אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מפחיתים בקפה: נערכים לצום כבר מהיום

רבים במהלך הצום חשים חולשה, כאבי ראש ועוד תופעות שניתן לחסוך אם מכינים את הגוף לצום כהלכה, ריכזנו לכם מספר טיפים חשובים לקראת צום תשעה באב

מפחיתים בקפה: נערכים לצום כבר מהיום
  (צילום: שאטרסטוק)

כניסה נכונה לצום ויציאה ממנו חשובים לא פחות מהצום עצמו. את ההכנה לקראת הצום רצוי להתחיל יום-יומיים לפני לפחות על מנת להכין את גופכם כראוי ולהימנע ככול הניתן מתופעותיו של הצום: כאב ראש, סחרחורות והתעלפות. אז אל תחכו ליום האחרון והתחילו כבר היום, אספנו לכם מספר כללים חשובים במהלך הכנת הגוף לקראת צום תשעה באב:

1. הקפידו על שתייה מרובה עדיף כבר יומיים לפני הצום ובמיוחד במהלך היממה הקודמת לצום. שתו הרבה מים, אך לא את כל הכמות בבת אחת. הניחו לצדכם בקבוק שאתם מקדישים לטובת השתייה לפני הצום וכך תוכלו גם לעקוב אחר כמות המים ששתייתם.

2. רצוי להימנע מצריכת משקאות המכילים קפאין, עדיף כבר ביום שלפני הצום, אם אתם ממש מכורים לקפה, עדיף כבר מספר ימים לפני הצום להפחית בשתיית קפה.

התחילו להפחית בשתיית קפה (צילום: שאטרסטוק)

3. השתדלו לאכול ארוחות קטנות ותכופות במהלך היום, אל תעמיסו על גופכם אורחות גדולות.

4. סעודה מפסקת: הימנעו מארוחה גדולה שתגרום לתחושת כבדות, במהלך הסעודה תהיו קשובים לגופכם. הארוחה צריכה להיות משביעה ומזינה המבוססת על דגנים מלאים (לדוגמא: כוסמין, שעורה, שיפון, שיבולת-שועל, אורז) חלבון ושומן בריא (דגים, עוף, טופו ביצים, שעועית אדומה, ארטישוק, אבוקדו, ברוקולי) כדאי להוסיף שמן זית או קנולה למאכלים.

(צילום: שאטרסטוק)

5. הימנעו משתייה מתוקה, מזון מלוח או מתובל מדי. מלח עשוי לגרום לתחושת צמא ולכן, נסו להפחית בתיבול המאכלים בסעודה המפסקת.

6. השאירו לכם 15 דקות בין סיום הארוחה לתחילת הצום על מנת לשתות תה ירוק שמרגיע את מערכת העיכול וכך תתחילו את הצום בתחושה קלה יותר.

צאת הצום: לשבירת הצום התחילו עם משהו קטן ופשוט, כמו תמרים או עוגיה. כעבור כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה אך מאוזנת, עדיף ארוחה הכוללת את כל אבות המזון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו