הנדל: "פריסת סיבים היא ריבונות מעשית" - סרוגים

הנדל: "פריסת סיבים היא ריבונות מעשית"

שר התקשורת יועז הנדל נפגש עם יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, בנושא פריסת הסיבים ביו"ש, רפורמת המרחב הכפרי וכיסוי קליטה. לדבריו, "הפריסה היא ריבונות מעשית ויצירת חיים נורמאליים"

הנדל: "פריסת סיבים היא ריבונות מעשית"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

שר התקשורת, יועז הנדל, קיים היום (רביעי) יחד עם ראשי מועצת יש"ע – תדרוך לתקשורת בנושא פריסת הסיבים וכיסוי הקליטה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. בפגישה שהתקיימה במשרד התקשורת בירושלים לקחו חלק ראשי מועצת יש"ע.

עוד באותו נושא

"ההנהלה של בן אנד ג׳ריס העולמי בחרה ללקק לטרור"


14

 

בפתח הדברים השר התייחס לסערת החרם של בן אנד ג'ריס: "התשובה לחרם של בן אנד ג'ריס העולמית – להקים מפעלים באזורי התעשייה ביו"ש. קורא לחברות התקשורת להקים מרכזים ומוקדים בהתיישבות, במרחבים הכפריים בארץ ובתוכם בבקעה ביהודה ושומרון. החברה העולמית צריכה לדעת דרך הכיס שלא יהיה שווה לה להחרים".

לפגישה הביאו גלידות בן אנד ג'ריס מתוצרת ישראל והשר קרא לחזק את המפעל הישראלי שעמד מול ההחלטה של החברה העולמית.

"פריסת סיבים היא ריבונות מעשית"

השר פירט על תפיסת עולמו לקידום תשתיות ברחבי הארץ, בין היתר ביהודה ושומרון: "ההתייחסות ליהודה ושומרון היא כמו לכל יישוב בארץ. מבחינתי אין הבדל בין נתניה לבקעת הירדן בין רבבה לקיבוץ כברי. פריסת סיבים היא ריבונות מעשית ויצירת חיים נורמאליים. הקצב באי"וש מאז הרפורמה מהיר מאוד, יש שטפון של מכרזים וישובים שפורסים, ומכאן צריך רק להגביר״.

אלחייני (צילום: יונתן זינדל\ פלאש90)

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, "אני מבקש להודות לשר הנדל שנכנס למשרד במרץ רב. לפני שנה נפגשנו והוא הציג לנו את מהפיכת הסיבים האופטיים, וכבר היום ביהודה ושמרון ובקעת הירדן יש ישובים ומועצות שיצאו למכרזים וחלקם כבר פורסים תשתיות בשטח. זה מחולל שינוי אדיר, נותן שירות ואיכות חיים לתושבים וגם מסייע לתעסוקה ויזמות. מהלך זה מפתח את ההתיישבות ועושה ריבונות מעשית והשוואת זכויות כמו כל אזרח במדינת ישראל".

הנדל (צילום: חיים גולדברג)

עיקרי הדברים שהוצגו על ידי השר:

פריסת סיבים: 50% מממשקי הבית ביו"ש כלולים ברישיון של בזק. אפשר למצוא ברשימה את היישובים האלו – אלון שבות, אלעזר, קרית ארבע, אלפי מנשה, אלקנה, אפרת, גבע בנימין, גבעון החדש, גבעת זאב, גיתית, הר אדר, הר גילה, ורד יריחו ועוד.

– ישנם יישובים שלא כלולים במפת הפריסה הראשונית – אלה נפרסים על ידי חברות קטנות או על ידי קופת התמרוץ הממשלתית.

רפורמת המחרב הכפרי

– ערוץ נוסף – רפורמת המרחב הכפרי. אינטרנט מהיר לא רק בעיר. אנחנו כמשרד מלווים ומעודדים את המועצות האזוריות להוציא מול מכרזים החברות השונות. ישנם כ-30 חברות חדשות שקיבלו רשיונות בשנה האחרונה בזכות הרפורמה שהוביל השר: טלרן, פיוצ'רנט, לניר תקשורת (Xfiber), נורוקום

דוגמאות למכרזים שכבר יצאו לפועל: בקעת הירדן בתהליך פריסה, יחד עם ראש המועצה האזורית, דוד אלחיאני, קיימו מכרז לכל היישובים במועצה. אורנית – ניר ברטל לאחר מכרז חברת פרטנר פרסה את הישוב כולו . מעלה אדומים – העיר נפרסה במלואה על ידי פרטנר ויש אזורים עם בזק. העיר מרושתת כמעט כולה.נריה פורסה כולה.

– בכל מדינת ישראל היום אנחנו בפריסת סיבים של כ45% , עד סוף השנה רוב משקי הבית יחוברו. רק החודש התחברו למעלה מ- 60 אלף משקי בית חדשים עם תשתית סיבים, בצפון בדרום ובכל מקום. מעל מיליון משקי בית.

כיסוי קליטה: בעקבות החלטה של שר התקשורת עלתה חובת הכיסוי של החברות מ75% ל95 %.

– רפורמת הכיסוי שתעבור בחוק ההסדרים הקרוב תאפשר פריסה של אנטנות קטנות מרובות כפי שנדרש בדור החמישי.

– כל אנטנה הופכת לאתגר מול תושבים, הפתרון הסברה וקיצור תהליכים. ביהודה ושומרון יש מורכבויות נוספות כמו מינהל אזרחי, משרד הבטחון, צה"ל וכו'. ובכל זאת הצלחנו להקים אתרים בקדנציה הקודמת. לא מספיק.

– ישנם אזורים בהם ניתן היתר לאופטמיזציה של האנטנות על מנת לשפר את הקליטה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
טעות.ריבונות מעשית=שריפת רכבים של צבא ומשטרה
פוגרומצ'יק שלא מתרחץ | 21-07-2021 15:53
ואם החיילים בתוך הרכב - זה הידור מצווה
2
כן ,בטח ליצנים...
יבגני | 21-07-2021 16:44
כן ,בטח ליצנים ממש ריבונות
3
תומכי טרור
נוכל ושקרן | 21-07-2021 17:19
אם מפלגה תומכת טרור תומכת בממשלה, מה זה אומר על הממשלה, שהיא מעודדת טרור נגד אזרחיה?
4
תסתכלו טוב טוב על העז הנדל
האסיר הבא | 21-07-2021 21:53
העז הזאת תהיה עוד כמה שנים בבית הסוהר. כל מי שקרוב למהלכיו של השר המופקר הזה, לא מאמין לעזות המצח שבמהלכיו המושחתים.