אגדות: 3-2 מטורף לריאל על ברצלונה בבלומפילד! - סרוגים

אגדות: 3-2 מטורף לריאל על ברצלונה בבלומפילד!

בערב מטורף של קלאסיקו בבלומפילד, ניצחו אגדות ריאל מדריד את אגדות ברצלונה בתוצאה 3-2. עשרות אלפי האוהדים שהגיעו זכו להצגה מהסרטים שהם לא ישכחו לעוד זמן רב. תל אביב נצבעה בלבן

author-image
אגדות: 3-2 מטורף לריאל על ברצלונה בבלומפילד!
  (צילום: יקיר גורייבסקי)

3-2 של ריאל מדריד על ברצלונה!, אפילו במשחק "לא חשוב" כזה, נדמה שהתוצאה הזאת לא הייתה משמחת שום קטלוני, וכל מדרידאי היה מחייך וחוגג בתאווה. משחק הראווה של שתי הקבוצות אתמול (שלישי) בתל אביב, סיפק לאוהדים את מה שהם ביקשו, והרבה יותר מזה.

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים ביטלה את המשחק מול ברצלונה


3

האיבה והיריבות העמוקה בלטה לעין במשחק של ברצלונה מול ריאל מדריד בבלומפילד (איזה שילוב מוזר של מילים). כמעט כדי להדגיש את כל ההיסטוריה שעומדת מאחורי היריבות הזאת, שמתי לב ששתי הקבוצות התעקשו לכתוב את המילה "אגדות" בצורה שונה.

ברצלונה כתבו את המילה LEGENDS, באנגלית, בדומה להחלטה שלהם להשתמש בהגייה אנגלית לשם המועדון כמחאה על משטר פרנקו. ריאל לעומת זאת, כתבו את המילה LEYENDAS, "אגדות" בספרדית.

"לא נראה לי שיש מקום באצטדיון"

כשהגעתי למגרש, ראיתי תורים מטורפים שלא ראיתי הרבה זמן. אחד המאבטחים אמר כשעברנו לידו "לא נראה לי שיש מקום באצטדיון".

ראיתי בקהל הרבה משפחות צעירות, אבות צעירים שגדלו על ברצלונה הגדולה ועל ריאל שהפציצה, לוקחים עכשיו את הילדים שלהם לחוות איתם אותה חוויה. גם אם ההורים אף פעם לא ראו באמת את הקבוצה באקשן כשהיא הייתה בשיאה.

כשעלו השחקנים על המגרש, עלתה בי התרגשות, אין מה להגיד. גם אם השחקנים האלה כבר לא בכושר כמו שהם היו, עם לא מעט קילו עודפים (חלק יותר מאחרים), אלה עדיין אותם הכוכבים. רונאלדיניו, חאבייר סביולה, ריבאלדו, רוברטו קרלוס, לואיס פיגו… איזה שמות.

כשהתחיל המשחק, היה ברור שאם יש דבר שלא נעלם עם השנים זה הכישרון. אמנם הכול זז יותר איטי, והרבה מסירות לא הגיעו לאן שהן היו צריכות, אבל וואי, איזה מהלכים.

סללומים, עקבים, בעיטות חופשיות מרשימות, דברים שלא הייתי בטוח שאראה מהחבורה הזאת. כשאתה רואה את זה מול העיניים, אתה נזכר עד כמה מדהימים השחקנים האלה היו, למי שהעז לשכוח. לחשוב שככה הם נראים אחרי גיל 40.

ואיפה דיוויד בקהאם?

הצפייה בחבורה של "הזקנים" הזאת, גרמה לי ולצלם להיכנס לדיון עמוק האם הם היו מנצחים את מכבי תל אביב בגרסה הכי טובה שלה. שנינו הסכמנו שאין בכלל שאלה, האגדות היו מנצחות.

הוא חשב לעומת זאת, שחבל שלא צירפו את דייויד בקהאם לקבוצה, "הוא שיחק בריאל הרי, לא?" התבאסנו גם שפויול וקסיאס לא הגיעו, 2 אגדות עבר משני צדי המתרס שהיו חסרות הערב.

לשמחתנו מהר מאוד קיבלנו תצוגה של אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. אמנם היה מדובר רק בפנדל, אבל בדקה ה-28 אני ראיתי את רונאלדיניו מבקיע גול. כמה אנשים בעולם יכולים להגיד את המשפט הזה?

השמחה שלו אחרי הכיבוש הייתה כמו תמיד מדבקת, ונדמה שהוא לא פחות שמח גם במשחק כזה שאין לו שום משמעות.

במחצית עוד ירדנו "רק" עם שער אחד, אבל אז הגיע המחליף פדרו מוניטיס והשווה את התוצאה לריאל 2 דקות אחרי תחילת המחצית. לא עברו עוד 2 דקות, וכבר ריאל הובילה 2-1, עם גול של אלפונסו פרס מבישול של אותו מוניטיס.

אם חשבנו שזה נגמר שם, לא ידענו מה הולך להגיע. בדקה ה-59 ז'ופרה מתאו כבש גול מרשים, ושוב השווה את התוצאה, הפעם לצד בארסה. 10 דקות מאוחר יותר, רובן דה לה רד הבקיע שער ניצחון אחרי מבצע אישי נפלא.

עדיין הקבוצה של המדינה

בקרב עשרות אלפי הצופים באצטדיון היה אפשר לזהות דבר אחד ברור – הרוב אוהדי בארסה. כנראה שההשפעה של בארסה הגדולה מהעשור הקודם עדיין לא פגה, וישראלים רבים עדיין רואים בה "הקבוצה של המדינה".

פעמים רבות כשריאל הייתה קרובה לשער, או לפעמים אפילו סתם נגעה בכדור, היא ספגה שריקות בוז. בעוד ברצלונה קיבלה עידודים בכל מצב או שער.

(צילום: יקיר גורייבסקי)

למרות זאת, בסה"כ, הקהל היה עדיין מאוד שקט. לא שמעתי מהקהל ממש שירים, או אפילו סתם עידוד, אלא אם כן קרה במשחק משהו מעניין.

לא שזה בדיוק מפתיע, כי הרי זה לא דרבי או קלאסיקו אמיתי, והרוב פה לא מכירים את המנוני הקבוצות, אבל זה בכל זאת מעלה קצת בספק את הערך התחרותי בקיום משחקי ידידות.

(צילום: יקיר גורייבסקי)

אירוע נוסף שהפתיע את הקהל היו שני הילדים שרצו לתוך המגרש במהלך המשחק. רונאלדיניו חיבק אחד מהם, אך את השני הרחיקו המאבטחים לפני שזה יוכל לקרות שוב. בתגובה מספר 10 של ריאל לואיס פיגו החליט לנשק אותו כשירד מהמגרש.

חזרתי לתיכון

ואם לא הרגשתי מספיק כאילו אני בתיכון עם שמות כמו רונאלדיניו ורוברטו קרלוס, מי הופיע במחצית? דיג'יי סקאזי. כמעט הלכתי לבדוק אם יש לי מחר בגרות בבוקר.

אז יאללה בארסה, יאללה ריאל! ורק תביאו עוד משחקים כאלה לארץ, מה כבר ביקשנו?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו