אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

האם שוקולד באמת בריא?| יום השוקולד הבינלאומי

שוקולד הוא אחד מהממתקים הפופולריים ביותר בעולם. ישנו מיתוס שלשוקולד יש ערכים בריאים, ביקשנו מהתזונאית הקלינית מירי אייזיקס לגלות לנו - כמה שוקולד כדאי לאכול?

האם שוקולד באמת בריא?| יום השוקולד הבינלאומי
  (צילום: שאטרסטוק)

לכבוד יום השוקולד הבינלאומי שחל היום (רביעי), יצאנו לברר האם המיתוס ששוקולד זה חטיף בריא נכון?

התזונאית הקלינית מירי אייזיקס מסבירה:

בפעם הבאה שתאכלו קוביית שוקולד, יכול להיות שלא תצטרכו להרגיש את רגשות האשמה המוכרות לכל אחד מאיתנו. למה כדאי לאכול שוקולד? וכמה?

ערכים תזונתיים

ישנם מספר יתרונות בריאותיים לחטיף הטעים. כיום מרבית השוקולדים הנמצאים על המדפים ברשתות השיווק, עשירים בסוכר ושומן.

עוד באותו נושא

הנשנוש המושלם: תפוח בשוקולד על מקל

הקקאו שהנו המרכיב העיקרי בשוקולד, מופק מייבוש וטחינת פולי עץ הקקאו ובעל יתרונות רבים. בין היתר הוא עשיר במינרלים כגון: ברזל, אשלגן, אבץ ומגנזיום.

כמו כן, ישנם מחקרים המראים כי מרכיבי השוקולד בעלי פוטנציאל לשיפור קוגניטיבי, הורדת רמות הכולסטרול והפחתת הסיכון למחלות לב. בנוסף השוקולד מכיל אנטיאוקסידנטים שתפקידם לנטרל רדיקלים חופשיים בגוף.

שוקולד מריר (צילום: שאטרסטוק)

לכן מומלץ לצרוך שוקולד המכיל למעלה מ- 70% קקאו, בהתחשב בכך שאחוז הסוכר והשומן שבו נמוך.

במטרה לשמור על אורך חיים בריא, נשתדל להימנע מצריכה קלורית יומית גבוהה. כידוע, שוקולד עשיר בקלוריות ולכן לא רצוי להפריז בצריכתו.

כמה שוקולד מומלץ לאכול? ההמלצה היא לצרוך כמות יומית של כ-25 גרם, הכוללים כ- 155 קלוריות (תלוי בחברה).

עכשיו יש תירוץ לחגוג, יום שוקולד טעים ושמח!

___________________________________________________________________

הכותבת מירי אייזיקס היא תזונאית קלינית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו