אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

בודהה בול: ארוחה שלמה מזינה ובריאה בקערה אחת

בודהה בול הוא אחד הטרנדים הכי בריאים שראינו לאחרונה. ארוחה שלמה בקערה אחת, שמכילה את כל אבות המזון, וגם מגרה את העין בכל צבעיה

בודהה בול: ארוחה שלמה מזינה ובריאה בקערה אחת
  (צילום: שירן כהן שי)

בודהה בול היא קערה שמהווה ארוחה שלמה, המורכבת מירקות, פחמימה וחלבון. אז איך מכינים לעצמנו אחת כזאת?

קודם כל אנחנו צריכים קערה בקוטר 24 ס"מ בערך, שתכיל את כל המרכיבים.

הפחמימה והחלבון

בשביל מנת הדגן: 3 כפות אורז סושי מוכן או קינואה מוכנה

בשביל מנת הקטנייה: 4 כפות אפונה או אורז פרא שחור מבושלים

הירקות

שני ירקות טריים: פרוסות צנונית, קוביות פלפל אדום או צהוב, רצועות דקות של כרוב, או גפרורי גזר.

שני ירקות חלוטים או מבושלים: כוס תפרחת כרובית או ברוקולי מפוררת ביד, אספרגוס, קוביות קישוא או זוקיני.

עלים ירוקים: כוס עלי נענע, בצל ירוק חתוך לטבעות, עירית, אצות, כוסברה או פטרוזיליה.

הרוטב

1. רוטב פיקנטי אסייתי

ערבבו בצנצנת 1 ס”מ ג’ינג’ר טרי מגורר בפומפיה, שן שום כתושה, 2 כפות סויה, 1/2 פלפל צ׳ילי קצוץ, 1 כפית שמן זית וכפית שמן שומשום.

2. רוטב חמאת בוטנים

ערבבו בצנצנת כף חמאת בוטנים, 2 כפות קרם קוקוס, 1/2 פלפל צ’ילי קצוץ וחצי כפית מלח.

הרכבת הקערה

1. הניחו בתחתית הקערה את הדגן והקטניה שבישלתם.

2. מעליהם את הירקות, אחד לצד השני, לפי הצבעים כך שידגישו  את היופי והאסתטיות של הקערה.

3. פזרו את העלים הירוקים ואת הרוטב שבחרתם.

טיפ חשוב:

רוצים להימנע מאכילה לא מתוכננת?

תוכלו להכין מראש את הדגן, הקטניה והרוטב שבחרתם ולאחסן אותם במשך השבוע בכלים נפרדים במקרר.

כך כל שישאר לכם לעשות הוא לסדר את הקערה בהשקעה של 2 דקות.

_____________________________________________________________

המתכון באדיבות מורן שטרום, נטורופתית מוסמכת.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו