת הביטחון והמנהל האזרחי."

בפגישה הציג שר הביטחון לחברי סיעת מרצ את מדיניותו בתחום הפלסטיני, בדגש על הצורך בחיזוק היחסים עם הרשות הפלסטינית. בהקשר זה אמר, כי מתקיימת עבודת מטה בנושא. חברי מרצ העלו גם את סוגיית האלימות מצד מתנחלים והצורך לטפל בכך ביד קשה.

עוד באותו נושא

הפתרון למשבר הקואליציוני: התפקיד החדש של יאיר גולן


21

"מרצ תמיד הובילה את המאבק לשלום"

בפתח הפגישה אמר שר הביטחון, כי הוא רואה חשיבות בקיום שיח פתוח בתוך הקואליציה, וכי המדיניות שלו מבוססת על שמירה קפדנית על ביטחון המדינה, לצד קידום השלום ומהלכים מדיניים שיאפשרו אותו. עוד הדגיש שר הביטחון את חשיבות השמירה על החברה הישראלית ואחדותה, על כל גווניה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הדגיש כי מרצ תמיד הובילה את המאבק לשלום ולפתרון צודק לסכסוך הישראלי-פלסטיני וכך תמשיך לעשות. גם בממשלה הנושא הזה עומד בראש סדר העדיפויות של סיעת מרצ, וזו לא תאפשר פעולות חד צדדיות שיעמיקו את הסכסוך ויקשו על ישראל להגיע להסדר בעתיד. עוד הוסיף השר הורוביץ כי סיעתו עובדת בשיתוף פעולה מלא עם שר הביטחון גנץ.

בהמשך לשאלות חברי סיעת מרצ, הדגיש שר הביטחון כי מערכת הביטחון לומדת בימים אלו את נושא NSO, והדגיש כי מערכת הביטחון מאפשרת רישיונות ייצוא לסייבר אך ורק לצורכי ביטחון או מניעת פשיעה.

סיעת מרצ. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר הביטחון ציין כי הוא ערך ישיבות עם פורום ייעודי במשרד הביטחון עוד בתחילת תפקידו, והדגיש את חשיבות השמירה על זכויות אדם במסגרת עסקאות מכירת נשק.

עוד העלה שר הביטחון בפגישה את הצורך, לשתף פעולה בנושאים של שמירה על שלטון החוק וכן הציג להם את מתווה השירות הכולל שבכוונתו לקדם, שישמור על צבא העם ויתאים את השירות לכלל האוכלוסייה ולצרכים של מדינת ישראל בשבעים השנים הבאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
פושעי אביתר - לכלא ומיד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שומר חוק | 22-07-2021 13:20
בלי טריקים ובלי שטיקים.
2
סומך על הממשלה...
חיליק | 22-07-2021 13:34
סומך על הממשלה הזו. למען ההתיישבות הרבה יותר מנתניהו.
3
השטחים ביהודה ושומרון...
שמאי קרקעות | 22-07-2021 15:20
השטחים ביהודה ושומרון הם כולם (C ) שלנו והמפקפקים יגיע יומכם .גם ביבי משך ומשך ומשך ואיפה הוא היום ספון בחדרו ומשחק גולות עים בנו.צריך מנהיגות שתתחיל לעבוד ולא מעניין אותה מה יגידו. צריך להחיל ריבונות ישראלית על כל המדינה מהירדן ועד מצריים כולל
4
תזכרו מי שנגע...
ראובן | 22-07-2021 15:25
תזכרו מי שנגע בארץ ישראל גמר
מקווה שגם...
תלם | 24-07-2021 4:58
מקווה שגם אתה תגמור
5
תוקם ישיבה על...
אלון גולדמן | 22-07-2021 16:38
תוקם ישיבה על הירח לפני שתוקם באביתר
6
בושה לבני גנץ...
פופר | 22-07-2021 22:11
בושה לבני גנץ משלם מסכורות למחבלים שרצחו חיילים אך אן לאחה בושה ליבגוד,עוד פעם בחיילים שמתו למען אמדינה,ואתא שר,אביטחון זה,שנותן כסף לרוצחים מחבלים אתא גנץ זאה שמשלם פותקשן, למישפחות של אמחבלים לבני גנץ יש מחירון של מחבלים שרוצחים חיילים זה מחיר גבועה ומחבל שרוצח מישפחה שלמה מכבל מי בני גנץ בונוס,בכסף גנץ אידים שאליב,מלעים בדם של חיילים אתא שותף של אמחבלים תיתביש, בוגד בחיילים ובחלאלה צהל גנץ עוד פאם ארג אותם שאו נותן כסף למחבלים גנץ בשביל רכב,יוקרתאי בגד,בכול אאורים אשכולים ובחיילים אתא גנץ משתף פעולה אים מחבלים